اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 06 تیر 777 10:47

​او بیش از ۲۲ میلیون دلار بر سر كاهش قیمت بیت كوین، به دست آورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

​او بیش از ۲۲ میلیون دلار بر سر كاهش قیمت بیت كوین، به دست آورد. در این مقاله توضیح می دهیم كه چگونه می توانید این کار را انجام دهید​.

این به نوعی شوک اور است که تا چه حد اکثر سرمایه گذاران رمزارزها از این موضوع بی‌اطلاع هستند، اما شما می‌توانید از كاهش قیمت بیت كوین منفعت به دست آورید​.

اگر بدانید در حال انجام چه کاری هستید، می‌توانید از زمانی که قیمت‌ها در یک دوره بسیار کوتاه کاهش پیدا می‌کنند، پول زیادی به دست آورید​.

آیا می‌خواهید بدانید چطور چنین ارقامی كسب كنید برای خودتان قهوه بیاورید، چون مطالعه این مقاله برای زمانی كه قیمت بیت كوین سقوط کند، زندگی شما را متحول خواهد كرد. هزاران نفر قبل از رشد سهمی وار در پایان سال ۲۰۱۷ به حوزه رمزارزها وارد شدند و برخی هم در هنگام اوج قیمت ها ارز خود را فروختند​.

علاوه بر این، تعداد بسیار کمی از سرمایه گذاران دارای سرمایه لازم و تجربه كافی برای Short (یا شرط بندی علیه) در بازار بودند​.

در حالی که اکثریت در حال مشاهده كوچك شدن جیبشان بودند، تعداد انگشت شماری از شرایط صعودی بازار در سال 2017 (bull run) و شرایط نزولی سال 2018 (bear market) سودهای كلانی كسب كردند نگاهی به دستاوردهای تاجران برتر پلتفرم، ما را در تشریح این امر كمك می كند.

برای کسانی که بی‌اطلاع هستند، سودهای موجود در تصویر بالا بر اساسXBT، که معادل BTC است، فهرست شده‌اند این به آن معنی است که Heavy- Autumn - Wolf در زمان نوشتن، در قیمت سودده ۲۲،۴۱۱،۲۶۸.۶۵ دلار قرار دارد.

در حالی که این نتایج کاملا " نرمال نیستند، واقعیت این است که شما به یک مجموعه ابزار دسترسی دارید و اگر آن ابزارها به درستی استفاده شوند، می‌تواند به ایجاد پورتفویتان ادامه دهد​.

بازارهای معاملاتی ساده مانند Coinbase یک رابط کاربری ساده شده و فرآیند اجرایی آسانی را پیشنهاد می‌کنند بازارهای واسطه مانند Binance، رمزارزهای بیشتری را ارایه می‌دهد.

بازارهای معاملاتی پیشرفته مانند BitMEX معمولاً به علت ویژگی های پیشرفته تری كه به كاربران ارائه می كنند، می توانند معامله گران و سرمایه گذاران بیشتری را جذب نمایند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از موقعیت های short و اهر این مقاله به شما نشان خواهد داد که چطور توسط BitMEX علیه بیت كوین شرط ببندید، اما قبل از پرداختن به اصل موضوع، مهم است که دو چیز را درک کنید.

نخست، چون ما با ویژگی‌های سرمایه‌گذاری مالی پیشرفته سر و کار داریم، بسیار مهم است که خطرات مربوط به بازارهای معاملاتی پیشرفته را درک کنیم اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، یک گام به عقب بردارید و "به مدرسه بروید" تا زمانی که مطمئن شوید که چه کار می‌کنید.

دوم اینکه، BitMEX در ایالات‌متحده در دسترس نیست، بنابراین ممکن است بخواهید از یک VPN استفاده کنید​.

جایی که نهنگ ها پول می سازند - در BitMEX ثبت نام كنی​د

BitMEX ثبت نام را برای معامله گران بسیار آسان می‌کند استفاده از هریك از لینکهای Bitmex در این مقاله برای شما ۱۰ % صرفه جویی در هزینه‌های معاملات به مدت ۶ ماه به همراه دارد و ما به شما خواهیم گفت که چرا. برای اینکه این فرآیند را تا جایی که ممکن است ساده کنید، قبل از خواندن بقیه این مقاله، برای BitMEX ثبت‌نام کنید تا بتوانید از آن پیروی کنید​.

نشانی پست الکترونیکی را وارد کنید، یک گذرواژه امن (جملات کوتاه با اعداد و نویسه‌های خاص) انتخاب کنید. کشور خود را انتخاب کنید، سپس نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. ​

شرایط خدمات را بپذیرید، سپس روی دکمه ثبت نام کلیک کنید شما باید یک تاییدیه را همراه با دستورالعمل‌های بیشتر دریافت کنید که شبیه تصویر زیر است:

شما به یک صفحه تایید هدایت خواهید شد، که شما را به آدرس ایمیل تان هدایت خواهد کرد وارد سیستم ایمیل خود شوید و منتظر دریافت ایمیل تایید بمانید:

بر روی كلید آبی رنگ Verify My Email کلیک کنید. سپس به یک صفحه تایید خواهید رفت که سپس شما را به صفحه اصلی معامله BitMEX هدایت خواهد کرد​.

چگونه نخستین تجارت سودآور خود را در BitMEX انجام دهید​.

حالا که حساب خود را افتتاح كردید، وقت آن است که یاد بگیرید با آن چه کارهایی می‌توانید انجام دهید استراتژی‌های معاملاتی معمولا طی سال‌های زیادی مورد آزمون و خطا قرار گرفتند و متداول است که سرمایه گذاران تازه وارد یا متوسط قبل از آغاز معاملات آنلاین، كار خود را با معاملات روی كاغذ تمرین نمایند..

با توجه به این موضوع، اگر قیمت بیت كوین كاهش یابد، این چیزی است که شما باید برای کسب اولین سود خود انجام دهید​.

۱. حساب خود را تامین مالی کنی​د

نخست باید در حساب خود بیت كوین سپرده نمایید​.

به تب حساب (۱)بروید، روی deposit در سمت چپ (۲)کلیک کنید، و آدرس کیف پول مبادله شما ایجاد خواهد شد (۳)​.

حالا که آدرس کیف پول خود را به دست آوردید باید BTC ارسال نمایید اگر سرمایه BTC شما از یک گوشی هوشمند می‌آید، از برنامه Coinbase برای مثال می‌توانید وجوه را با استفاده از ویژگی‌های اسکن کد QR شان ارسال کنید.

متناوبا، شما می‌توانید کیف پول BitMEX خود را کپی و paste کنید تا وجوه ارسالی از گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود را ارسال کنید​.

قبل از ارسال BTC، چک کنید تا مطمئن شوید که آدرس صحیح است عدم موفقیت در انجام این کار منجر به از دست رفتن سرمایه‌های شما می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که حداقل چهار كاراكتر اول و آخر را چک کنید تا مطمئن شوید که به درستی آدرس کیف پول را وارد کرده‌اید.

توصیه: اگر مقدار قابل‌توجهی را به کیف پول BitMEX واریز می کنید، ابتدا ۱ % از وجوه خود را به طور جداگانه ارسال کنید این كار به عبارتی کیف پول را با قرار دادن آن در بلاكچین گرم می‌کند و به شدت احتمال فرستادن پول خود به آدرس نادرست را کاهش می‌دهد.

حساب BitMEX شما بعد از یک تایید در شبکه بیت كوین معتبر خواهد بود و زمانی که سرمایه لازم در حساب شما موجود باشد، باید یک اعلان را در بالای صفحه نمایش تان ببینید، مانند این​:

حالا برای اولین کاری که باید بكنید آماده اید​!

۲. چگونه یک موقعیت short را در BitMEX ایجاد كنید​؟

در این مرحله، ما دقیقا گام‌به‌گام به شما یاد می‌دهیم که چگونه یک موقعیت short را در bitmex یا به عبارت دیگر، نحوه شرط‌بندی بر روی كاهش قیمت بیت كوین را انتخاب كنید​.

او بیش از ۲۲ میلیون دلار در مورد سقوط قیمت نفت منتشر کرد. توضیح دهید چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید​8

برای کسانی که آشنایی كافی با ایده short كردن در بازار ندارند، تعریف ارایه‌شده توسط Investopedia را بررسی کنید​:

یک موقعیت short یا فروش، فروش اوراق بهادار و سپس خرید آن مدتی بعد است انتظار معامله گر این است که قیمت‌ها کاهش پیدا کند؛ قیمتی که او اوراق خود را می‌فروشد بیشتر از قیمتی است که آن را بعداً خریداری می‌کند تفاوت بین قیمت فروش و قیمت خرید، سود یا ضرر ایجاد می‌کند. قبل از اینکه مستقیم سراغ معامله بروید، یک ابزار بسیار مفید در دسترس است که به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوطه را با سهولت محاسبه کنید این ابزار تایید می كند که شما یک تصمیم معامله گری مناسب اتخاذ كرده اید و حتی وارد شدن به بازار معاملات واقعی را آسان تر می كند.

بعد از این که همه چیز بر روی ابزار ماشین‌حساب چک می‌شود، شما وارد می‌شوید و معامله خود را تایید می‌کنید البته، این کار اختیاری است اما به شدت توصیه می‌شود.

۳. ماشین‌حساب سود/ زیا​ن

پس از این که سرمایه شما در حساب نشان داده شد، روی تب Trade (۱) کلیک کنید، سپس بخش Place Order را در سمت چپ صفحه پیدا کنید روی آیکون ماشین‌حساب (۲)کلیک کنید، و یک ماشین‌حساب به صورت pop-up ظاهر خواهد شد.

دکمه سوئیچ را کلیک کنید تا Short انتخاب شود (۳) سپس به چهار فیلد ورودی زیر (۴) توجه کنید.

مقدار یا Quantity: مقدار بیت كوینی كه بر اساس قرارداد مایل به خرید آن هستید و وجه آن را به دلار امریكا می پردازید نمودار بالا مقدار ۱۵۰ قرارداد را نشان می‌دهد، و مقدار XBT (که برابر BTC ۱: ۱ است) كه هزینه می شود را نیز در سمت راست، در ردیف برچسب زده، نمایش داده است. هزینه این مثال ۰.۰۰۸۴ XBT است​.

قیمت ورودی یا Entry: قیمت بیت كوینی که با آن وارد بازار خواهید شد در حالیکه می‌توانید تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید وارد بازار شوید، ما با قیمت جاری خود وارد بازار خواهیم شد. در زمان نوشتن، قیمت 3،570$ بود، همانطور که در نمودار سمت راست ماشین‌حساب مشخص است (۵)​.

قیمت خروج یا Exit: قیمتی با آن از بازار خارج خواهید شد نمونه خروج از قیمت ۳،۳۱۰ $ است که از ۳،۵۷۰ $ افت می‌کند. می‌توانید تفاوت درصد را به طور خودکار در ردیف Profit / Loss % ببینید​.

اهرم یا Leverage: اثربخشی قراردادهای بیت كوین شما را مضاعف می‌کند اهرم بندی برای ۵ x تنظیم شده‌است.

این به این معنی است که بیشترین مبلغی كه برای زیان توقف می كنید 0.0084 BTC است اما شما برای كسب مقدار نامتناسب توقف می كنید. این مسئله با وضوح بیشتر در ردیف های سود/زیان% و بازده ورود یا Return on Entry نمایش داده می شود و سود را از 7.85 درصد به 39.27 درصد افزایش می دهد. ​

BitMEX حد مجاز برای اهرم بیت كوین را تا ۱۰۰ x قرار داده است، بنابراین اضافه کردن اهرم به short به شما این امکان را می‌دهد تا ۱۰۰ x بیشتر از درصد واقعی سود ایجاد کنید​.

البته این موضوع با خطر بیشتری همراه است هر چه اهرم شما بالاتر باشد، حاشیه کمتری برای خطای بین قیمت ورودی و قیمت تسویه یا انحلال وجود دارد.

ماشین‌حساب قیمت انحلال یا تسویه

قیمت تسویه شما یک مقدار مشخص است که قیمت بیت كوین نمی‌تواند از آن عبور کند هنگامی که ارزش تسویه شکسته شد، سرمایه شما از بین رفته است.

حالا که شما قیمت ورود، خروج و اهرم مالی خود را تعیین کرده‌اید، زمان آن رسیده که قیمت تسویه تخمینی خود را محاسبه کنید​.

با کلیک روی تب Liquidation Price روی ابزار ماشین‌حساب (۱)شروع کنید​.

سپس روی دکمه toggle کلیک کنید تا Short در ردیف کناری انتخاب شود و Isolated انتخابی در ردیف Margin (۲)را ترک کنید​.

حالا همان اطلاعات را از زبانه Profit / Loss وارد فیلدهای متنی کنید (۳)، و قیمت تسویه را چک کنید (۴) در این مثال، وقتی قیمت بیت كوین به ۴،۴۱۴ دلار می‌رسد، سرمایه شما از بین خواهد رفت.

همانطور که قبلا ذکر شد، اگر شما اهرم را افزایش دهید، قیمت تسویه به قیمت ورودی شما نزدیک‌تر می‌شود و فضای کمتری را برای خطا باقی می‌گذارد بار دیگر، زمانی که قیمت بیت كوین به قیمت تسویه شما می‌رسد، سرمایه خود را از دست خواهید داد.

به عنوان مثال، اگر ما اهرم را به ۱۰۰ x تغییر دهیم، نگاهی به چگونگی نزدیک شدن قیمت تسویه به قیمت ورودی در تصویر زیر می‌اندازیم​.

یعنی نوسان تنها ۴ دلار در قیمت بیت كوین باعث خواهد شد که سرمایه شما از بین برود، بر خلاف نوسان 844 دلار در یک اهرم ۵ x​.

تا زمانی كه به Shorting بازار عادت كنید از اهرم 1 یا 2 استفاده نمایید در طول زمان به 3 5 10 , 25x افزایش دهید. توصیه نمی‌شود فراتر از ۲۵ x بروید​.

۴. اولین معامله واقعی شم​ا

حالا که به دقت هر بخش از معامله خود را محاسبه کرده‌اید، وقت آن است که قراردادها را خریداری کنید​.

  1. به قسمت سمت چپ صفحه نمایش بروید و زیر تب Place Order بر روی تب Market (۱)کلیک کنید این به ما اجازه می‌دهد تا با قیمت جاری به بازار وارد شویم.

۲. سپس، مقدار قرارداد را كه مایل به خرید هستید وارد کنی​د (2). همان طور که در بخش ماشین‌حساب در بالا انجام دادیم از همان تعداد استفاده خواهیم کرد: ۱۵۰​.

هزینه کل بهXBT زیر دکمه قرمزرنگ Sell Market نمایش داده خواهد شد در این مورد، هزینه پس از كارمزدها ۰.۰۰۸۴ XBT است.​

وجوه قبلی که قبلا سپرده‌گذاری کردید نیز در ردیف Available Balance (۳)، درست زیر Order Value ، نشان داده خواهد شد، که با مقدار قراردادهای وارد شده تعیین می‌شود (۲). ​

سپس، اهرمی را که می‌خواهید با آن معامله کنید را انتخاب کنید(۴) شایان‌ذکر است که اهرمی که انتخاب می‌کنید هزینه قرارداد را تغییر خواهد داد. سعی کنید تنها اهرم را تغییر دهید تا تاثیر آن را بر هزینه‌ها ببینید و توجه داشته باشید که چگونه مقدار سفارش همان باقی می ماند​.

بهایی که در آن قراردادها با یکدیگر مبادله می‌شوند (۵)متفاوت از قیمت شاخص بیت كوین BitMEX (۶) است. قیمت قرارداد با ارقام بزرگ نشان داده می‌شود و بسته به اینکه آیا تجارت زنده به ترتیب فروش یا خرید است، به رنگ قرمز یا سبز خواهد بود توجه: قیمت‌های تسویه براساس قیمت شاخص BitMEX (۶)اجرا می‌شوند. در این نقطه، اطلاعات معامله محاسبه و وارد مرورگر شما شده‌است و حالا زمان آن رسیده که به طور رسمی موقعیت short در بیت كوین ایجاد كنید​.

بعد از کلیک روی دکمه، یک دیالوگ باکس تایید pop-up می شود که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات وارد شده را تایید کنید همچنین می‌توانید اهرم را در این مرحله به هر دلیلی تغییر دهید:

بعد از تایید همه چیز، روی دکمه آبی رنگ "Sell" کلیک کنید​.

در اینجا باید قادر به مشاهده pop-up تاییدیه در گوشه سمت راست صفحه نمایش باشید که شبیه تصویر زیر است​:

همچنین وقتی سفارش پر شد، باكس سبز را هم خواهید دید لازم به ذکر است که ورود شما گاهی تا حدی پر خواهد شد، که باعث می‌شود تا زمانی كه كل سفارش پر شود، چندین باكس سبز pop-up نمایش داده شود.

تبریك! شما در بیت كوین short كردید​.

حالا که می‌دانید چطور یک موقعیت Short بسازید، بیایید یاد بگیریم چطور آن را ببندیم​.

چگونه یک موقعیت Short را در BitMEX ببندید​؟

از آنجایی که وارد شدن به موقعیت Short مستلزم این است كه به صورت قراردادی در بازار فروش انجام دهید، بستن این موقعیت نیازمند این است كه در بازار خرید انجام دهید. ​

شما به دو دلیل می خواهید از بازار خارج شوید: یا به اندازه کافی سود کرده‌اید، یا بیش از حد از ضرر كرده اید و می‌خواهید از انحلال و تسویه حساب اجتناب کنید شما به راحتی می‌توانید وضعیت عملكرد معاملاتی خود را در داشبورد (۱)یا در سمت چپ صفحه نمایش (۲) پیگیری كنید.

زمانی که تصمیم به خروج گرفتید، دو روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد، و BitMEX هر دو را برای شما بسیار آسان كرده است​.

اول، بیایید نگاهی به جایی که روی صفحه‌نمایش شما رخ خواهد داد، بیندازیم نگاهی به باكس قرمز زیرین بیندازید و گوشه سمت راست صفحه خود را هایلایت کنید.

هر دو روش بستن سفارش شما در این باكس واقع شده‌اند شما یا می‌توانید به قیمت فعلی بازار موقعیت را ببندید و یا قیمت خاصی كه برای بستن موقعیت مدنظر دارید را وارد نمایید.

نگاهی دقیق‌تر به تصویر زیر بیندازید​.

بستن بازا​ر

با کلیک روی دکمه قرمزرنگ Market، شما با قیمت فعلی بازار خارج خواهید شد به این كار بستن بازار می گویند. اگر می‌خواهید روی دکمه بازار کلیک کنید، یک باكس تایید مانند تصویر زیر را خواهید دید​:

دکمه آبی رنگ Position را کلیک کنید تا از بازار خارج شوید​.

سپس، یک باكس ثبت سفارش را در گوشه سمت راست صفحه خود خواهید دید، با خرید قراردادها، باكس های سبزرنگ Order Filed به صورت pop-up نمایش داده می شوند​.

حد بستن Limit Clos​e

متناوبا، با وارد کردن یک عدد در فیلد متنی در سمت چپ دکمه خاكستری Close ، شما قیمتی را که می‌خواهید از بازار خارج شوید، انتخاب خواهید کرد این به عنوان حد بستن شناخته می‌شود. برای مثال، ما از محاسبات قبلی خود به عنوان قیمت خروجی استفاده می‌کنیم که ۳،۳۱۰ دلار بود​.

قیمت خروجی مطلوب خود را در فیلد ورودی وارد کنید و روی دکمه خاکستری Close کلیک کنید سپس یک باكس تایید نمایش داده می شود:

بر روی دکمه آبی رنگ Limit Close کلیک کنید تا قیمتی که از بازار خارج می‌شوید را تنظیم کنید​.

پس از تنظیم Limit Close Position، یک pop-up را در گوشه راست پایین صفحه نمایش خواهید دید (۱)​.

شایان‌ذکر است که می‌توانید با کلیک روی دکمه "x" کوچک در قسمت نزدیک داشبورد (۲)به راحتی Limit را ببندید​.

پیگیری وضعی​ت

از ورود به خروج از موقعیت، اطلاعات معاملاتی شما به راحتی و به طور مستقیم روی داشبورد ذخیره می‌شود​.

به عنوان مثال، شما می‌توانید تمام سفارش های خود را در تب Order History پیگیری نمایید​.

از طریق شش تب در همان باكسی كه موقعیت خود را بستید، کلیک کنید تا سفارش شما بسته شود و تمام اطلاعات ارایه‌شده ثبت شود. ​

به همین سادگی حالا شما با نحوه ایجاد و بستن یک موقعیت Short در سایت BitMEX آشنا هستید.

اگر می‌خواهید روی افزایش قیمت بیت كوین شرط بگذارید، به راحتی می‌توانید موقعیت long خود را با طی همان فرایند باز کنید، اما تفاوت این است که باید دکمه سبز را همان طور که با رنگ زرد علامت‌گذاری شده‌است، فشار دهید​.

در فصل بعدی تکنیک‌های معاملاتی پیشرفته تری را درباره Bitmex یاد خواهید گرفت​.

فعلا به شما توصیه می‌کنیم که مراحل زیر را تحت نظر بگیرید تا امنیت حساب Bitmex خود را تامین کنید​.

۲. راه اندازی احرازهویت دوعامل​ی

نکته سریع: اگر با 2FA آشنا هستید و پیش از این اپلیكیشن احرازهویت گوگل را نیز نصب كرده اید، به تب حساب بروید، روی حساب من در منوی چپ کلیک کنید، سپس بخش امنیتی را برای تکمیل فرآیند 2FA پیدا کنید زمانی که کارتان تمام شد، به بخش بعدی بروید تا اولین معامله خود را انجام دهید.

اگر این اولین بار است که 2FA را راه‌اندازی می‌کنید، باید اپلیكیشن احراز هویت گوگل را برای گوشی هوشمند یا تبلت خود دانلود کنید​.

با جستجوی "Google Authenticator" در appstore برای کاربران iPhone، یا Play برای کاربران آندروید (۱ a)شروع کنید​.

برنامه را دانلود و نصب کنید (۲ a)، آن را باز کنید و شروع کنید​.

روی دکمه Setup Begin کلیک کنید، سپس Barcode را در منوی بازشو انتخاب کنید (۳ a) شما باید به این اپلیكیشن اجازه دسترسی به دوربین خود را دهید، سپس دوربین خود را با یک كادر در داخل صفحه می‌بینید.

حالا باید به صفحه BitMEX بروید تا کد QR را برای اسكن كردن پیدا کنید​.

برای پیدا کردن کد QR مرتبط با حساب BitMEX، به سیستم وارد شوید، روی تب حساب (۱ b)کلیک کرده، روی حساب من در سمت چپ صفحه خود (۲ b)کلیک کرده، سپس بخش امنیتی صفحه را تعیین کنید Google Authenticator را از منوی کشویی (۳ b)انتخاب کنید.

گوشی / تبلت خود را بردارید و آن را با کد QR بر روی صفحه کامپیوتر خود (۴ b)تنظیم کنید​.

بعد از خواندن گوشی/ تبلت، این کد، یک کد ۶ رقمی (۴ a)و یک تایمر را نشان می‌دهد که هر ۳۰ ثانیه (۵ ثانیه) کد را تغییر می‌دهد​.

مطمین شوید که تایمر در شرف اتمام نیست، سپس کد ۶ رقمی را به حساب BitMEX وارد کنید (۵ b)​.

برای یادگیری بیشتر در مورد این که چطور می‌توانید امنیت حساب خود را به حداکثر برسانید، ماوس خود را بر روی ویژگی های اضافی 2FA کلیک کنید (6b تنظیمات پیش‌فرض در بیشتر موارد رضایت‌بخش هستند.

مهم: مراقب باشید، ممکن است اطلاعات حساب 2FA خود را هنگام تعویض به یک تلفن جدید از دست بدهید، و بازیابی آن می‌تواند مشکل باشد.

حالا که گوشی شما به حساب شما متصل است، شما باید از برنامه Authenticator برای تایید ورودها و برداشت از حساب استفاده کنید.

تبریك! شما با موفقیت برای BitMEX ثبت‌نام کرده‌اید، یک موقعیت Short ایجاد کرده و بسته اید، و حساب خود را با 2FA ایمن كرده اید.