آکادمی

شنبه, 05 -2666 01:05

توكن ERC20 چیست​؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

توكن ERC20 چیست​؟

نكات کلید​ی

  • توكن های ERC - ۲۰ ،بلاكچین مختص به خود ندارند: آن‌ها در بلاكچین اتریوم قرار دارند
  • ​توكن های ERC - ۲۰ روی آدرس های اتریوم ذخیره می‌شوند و با استفاده از تراکنش های اتریوم ارسال می‌شوند.
  • برای ارسال توكنERC - ۲۰ لازم است از Ethereum Gas استفاده کنید​.
  • می‌توانید با استفاده از برنامه ETH توكن های ERC - ۲۰ خود را در یك کیف پول سخت افزاری ذخیره کنید​.
  • می‌توانید توكن های ERC - ۲۰ را به طور مستقیم در Ledger Live و در حساب ETH خود مدیریت کنید همچنین می‌توانید از کیف پول های دیگری مانند MyEtherWallet یا MyCrypto نیز استفاده نمایید.

شما احتمالا در مورد ERC - ۲۰ شنیده‌اید، اما آن‌ها دقیقا چه هستند​؟

توكن های ERC - ۲۰ طیف متنوعی از دارایی‌های دیجیتال را نشان می دهند مانند دیگر دارایی‌های crypto، آن‌ها می‌توانند دارای ارزش معین باشند و ارسال/دریافت شوند.

تفاوت بین توكن های ERC - ۲۰ و رمزارزهایی مانند بیت كوین، اتریوم و لایت كوین این است که توكن های ERC - ۲۰ بلاكچین مختص به خود ندارند اما در بلاكچین اتریوم قرار می گیرند​.

تا امروز، بیش از ۲۰۰۰۰۰ توكن ERC - ۲۰ در بلاكچین اتریوم هم‌زیستی دارند و به این دلیل که آن‌ها در این بلاكچین هستند، از تکنولوژی آن نیز سود می‌برند آن‌ها در آدرس های اتریوم ذخیره می‌شوند و با استفاده از تراکنش های اتریوم نیز ارسال می‌شوند.

یك توكن چطور ایجاد می شود​؟

از آنجاکه توكن ها بر روی یک بلاكچین دیگر فعال هستند، ایجاد آن‌ها فرآیند بسیار آسان‌تری است؛ زیرا مجبور نیستید کدها را از یک پروتکل مشخص تغییر دهید و یا یک بلاكچین را از صفر ایجاد کنید​.

برای ایجاد یک توكن در بلاكچین اتریوم، باید یک قرارداد نوشت​.

قرارداد در واقع یک قطعه کد است که در بلاكچین اتریوم ذخیره می‌شود و زمانی اجرا خواهد شد که یک شخص یا قرارداد دیگر آن را درخواست کند​.

این قرارداد نه تنها مسئول ایجاد توكن ها، بلکه برای رسیدگی به معاملات و پیگیری موجودی دارندگان هر توكن می‌باشد​.

ازآنجاکه بلاكچین اتریوم عمومی است، می توان کد قرارداد را بازبینی کرده و نحوه رفتار آن را درک کرد​.

برای مثال، می‌توانید قرارداد Chainlink را بیابید. لطفا توجه داشته باشید که برای درک کامل توابع و كاركردهای آن نیاز به مهارت‌های قوی كدنویسی دارید.​

استاندارد ERC - ۲​۰

هر کسی می‌تواند در بلاكچین اتریوم قرارداد بنویسد بنابراین، ایجاد انواع مختلفی از توكن، میسر است.

پس از راه‌اندازی اتریوم، ظهور یكباره آلت كوین ها با استانداردسازی قراردادهای توكن، شدت یافت​.

استاندارد ERC - ۲۰ به سادگی فهرستی از توابع، کارکردها و وقایعی است که هر قرارداد باید برای رعایت استاندارد اجرا کند​.

به عنوان مثال، این توابع به اشخاص اجازه می‌دهد تا موجودی یک دارنده توكن را تعیین کند و یا امکان انتقال توكن از یک آدرس به آدرس دیگر را فراهم کند. ​

نام، تیکر ticker ، عرضه و رفتار هر قرارداد می‌تواند کاملا با قراردادهای دیگر، متفاوت باشد، اما تا زمانی که آن‌ها عملکردهای اصلی ERC - ۲۰ را اجرا کنند، همگی ERC - ۲۰ هستند. رعایت نکردن این الزامات به این معناست که نمی توان آن را به عنوان نشانه ERC - ۲۰ در نظر گرفت.

خوشبختانه، استاندارد سازی ERC-20 عملیات توكن های مختلف را در شبکه اتریوم، میسر كرده و سازگاری آن ها با راه‌حل‌های گوناگون، از جمله کیف پول سخت افزاری را فراهم كرده است​.

چطور یك توكن را شناسایی کنیم​؟

گاهی اوقات توكن ها ممکن است از یك تیکر ticker واحد استفاده کنند، اما آدرس قرارداد هوشمند متفاوتی داشته باشند​.

برای مثال، HOT از این نمونه هاست تیکر HOT هم برای توكن Holo و هم برای توكن HydroProtocol استفاده می شود.

با این حال، هر دو توكن از آدرس های مختلف قرارداد هوشمند استفاده می‌کنند​:

در صورتی که شک دارید، همیشه آدرس قرارداد هوشمند توكن خود را چک كنید این اطلاعات به شناسایی منحصر به فرد توكن کمک می‌کند.

چگونه توكن های ERC - ۲۰ را دریافت کنیم​؟

برای دریافت توكن ERC - ۲۰، كافیست آن را به آدرس اتریوم خود ارسال کنید از آنجاكه توكن های ERC - ۲۰ تنها در بلاكچین اتریوم وجود دارند، می‌توانید از آدرس اتریوم که توسط کیف پول سخت افزاری Ledger فراهم شده است، استفاده کنید. در نتیجه، ERC۲۰ همیشه در یک حساب اتریوم ذخیره می‌شود​.

چگونه توكن های ERC-20 را ارسال كنیم؟

هنگامی که یک توكن ERC - ۲۰ را ارسال می‌کنید، در واقع به قرارداد توكن اطلاع می‌دهید که یک عملیات انتقال مورد نیاز است.

یك قرارداد در بلاكچین اتریوم برای اجرا، به کسری از اتر، به نام Gas نیاز دارد به همین دلیل است که ارسال یک توكن ERC - ۲۰ مستلزم صرف مقدار خیلی كمی اتر از حسابی است كه در آن ذخیره شده است.

در نتیجه اگر موجودی حساب اتریوم شما خیلی كم یا صفر باشد، نمی‌توانید ERC - ۲۰ را ارسال کنید​.

آیا می توانیم ERC-20 را در كیف پول سخت افزاری Ledger ذخیره كنیم​؟

کیف پول های Ledger Nano S و Nano X و Blue همگی با استاندارد ERC - ۲۰ سازگار هستند ازآنجاکه توكن های ERC-20 روی بلاكچین اتریوم اجرا می‌شوند، هیچ برنامه خاصی برای توكن وجود ندارد. در عوض می‌توانید از برنامه اتریوم استفاده کنید در حال حاضر، کیف پول Ledger،بیش از ۱۲۵۰ توكن ERC - ۲۰ را مورد پشتیبانی قرار می دهد.

چطور میتوانیم با کیف پول سخت افزاری، توكن ERC-20 را مدیریت کنیم​؟

Ledger امكان پشتیبانی از توكن های ERC - ۲۰ به صورت مستقیم را از طریق Ledger Live فراهم می كند و شما را قادر می سازد که به راحتی دارایی های خود را با استفاده از یک برنامه واحد، مدیریت کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید یک حساب اتریوم در Ledger Live ایجاد کنید و توكن های خود را روی این حساب دریافت نمایید. دستورالعمل کامل در اینجا قرار دارد. ​

همچنین، کیف پول سخت افزاری Ledger با خدمات مختلف بر پایه بلاكچین اتریوم، مانند MyEtherWallet یا MyCrypto نیز سازگار است​.

آیا ERC - ۲۰ ما در"Ledger Live" پشتیبانی می شود​؟

همه توكن های سازگار با ERC - ۲۰ را می توان بر روی کیف پول سخت افزاری Ledger، به لطف برنامه اتریوم، ذخیره کرد با این حال، Ledger Live فعلاً تنها از 1250 توكن پركاربرد ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

این عدد در حال تکامل است برای فهمیدن این که آیا توكن شما در Ledger Live پشتیبانی می‌شود یا نه، لطفا این لینک را بررسی کنید.