اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 19 تیر 1398 16:17

آيا استخراج بيت كوين آسان هست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

آيا استخراج بيت كوين آسان هست؟

 

سختی شبکه بیت کوین که معیاری برای اندازه‌گیری سختی رقابت برای استخراج و دریافت پاداش در شبکه اولین بلاک چین جهان است، در طی دو هفته بیشترین نرخ رشد خود را در یک سال اخیر تحربه کرد.

 

به گزارش کوین دسک، درجه سختی استخراج بیت کوین در بلاک با ارتفاع ۵۸۴,۶۴۰، به ۹.۰۶ تریلیون رسیده است. این میزان که در ساعت ۹:۱۷ دقیقه روز گذشته به‌وقت گرینویچ اندازه‌گیری شد، نسبت به رکورد پیشین (۷.۹۳ تریلیون)، ۱۴.۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

از آگوست سال گذشته، این جهش، بزرگ‌ترین جهش در بازه‌ی دو هفته‌ای بوده است. می‌توان گفت این مسئله نه تنها نشان از بالا گرفتن رقابت میان استخراج‌کنندگان دارد بلکه بیانگر افزایش سرعت سختی این رقابت نیز است.

 

طراحی شبکه بیت کوین به‌گونه‌ای است که در هر ۲,۰۱۶ بلاک (حدودا هر چهارده روز)، درجه سختی بیت کوین اصلاح می‌شود. این اصلاح به‌ منظور ثابت نگه‌ داشتن زمان تولید هر بلاک در حدود ده دقیقه بوده و بر اساس میزان قدرت پردازشی موجود در هر چرخه‌ی اصلاح، تعیین می‌شود.

 

هنگامی‌که دستگاه‌های کمتری برای دریافت بیت کوین‌های ایجادشده به تولید بلاک و حل معادلات موجود در شبکه و توابع هش بپردازند، سختی شبکه کاهش می‌یابد اما از طرف دیگر با افزایش تعداد این استخراج‌کننده‌ها، میزان سختی نیز افزایش خواهد یافت.

 

میزان رقابت در شبکه، در حال حاضر به‌قدری بالاست که سختی استخراج با جهشی بزرگ، به بازه‌ی ۸ تریلیون وارد شده و در حال نزدیک‌ شدن به ۹ تریلیون است. BTC.com تخمین زده که بازه‌ی اصلاح بعدی، حول بیشینه سختی ۱۰.۳۵ تریلیون صورت خواهد گرفت؛ که در این صورت، بار دیگر شاهد یک جهش ۱۴.۱۷ درصدی در میزان سختی استخراج خواهیم بود.