اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 10 دی 1399 08:56

همزمان با حذف XRP از اکسچنج‌های مختلف، ریپل متعهد شد که به «حمله» SEC پاسخ بدهد

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

ریپل روز سه شنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن از فعالان بازار خواست در غوغایی که توسط SEC ایجاد شده به صحبت‌های این شرکت هم گوش کنند.

پس از افت قیمت XRP به دلیل حذف آن از اکسچنج‌های مختلف و تعلیق معاملات این ارز دیجیتال، روز سه شنبه ریپل بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد که به زودی به اتهامات وارد شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر علیه این کمپانی پاسخ می‌دهد.

این بیانیه با پیام زیر شروع می‌شود:

"بخش خصوصی و عموم مردم ماجرا را فقط از زبان SEC شنیدند. ما به زودی ظرف چند هفته آینده به اتهامات بی پایه و اساسی که علیه ریپل مطرح شده پاسخ خواهیم داد."

در این بیانیه ادعا شده که SEC از ریپل برای ضربه زدن به کل صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا استفاده کرده و تلاش‌های این کمپانی برای شفاف سازی قانونی درباره ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر به هیچ سرانجامی نرسیده است.

عده‌ای بر این باورند که تصمیم کوین دسک برای تعلیق معاملات XRP از ماه ژانویه می‌تواند ناقوس مرگ این ارز دیجیتال را به صدا در آورد. کوین بیس روز دوشنبه از تصمیم خودش برای تعلیق معاملات XRP خبر داده بود – تصمیمی که با توجه به برنامه‌های این اکسچنج برای راه‌اندازی یک IPO (عرضه اولیه سهام) جای تعجب ندارد.

پس از اینکه SEC علیه ریپل به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار، یک پرونده جدید باز کرد، سقوط آزاد XRP شروع شد. این مسئله باعث شد چندین اکسچنج برای پیشگیری از مشکلات قانونی XRP را از فهرست ارزهای تحت پشتیبانی خودشان حذف کنند. ریپل اعلام کرده که این اقدام بر خیلی از سرمایه گذاران شخصی XRP که هیچ ارتباطی با ریپل ندارند تأثیرگذار بوده است.

طبق این بیانیه، ریپل به تلاش برای ادامه کار و پشتیبانی از همه محصولاتش در خارج از آمریکا ادامه می‌دهد. به گفته این کمپانی:

"بیشتر مشتریان ما در آمریکا نیستند و در مجموع بیشتر حجم معاملات XRP در خارج از آمریکا صورت می‌گیرد. مثلاً برای استفاده از XRP در بریتانیا، ژاپن، سوئیس و سنگاپور قوانین واضحی وجود دارد."

طبق گزارشی که کوین تلگراف قبلاً منتشر کرده بود، برَد گارلینگوس مدیرعامل اجرایی ریپل بر این باور است که شرکت او صرف نظر از اینکه SEC چه تصمیمی برای XRP بگیرد، به موفقیت خود ادامه خواهد داد چون 90 درصد از کاربران ریپل‌نت خارج از آمریکا هستند.

عده محدودی در جامعه کریپتو از ریپل در برابر اتهامات وارد شده توسط SEC حمایت کرده‌اند. کوین سنتر در آمریکا که همیشه فعالیت زیادی برای پذیرش و حمایت ارزهای دیجیتال داشته، می‌گوید آمادگی دفاع از XRP برای اثبات کردن اینکه این ارز دیجیتال جزء اوراق بهادار نیست، را ندارد.