ورود ثبت نام

آکادمی

چهارشنبه, 16 خرداد 1403 15:44

همستر کامبت (Hamster Kombat) چیست؟ آشنایی با ایردراپ و بازی محبوب تلگرامی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

همستر کامبت یک بازی کلیکی تلگرامی است که به سرعت توانست با پیروی از مدل برنده نات کوین، کاربران زیادی را به خود جذب کند.

اخیراً تیم پروژه همستر کامبت اعلام کرد که به زودی یک ایردراپ در شبکه باز تلگرام (TON) اجرا می‌کند و به گیمرهایی که در این بازی کوین جمع‌آوری کرده‌اند، توکن‌های کریپتوی قابل معامله واقعی اهدا خواهد کرد.

قطعاً این ایردراپ منجر به جذب کاربران بیشتری به سمت این بازی خواهد شد؛ اما در حال حاضر، هنوز هم کاربران جدید می‌توانند به این بازی پیوسته و قبل از شروع ایردراپ، کوین جمع‌آوری کنند. در ادامه مطلب با پروژه همستر کامبت، روش اجرای این بازی و هر آنچه درباره توکن و ایردراپ این پروژه می‌دانیم، آشنا می‌شوید.

همستر کامبت چیست؟

در همستر کامبت هم مثل نات کوین، کاربران با ضربه زدن روی صفحه در یک اپلیکیشن تلگرامی (یا مینی اپ) کوین جمع‌آوری می‌کنند – این یعنی برای اجرای بازی، کافیست یک چت در تلگرام باز کنید.

توسعه دهندگان این بازی ادعا کرده‌اند که موفق به جذب بیش از 60 میلیون کاربر شده‌اند که همگی مشتاقانه سرگرم اجرای این بازی هستند تا بتوانند در نهایت در ایردراپ پیش رو شرکت کنند.

همستر کامبت از حدود ماه مارس میلادی شروع به فعالیت کرده اما اخیراً پس از ایردراپ نات کوین توجه کاربران به سمت این پروژه جلب شد – شاید به این دلیل که کاربران نات کوین پس از اتمام این بازی به دنبال یک بازی جدید با ویژگی‌های مشابه هستند.

مفهوم کلی همستر کامبت شبیه به نات کوین است اما مکانیک‌های این بازی کمی غنی‌تر هستند. در واقع، همستر کامبت یک بازی به سبک tap-to-earn (ضربه زدن روی صفحه برای جمع‌آوری کوین) به همراه یک شبیه ساز اکسچنج کریپتو است.

در همستر کامبت شما مدیرعامل یک اکسچنج کریپتوی آینده‌دار هستید و کار شما، رشد و توسعه این اکسچنج در دنیای همسترها است. برای انجام این کار، روی یک سکه طلایی ضربه می‌زنید تا سکه‌های بیشتری به دست آورید و سپس از این سکه‌ها، برای ارتقای اکسچنج خودتان استفاده می‌کنید.

چگونه بازی همستر کامبت را اجرا کنیم؟

شروع بازی همستر کامبت هم مثل نات کوین است و در این بازی، کاربران در یک اپلیکیشن تلگرامی روی یک سکه طلایی ضربه می‌زنند. اما در بازی همستر، اولین گام شیو کردن همستر است تا مدیرعامل یک اکسچنج کریپتو شود!

در این بازی هم مثل نات کوین، پلیرها می‌توانند برای افزایش آمار خودشان از جمله تعداد امتیازاتی که به ازای هر ضربه به دست می‌آورند، مدت زمان اجرای بازی قبل از استراحت و پر شدن انرژی و غیره از قابلیت بوست استفاده کنند. کاربران می‌توانند هر روز 6 بار از بوست رایگان استفاده کنند.

پس از به دست آوردن امتیاز می‌توانید در تب Mine از این امتیازات برای ارتقای اکسچنج خودتان استفاده کنید. این تب، حاوی انواع آپگریدهای قابل خرید برای اکسچنج (فقط با کوین‌های درون بازی) و شامل قابلیت‌هایی مثل اضافه کردن کوین‌های مختلف از جمله بیت کوین به اکسچنج، تنظیم فرایند KYC یا حتی شرکت در پادکست جو روگن است.

هر ارتقایی که در اکسچنج انجام دهید، به شما برای به دست آوردن کوین‌های بیشتر کمک می‌کند. مثلاً اضافه کردن جفت بیت کوین به اکسچنج 250 کوین هزینه دارد اما بعد از آن، هر ساعت 40 کوین به دست خواهید آورد. به عبارت دیگر، خیلی زود هزینه خرید این قابلیت‌ها جبران شده و به رشد و پیشرفت اکسچنج شما کمک می‌کنند.

ایردارپ همستر

همستر کامبت هم مثل نات کوین اعلام کرده که به زودی یک ایردراپ برگزار می‌کند اما این پروژه نسبت به رویکرد اولیه نات کوین، شفافیت بیشتری در این زمینه دارد.

یک تب ایردراپ در اپلیکینش همستر کامبت وجود دارد که در آن اعلام شده بازارگردان‌ها و اکسچنج‌های همکار برای برگزاری ایردارپ انتخاب شده‌اند؛ اما تاریخ دقیق خود ایردراپ مشخص نیست.

بازی نات کوین 3 ماه ادامه داشت و توکن این پروژه بیشتر از یک ماه پس از توقف بازی عرضه شد. ممکن است همستر کامبت مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد، اما با توجه به هیاهوی ایجاد شده برای نات کوین و تبدیل آن به ارزش واقعی در بازار، بعید نیست که همستر هم از روش‌های مشابهی بهره ببرد.