آکادمی

یکشنبه, 22 تیر 1399 18:14

آشنایی با نحوه خرید و فروش ترون (TRX)

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ترون (TRX) رقیب اتریوم (ETH) است که امکان استفاده از قراردادهای هوشمند، راه اندازی توکن و اجرای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بر روی شبکه خودش را برای پروژه‌ها فراهم کرده است. اما خرید و فروش ترون به چه صورت انجام می‌شود و برای انجام این کار باید به کجا مراجعه کنید؟

کوین ترون که از نظر ارزش بازار در حال حاضر جزء 20 ارز دیجیتال برتر جهان است یک پروژه مشهور است که دائماً باعث جلب توجه افراد می‌شود. این پروژه با هدف فراهم کردن امکان دریافت محتوا به صورت مستقیم از تولید کنندگان محتوا و بدون مداخله واسطه‌ها طراحی شده است.

Justin Sun کارآفرین چینی پایه و اساس این راهکار را در سپتامبر 2017 بنیانگذاری کرد و از آن زمان با رسوایی‌های مختلفی روبرو شد از جمله راه اندازی پروژه‌ای 4.5 میلیون دلاری با وارن بافت که با شکست روبرو شد، ایردراپ‌های پرسروصدا و سرقت ادبی.

اما چه شخصیت او را دوست داشته باشید و چه از او تنفر داشته باشید در هر صورت این میلیونر 30 ساله پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. در ادامه نگاهی دقیق تر به پروژه او خواهیم داشت.

ترون (TRX): مروری بر فراز و نشیب‌های ترون در این سال‌ها

وقتی که ترون در سپتامبر 2017 راه اندازی شد، گاهی اوقات به کوین ترون (TRX) TRONIX گفته می‌شد و قیمت آن در آن زمان 0.0024 دلار بود که در ژانویه 2018 به 0.22 دلار افزایش یافت.

اما باید توجه داشت که انتهای سال 2017 برای کل ارزهای دیجیتال بسیار پررونق بود. به عنوان مثال قیمت بیت‌کوین از 3800 دلار در سپتامبر به 14580 در ماه دسامبر افزایش یافت و یک صعود 300 درصدی را تجربه کرد.

در آوریل سال 2018 قیمت کوین ترون کاهش یافت و به 0.03 دلار رسید اما یک ماه بعد قیمت آن روند صعودی را طی کرد و به 0.09 دلار رسید. از آن لحظه به بعد ارزش ترون به تدریج کاهش یافت. این روند تا دو سال ادامه داشت و فقط برای مدتی کوتاه در تابستان 2019 شاهد رشد کوتاه مدت قیمت بودیم و در ماه ژوئن قیمت آن به 0.03 دلار رسید.

می‌توان گفت که کل بازار در این دوره تقریباً به صورت یکسان عمل کرد و پس از شور و هیجانی که در سال 2017 ایجاد شده بود، دوباره وارد دوره رکود شد.

برای مثال در ماه می‌ 2018 قیمت اتر 775 دلار بود که تقریباً 2 برابر کمترین نرخ آن در دسامبر 2017 است.

قیمت اتر هم در این شرایط با روند کلی بازار همسو شد و طی دو سال بعد به تدریج کاهش یافت و فقط در تابستان 2019 یک صعود نه چندان چشمگیر داشت.

خصوصیات معامله ترون (TRX)

وقتی از جوانب مختلف به معامله و داد و ستد بپردازید، حداقل یک نکته جذاب را یاد می‌گیرید. اینکه ممکن است اقدامی که برای یک معامله گر حرفه‌ای برای یک کوین خاص خوب تلقی می‌شود برای یک فرد تازه کار خطرناک باشد. برای مثال ترون را در نظر بگیرید.

دلیل مناسب بودن خرید و فروش ترون (TRX) برای اشخاص تازه کار این است که با معامله این ارز دیجیتال چیز زیادی را از دست نمی‌دهند.

در ژانویه 2020 Justin Sun تصمیم گرفت برای جبران تلاش‌های یکی از طرفداران توئیتری که فعالانه این کوین را تبلیغ می‌کرد، 1 میلیون TRX به والت او واریز کند که در حال حاضر معادل 16 هزار دلار ارزش دارد.

با این وجود، ترون (TRX) یک دارایی گران قیمت نیست اما برای یک معامله گر تازه کار خوب است چون همزمان امکان کار با کوین‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند.

از نظر روانی شما حس مالکیت را پیدا می‌کنید اما از نظر عملی حتی با خرید ده‌ها کوین TRX چیز زیادی از دست نخواهید داشت.

حالا این کوین را با کوین گران قیمت بیت‌کوین مقایسه کنید که معمولاً معامله گران آن را به صورت کامل خریداری نمی‌کنند بلکه همواره کسر خاصی از یک بیت‌کوین خریداری می‌کنند. معامله با بیت‌کوین سخت تر است. هر چه این کسر بیت‌کوین خریداری شده توسط شما به یک بیت‌کوین نزدیک تر باشد، از دست رفتن آن برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت.

دلیل مناسب بودن معامله با ترون برای اشخاصی حرفه ای، نوسان این ارز دیجیتال است.

اگر یک معامله گر روزانه حرفه‌ای هستید و از تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی، اکسچنج‌های مختلف، مشتقات و غیره استفاده می‌کنید، نوسان TRX برای شما یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

در این حالت نه تنها از حرکات عجیب Justin Sun برای بازاریابی ترس و وحشت ندارید، بلکه از آنها استقبال می‌کنید و منتظر می‌مانید تا نوسانات این کوین به صورت دلخواه شما عمل کرده و پوزیشن‌های long یا short مناسب را اتخاذ کنید.

تنها نکته مهم این است که ممکن است این نوسانات چندان چشمگیر نباشند و لازم باشد این کوین را برای مدتی طولانی نگه دارید. همچنین برای مشاهده درآمد چشمگیر در ترازنامه خودتان، باید ترون (TRX) زیادی خریداری کنید.

اکسچنج‌های ترون (TRX)

ترون (TRX) قابلیت نقدینگی زیادی دارد در نتیجه می‌توانید آن را در هر اکسچنج مهمی خرید و فروش کنید بدون اینکه نیاز به انتظار طولانی مدت داشته باشید.

برای مثال چند اکسچنج مهم از نظر نقدینگی از جمله HitBTC، Bitfinex، Binance، Huobi Global و Kraken را در نظر بگیرید.

بایننس امکان خرید و فروش TRX با انواع کوین‌ها را فراهم کرده از جمله:

USDT, BTC, ETH, BTT, BNB, XRP, BUSD, USDC, WIN, TUSD

می‌توان در بایننس این خرید و فروش را با ارزهای فیات هم انجام داد از جمله: دلار آمریکا، ین ژاپن، یورو، پوند و همچنین اتریوم و بیت‌کوین.

در HitBTC می‌توانید ترون را با ارزهای دیجیتالی مثل اتریوم، بیت‌کوین، USDT و BCH خرید و فروش کنید اما اگر در Huobi Global اکانت داشته باشید، امکان اجرای معاملات ترون با جفت کوین‌هایی مثل بیت‌کوین، اتریوم، USDT و BTT را خواهید داشت.

در اکسچنج Kraken هنوز امکان خرید و فروش TRX وجود ندارد.

خلاصه

ترون (TRX) یکی از پروژه‌های عجیب و پرسروصدای یک کارآفرین چینی به نام Justin Sun است که توانسته راه اندازی یک پروژه یک میلیون دلاری را متقبل شود و به اقدامات عجیب و پرسروصدا شهرت دارد.

کوین او بر بستر بلاک چینی ساخته شد که هدف آن رقابت با سرویس‌های سرگرمی بزرگ برای حذف واسطه‌ها است اما هنوز این پروژه به چنین مرحله‌ای نرسیده است.

این کوین قیمت کمتری دارد و طی چند سال اخیر همراه کوین‌هایی مثل بیت‌کوین و اتریوم از روند کلی بازار تبعیت کرده است.

از نظر قابلیت‌های سرمایه گذاری، نوسان TRX به معامله گران تازه کار امکان اجرای تکنیک‌های معاملاتی و ایجاد حس روانی بهتر را می‌دهد. در واقع با وجود ترون (کوین TRX) می‌توانید یک کوین کامل بخرید نه مثل بیت‌کوین فقط کسری از کوین.

برای معامله گران حرفه ای، خرید این کوین به صورت انبوه می‌تواند اقدامی جذاب باشد، اما این که آنها تمایل به انجام این کار داشته باشند، جای سوال دارد.