آکادمی

دوشنبه, 23 تیر 1399 07:24

ماشین حساب ارز دیجیتال چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

گاهی اوقات نیاز دارید که سود معاملاتی خودتان را به سرعت محاسبه کنید، یک ارز دیجیتال را به ارزی دیگر تبدیل کنید یا درآمدهای بالقوه حاصل از سخت‌افزار ماینینگ خودتان را محاسبه کنید. برای انجام این کارها می‌توانید از ماشین حساب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

ماشین حساب‌های سود معاملات ارز دیجیتال

معمولاً برای محاسبه سود معاملاتتان باید چند محاسبه ساده را به صورت دستی انجام دهید.

مثلاً وقتی 2 بیت‌کوین به قیمت هر کدام 7200 دلار خریده و بعد آنها را به قیمت 9800 دلار می‌فروشید، سایز تراکنش 2 بیت‌کوین (BTC) است. برای محاسبه سودتان قیمت فروش 9800 دلار را در نظر بگیرید، قیمت خرید 7200 دلار را از آن کسر کنید و بعد حاصل را در سایز تراکنش ضرب کنید.

به این ترتیب شما 5200 دلار سود کردید.

اغلب اوقات معامله گران حرفه‌ای برای صرفه جویی در وقت از ماشین حساب سود معامله استفاده می‌کنند که در ادامه شما را با چند نمونه از این ماشین حساب‌ها آشنا می‌کنیم.

  • ماشین حساب Sabe

Sabe یک پلتفرم آموزشی است که کلاس‌ها و آموزش‌هایی برای برنامه نویسی ارائه می‌کند اما یک ماشین حساب ساده هم دارد که با استفاده از آن می‌توانید سود معاملات خودتان را محاسبه کنید.

برای محاسبه درآمد خودتان، باید یکی از توکن‌هایی که خریداری کرده اید مثل تتر، ریپل، لایت و غیره را به همراه تعداد کوین‌های خریداری شده و قیمت خرید آنها در ماشین حساب وارد کنید.

داده‌های شما دائماً با توجه به نرخ‌های موجود در CoinMarketCap بروزرسانی می‌شوند در نتیجه هر لحظه می‌توانید مشخص کنید که چقدر سود یا زیان داشتید.

این ماشین حساب فقط مخصوص بیت‌کوین است اما با این وجود راه سریعی برای محاسبه سود در اختیار شما قرار می‌دهد.

مثل ابزارهای قبلی کافیست تعداد کوین‌ها، که در این مورد بیت‌کوین هستند را به همراه قیمت خرید و فروش مشخص کنید. بر خلاف ماشین حساب Sabe می‌توانید کارمزد مقرر شده را هم در این ماشین حساب وارد کنید.

همچنین می‌توانید استراتژی‌های long یا short را مشخص کنید یا فقط کارمزدها را حساب کنید.

ماشین حساب‌های کریپتو به کریپتو، کریپتو به فیات

این نوع ماشین حساب‌ها از جمله راهکارهایی هستند که احتمالاً زیاد در اینترنت با آنها روبرو می‌شوید و در واقع نوعی مبدل ارز دیجیتال به فیات یا سایر ارزهای دیجیتال هستند.

اگر مقداری بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر دارید، این ماشین حساب می‌تواند سریع ترین راه برای محاسبه نرخ آن بر حسب دلار، یورو، کرون، روبل و غیره در اختیار شما قرار دهد.

همچنین این ماشین حساب یک مبدل ساده برای تبدیل ارزهای فیات نیز محسوب می‌شود و کافیست ارز مورد نظرتان را مشخص کنید.

Currexy راه خیلی خوبی برای مشخص کردن میزان ارزش سرمایه بیت‌کوین خودتان بر حسب ارزهای مختلف است.

کافیست تعداد بیت‌کوین‌های خودتان را مشخص کنید و مبلغ معادل آنها بر حسب دلار آمریکا، یورو، پوند، اتریوم، لایت‌کوین و دش را به دست بیاورید.

ماشین حساب‌های سود ماینینگ

وقتی قصد تصمیم گیری برای ماین کردن یک ارز دیجیتال را دارید، باید چند فاکتور مختلف را در نظر داشته باشید از جمله: قدرت هش ریگ ماینینگ، میزان مصرف برق بر حسب وات، قیمت بر حسب کیلووات ساعت و میزان کارمزد استخر ماینینگ.

این ماشین حساب ماینینگ به شما کمک می‌کند تا میزان سود ماینینگ خودتان در هر هفته، ماه یا سال را مشخص کنید.

با توجه به مشخصات ذکر شده و با انجام تنظیمات با توجه به نوع ریگ ماینینگ خودتان، می‌توانید ارزش کل فرایند ماینینگ خودتان را محاسبه کنید.

این ماشین حساب ماینینگ برای بیت‌کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، مونرو، زی کش، دش و لایت‌کوین قابل استفاده است.

این ماشین حساب کمی پیچیده تر از ماشین حساب قبلی است اما عملکردها و امکانات بیشتری دارد.

برای مثال، علاوه بر موارد ذکر شده برای ماشین حساب CryptoCompare، این ماشین حساب امکان اضافه کردن چند ریگ ماینینگ، شروع سطح دشواری، افزایش سطح دشواری و نرخ سود را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین می‌توانید زمان شروع و پایان فرایند ماینینگ را مشخص کرده و در نهایت میزان سود کلی، درآمد کلی و کل هزینه‌های برق بر حسب دلار آمریکا را مشخص کنید.

ماشین حساب‌های مالیات ارزهای دیجیتال

برای محاسبه میزان مالیاتی که باید پرداخت کنید و تولید خودکار گزارش مالیاتی، می‌توانید از ماشین حساب‌های مالیات ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

این ماشین حساب امکان محاسبه سود، زیان و درآمد حاصل از فعالیت‌های شما در زمینه ارزهای دیجیتال چه از طریق معاملات الگوریتمی، چه از طریق ماینینگ و یا سرمایه گذاری ساده را فراهم می‌کند. این ماشین حساب با استخراج اطلاعات تراکنش‌های شما از پلتفرم‌های ارز دیجیتال، اکسچنج‌ها، استخرهای ماینینگ و غیره کار می‌کند. درج تاریخچه تراکنش‌ها تنها نیاز به چند کلیک دارد.

وقتی تمام داده‌های معاملاتی شما استخراج شدند، می‌توانید سود سرمایه و ضرر خودتان را به همراه گزارش درآمد تولید کنید. تمام این داکیومنت‌ها برای ثبت سریع اطلاعات ارزهای دیجیتال با بازده مالیاتی قابل استفاده هستند. حتی می‌توانید این گزارش‌ها را در پلتفرم‌هایی مثل TurboTaxوارد کنید.