آکادمی

چهارشنبه, 14 تیر 1402 01:34

راهنمای Ev.io برای کاربران مبتدی: آموزش جمع‌آوری توکن سولانا از طریق این بازی شوتر

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

Ev.io یک شوتر چند نفره اول شخص و رایگان است که می‌توانید آن را از طریق مرورگر اجرا کنید و به نوعی یادآور بازی‌های سنتی مثل Quake و Unreal Tournament است. در این بازی هم باید با اسلحه و تجهیزاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، به جنگ دشمنان بروید.

گرچه این بازی رایگان است و همه می‌توانند آن را اجرا کنند اما با اجرای این بازی و خرید یکی از NFTهای آن که در بلاک‌چین سولانا مینت شده است، می‌توانید ارز دیجیتال به دست آورید. با این NFTها، Ev.io به نوعی از سبک play-to-earn استفاده کرده که در آن می‌توانید با شکست دادن رقبا، SOL به دست آورید.

Ev.io چیست؟

Ev.io یک بازی شوتر اول شخص است که چهار حالت مختلف دارد: بازی مرگ (deathmatch)، بازی مرگ تیمی، شات گان اسنایپر و بقا. بازی مرگ و شات گان اسنایپر برای همه رایگان هستند و در آن هر بازیکن به صورت مستقل برای خودش بازی می‌کند. بازی مرگ تیمی، متمرکز بر گیم پلی گروهی است. همه این حالت‌ها به صورت آنلاین و در مقابل بازیکنان دیگر اجرا می‌شوند.

حالت بقا (Survival) یکی از حالت‌های خاص این بازی است که به حالت زامبی‌های بازی کال آف دیوتی شباهت دارد. شما در این حالت با سلاح‌های ساده کار می‌کنید و با موج‌هایی از زامبی‌ها روبرو می‌شوید؛ هدف شما این است که تا حد ممکن زنده بمانید. اما این دشمنان دائماً قدرتمندتر شده و در نهایت مجهز به سلاح‌هایی اختصاصی می‌شوند.

پیش از ورود به بازی می‌توانید از بین پنج سلاح، گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید از جمله توپ دستی و تفنگ لیزری. همچنین یکسری قابلیت مثل تله پورت کردن و امکان انتخاب نارنجک یا گیج کردن حریف را هم دارید. وقتی وارد بازی شدید، باید از سلاح‌ها، قابلیت‌ها و تجهیزاتتان برای صعود در جدول امتیازات استفاده کنید.

 

این بازی در چه پلتفرم‌هایی وجود دارد؟

در حال حاضر Ev.io فقط به صورت یک بازی تحت مرورگر وجود دارد و می‌توانید با همه سیستم‌های دسکتاپ آن را اجرا کنید. این بازی برای NFT از بلاک‌چین سولانا و قابلیت بازی برای درآمدزایی استفاده می‌کند.

آیا برای اجرای بازی به NFT نیاز داریم؟

خیر. برای اجرای بازی Ev.io نیازی به NFT ندارید. این بازی رایگان است و استفاده از NFT فقط برای دسترسی به قابلیت play-to-earn لازم است. امکان جمع آوری توکن SOL می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف برای اجرای بازی باشد اما اختیاری است.

سیستم play-to-earn در Ev.io چگونه کار می‌کند؟

برای دسترسی به قابلیت play-to-earn در بازی Ev.io باید از یک بازار ثانویه مثل Fractal یا Magic Eden یک NFT بخرید. پس از خرید یک اسکین NFT و واریز آن به والت خودتان، Ev.io را باز کرده و در تب crypto (سمت راست بالای صفحه) به والت خودتان متصل شوید. پس از برقراری اتصال به تب loadout رفته و اسکین دلخواهتان را انتخاب کنید.

هر NFT یک سطح قدرت خاص دارد و هر چقدر این سطح بیشتر باشد، برای دستاوردهایی که در بازی دارید توکن SOL بیشتری خواهید داشت. می‌توانید در رویدادها، مأموریت‌های روزانه، جنگ‌ها و غیره شرکت کنید تا قدرت NFT شما بیشتر شود.

برای امتیازهای درون بازی، ارز “e” را به دست می‌آورید که بیشتر وابسته به تعداد مهارت‌های شما است. این ارز مخصوص بازی را می‌توانید بعداً با SOL جابجا کنید یا اگر اسکین کاراکتر Bonk داشته باشید می‌توانید توکن BONK به دست آورید.

دقت داشته باشید که SOL را فقط می‌توانید در حالت‌های بقا و بازی مرگ به دست آورید. بعلاوه، برای تبدیل توکن‌ها و به دست آوردن پول نقد حداقل باید 10 هزار “e” داشته باشید. به گفته یکی از توسعه دهندگان تیم Ev.io در دیسکورد، نرخ تبدیل e به دلار متفاوت است اما در حال حاضر تقریباً هر 2 هزار e معادل با 1 دلار است.

چگونه بازی Ev.io را اجرا کنیم؟

به سایت Ev.io رفته و روی گزینه Play کلیک کنید. طراحی بازی بسیار راحت و روان است و به راحتی می‌توانید وارد این بازی چند نفره آنلاین شوید. برای تغییر دادن طرح‌ها یا قابلیت‌ها کافیست بازی را متوقف کرده و از تب‌های قسمت بالای سمت راست صفحه استفاده کنید.

می‌توانید به راحتی بازی را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که مورد پسند شما هست یا خیر. پس از آن می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کرده و یا برای کسب درآمد از طریق اجرای بازی، یک NFT بخرید.

کنترل‌های صفحه کلید و ماوس این بازی شبیه به بسیاری از شوترهای اول شخص هستند اما بعضی از قابلیت‌ها و تجهیزات با کلیدهایی که در بازی‌های قدیمی‌تر استفاده می‌شدند، کار می‌کنند - و ظاهراً راهی برای تغییر آن وجود ندارد. برای آشنایی با کاربرد کلیدها، کافیست گوشه پایین سمت چپ صفحه را بررسی کنید.

بعد از آن به راحتی می‌توانید این بازی را شروع کرده و به روشی که در این مطلب اشاره شد، توکن SOL به دست آورید.a