آکادمی

چهارشنبه, 28 خرداد 1399 03:12

فناوری Blockchain چیست؟ راهنمای گام به گام برای مبتدیان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فناوری Blockchain چیست؟ راهنمای گام به گام برای مبتدیان

blockchain یک اختراع غیرقابل انکار است - مغز متفکر شخص یا گروهی از افراد که با نام مستعار Satoshi Nakamoto شناخته می شوند. اما از آن زمان به بعد ، به چیزی بزرگتر تبدیل شده است ، و سؤال اصلی که هر شخص می پرسد این است: بلاکچین چیست؟

آیا Blockchain Technology اینترنت جدید است؟

فناوری توزیع blockchain با اجازه توزیع اطلاعات دیجیتال اما کپی برداری ، ستون فقرات نوع جدیدی از اینترنت را ایجاد می کند. در ابتدا برای ارزهای دیجیتال ، Bitcoin blockchain ، (خرید بیت کوین) ابداع شده است ، اکنون جامعه فناوری کاربردهای بالقوه دیگری برای این فناوری پیدا کرده است.

در این راهنما ، ما قصد داریم برای شما توضیح دهیم که فناوری blockchain چیست و چه ویژگی های آن را بسیار منحصر به فرد می کند. بنابراین ، ما امیدواریم که شما از این برنامه ، راهنمای Blockchain لذت ببرید. و اگر می دانید که blockchain چیست و می خواهید یک توسعه دهنده blockchain شوید ، لطفاً از آموزش عمیق blockchain ما دیدن کنید و اولین blockchain خود را ایجاد کنید.

یک blockchain ، به زبان ساده، یک سری از سوابق تغییرناپذیر داده ها است که توسط یک دسته کامپیوتر غیرمتمرکز اداره می شود. هر یک از این بلوک از داده ها (یعنی بلوک) با استفاده از اصول رمزنگاری (یعنی زنجیره) به یکدیگر ایمن شده و به یکدیگر متصل می شوند.

بنابراین ، چه چیزی در مورد آن بسیار ویژه است و چرا می گوییم که دارای قابلیت های مختل صنعت است؟

شبکه blockchain هیچ مرجع اصلی ندارد - این همان تعریف یک سیستم دموکراتیک شده است. از آنجا که این یک دفترچه مشترک و تغییر ناپذیر است ، اطلاعات موجود در آن برای همه و همه قابل دیدن است. از این رو ، هر چیزی که روی تابلوچین ساخته شده است ، از نظر ماهیت خود شفاف است و همه افراد درگیر پاسخگو برای اعمال خود هستند.

بلاکچین هزینه تراکنش ندارد.

(هزینه زیرساخت بله ، اما هیچ هزینه معامله ای ندارد.) این blockchain روشی ساده اما مبتکرانه برای انتقال اطلاعات از A به B به روشی کاملاً خودکار و ایمن است. یک طرف معامله با ایجاد یک بلوک روند را آغاز می کند. این بلوک توسط هزاران ، شاید میلیون ها رایانه توزیع شده در سراسر شبکه تأیید شده است. بلوک تأیید شده به زنجیره ای اضافه می شود که در سراسر شبکه ذخیره می شود و نه تنها یک رکورد بی نظیر بلکه یک رکورد بی نظیر با یک تاریخ منحصر به فرد ایجاد می کند. جعل یک رکورد واحد به معنای جعل کل زنجیره در میلیون ها نمونه است. این تقریباً غیرممکن است بیت کوین از این مدل برای معاملات پولی استفاده می کند ، اما می تواند از بسیاری جهات دیگر به کار گرفته شود.

با یک مثال ساده ادامه می دهیم. به یک شرکت راه آهن فکر کنید. بلیط را در یک برنامه یا وب خریداری می کنیم. شرکت کارت اعتباری برای پردازش معامله کاهش می یابد. با استفاده از بلاکچین نه تنها اپراتور راه آهن می تواند در هزینه پردازش کارت اعتباری صرفه جویی کند ، بلکه می تواند کل مراحل فروش بلیط را به بلاکچین منتقل کند. دو طرف در معامله شرکت راه آهن و مسافر هستند. بلیط یک بلوک است که به یک بلیت فروشی بلیط اضافه می شود. همانطور که یک معامله پولی در blockchain یک رکورد منحصر به فرد ، به طور مستقل قابل تأیید و غیرقابل ارزیابی است (مانند بیت کوین) ، بنابراین بلیط شما نیز می تواند باشد. اتفاقاً ، بلیط نهایی نیز رکوردی برای کلیه معاملات برای مثلاً مسیر قطار خاص یا حتی کل شبکه قطار است که شامل همه بلیطهای فروخته شده و هر سفری است که تاکنون انجام شده است.

اما نکته اصلی اینجاست: این برنامه رایگان است. نه تنها بلاکچین می تواند پول را ذخیره کند ، بلکه می تواند تمام فرآیندها و مدل های تجاری را که متکی به شارژ هزینه کمی برای یک معامله هستند نیز جایگزین کند. یا هر معامله دیگری بین دو طرف.

حتی متقاضیان اخیر مانند Uber و Airbnb توسط blockchain تهدید می شوند. تمام کاری که شما باید انجام دهید رمزگذاری اطلاعات مربوط به معامله برای اتومبیل سواری یا اقامت یک شبه است ، و مجدداً شما راهی کاملاً ایمن دارید که مدل تجاری شرکتهایی که به تازگی شروع به چالش کشیدن اقتصاد سنتی کرده اند را مختل می کند. ما فقط مرد میانی پردازش هزینه را حذف نمی کنیم بلکه نیاز به بستر مسابقه را نیز برطرف می کنیم.

از آنجا که معاملات بلاکچین رایگان است ، می توانید مبلغی را به مبلغ خرده ریز شارژ کنید ، برای مشاهده ویدیو یا مقاله خوانده شده ، مبلغ 1/100 درصد را بگویید. چرا که می توانم به هر مقاله در فیس بوک یا برنامه چت مورد علاقه خود بپردازم ، باید به اکونومیست یا National Geographicهزینه اشتراک سالانه بپردازم؟ مجدداً به یاد داشته باشید که معاملات بلاکچین هیچ هزینه معامله ای را متحمل نمی شوند. بدون هیچ گونه نگرانی در مورد کاهش اشخاص ثالث در سود خود ، می توانید به هر مبلغی بپردازید.

 

 

 

چگونه Blockchain کار می کند؟

صفحه گسترده ای را که هزاران بار در شبکه ای از رایانه ها کپی شده است تصویر کنید. سپس تصور کنید که این شبکه برای به روز رسانی منظم این صفحه گسترده طراحی شده است و درک اساسی از بلاکچین دارید.

اطلاعات موجود در blockchain به عنوان یک پایگاه داده مشترک و به طور مداوم موجود است. این روشی برای استفاده از شبکه است که فواید بارزی دارد. بانک اطلاعاتی blockchain در هیچ مکان واحد ذخیره نمی شود ، به این معنی که سوابق موجود در آن کاملاً عمومی است و به راحتی قابل اثبات است. هیچ نسخه متمرکز از این اطلاعات برای فاسد شدن هکر وجود ندارد. داده های آن که به طور هم زمان توسط میلیون ها رایانه میزبان است ، در دسترس همه در اینترنت است.

دلیل اینکه بلاکچین تحسین برانگیز بسیار تحسین کرده است این است که:

متعلق به یک نهاد واحد نیست ، از این رو غیر متمرکز است

داده ها به صورت رمزنگاری در داخل ذخیره می شوند

blockchain تغییر ناپذیر است ، بنابراین هیچ کس نمی تواند داده هایی را که در داخل blockchain قرار دارد ، دستکاری کند

blockchain شفاف است ، بنابراین فرد می تواند داده ها را در صورت تمایل پیگیری کند

سه ستون از فناوری Blockchain

سه ویژگی اصلی Blockchain Technology که به آن در جهت تحسین گسترده کمک کرده اند به شرح زیر است:

عدم تمرکز

شفافیت

تغییر ناپذیری