اخبار کریپتوکارنسی

پنج شنبه, 07 تیر 777 10:58

چرا بازار نزولی (بازار خرس) یا Bear market چیزی است که اكوسیستم رمزارزها نیاز دارد و چگونه می‌توانید برای دور صعودی Bull Run بعدی آماده باشید​.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چرا بازار نزولی (بازار خرس) یا Bear market چیزی است که اكوسیستم رمزارزها نیاز دارد و چگونه می‌توانید برای دور صعودی Bull Run بعدی آماده باشید​.

از زمانی كه قیمت بیت كوین به بیش از 20،000 دلار در پایان 2017 رسیده بود، مدت طولانی می گذرد.  بازار خرس غالب منجر به کاهش بیش از ۸۰ درصدی قیمت بیت كوین شده‌است، پیرو رکود اخیر نزدیک به ۳۰۰۰ دلار كاهش داشته و به طور جدی صبر و شکیبایی دارندگان آن را مورد آزمایش قرار می‌دهد​.

در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران رمزنگاری ثروت کوچکی را از دست داده‌اند، می توان استدلال کرد که بازار رمزنگاری به عنوان یک کل اکنون بسیار سالم‌تر و قوی‌تر از آن زمان است که قیمت‌های رمزارزها به طور روزانه نوسانات شدید را تجربه می كرد​.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا بازار خرس فعلی (که معمولا به عنوان زمستان رمزنگاری نامیده می‌شود)چیزی است که برای رمزنگاری مورد نیاز است و ما همچنین توضیح می‌دهیم که چگونه برای Bull run بعدی آماده شویم چرا که این کار قطعا با تمام bullهای قبلی متفاوت خواهد بود​.

خرس‌ها در مقابل گاوها (بازار نزولی در مقابل صعودی​)

اگر شما كلاً با صنعت رمزنگاری آشنایی كمی داشته باشید، تمام این صحبت‌ها درباره خرس‌ها و گاوها می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد​.

به طور خلاصه، خرس‌ها افرادی هستند که رمز ارزهای خود را می‌فروشند زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که قیمت‌ها كاهش خواهد یافت، در حالی که گاوها افرادی هستند که رمزارزها را خریداری می‌کنند چون آن‌ها بر این باورند که قیمت‌ها به افزایش ادامه خواهد داد​.

وقتی که تعداد گاوها بیشتر از خرس ها باشد، ما در اصطلاح بازار را بازار صعودی یا Bull market می نامیم که محیطی اقتصادی را توصیف می‌کند که در حال رشد و عمومی سرمایه گذاران به آن خوش بین است درست مانند زمانی که یک گاو واقعی شاخ‌های خود را به هوا پرتاب می‌کند تا حریف خود را تا حد ممکن پرتاب کند، سرمایه گذاران صعودی از پول خود كه سخت به دست آورده اند، برای اوج دادن به نمودارهای قیمت استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، بازار خرس یا به اصطلاح Bear market، با کاهش قیمت‌ها مشخص می‌شود که نمودار آن شبیه به یک خرس است که به سمت پایین حرکت می‌کند تا به یک حریف حمله کند و معمولا در هاله‌ای از بدبینی قرار دارد هنگامی که سرمایه گذاران رمزارزها شکایت می‌کنند که خرس‌ها قیمت‌ها را پایین نگه‌داشته اند، چیزی که واقعا منظور آن‌هاست این است که بیشتر افراد در بازار می فروشند به جای اینكه بخرند. به عبارت دیگر، عرضه بیشتر از تقاضا است​.

آن‌ها قطعا می‌گویند که گروهی از سرمایه گذارانی هستند که با یکدیگر توطئه می‌کنند تا آینده رمزارزها را از بین ببرند​.

از آغاز سال ۲۰۱۷ تا انتهای همان سال، کل بازار رمزارزها به شدت صعودی یا Bullish بوده است، زیرا قیمت تمام پروژه های رمزارزها با نرخ های شگفت انگیز در حال افزایش بود و هیچ اثری از كاهش نشان نمی داد​.

وقتی که در نهایت بازار آرام شد، بسیاری از مردم، که بیشتر آن‌ها در این بازار تازه وارد بودند، بلافاصله خوش بینی خود را از دست دادند و تصمیم گرفتند که بفروشند و در بسیاری موارد بازار رمزارزها را برای همیشه ترک كردند​.

بازار خرس چیزی است که صنعت رمزارزها به آن نیاز دارد​.

ممکن است عجیب به نظر برسد که کاهش قیمت و بدبینی عمومی برای این بازار خوب بوده‌است، اما بحث های متعددی پیرامون این نظریه وجود دارد. ​

بازیگران بد از دور خارج شدن​د

باور این سخت است كه چند پروژه رمزارز در سال ۲۰۱۷ موفق به تامین میلیون ها دلار بودجه شدند خوشبختانه ICO (پیشنهاد اولیه كوین) از سال ۲۰۱۷۷ به پایان رسیده و بسیاری از بازیکنان بد که با آن آمدند، حذف شدند.

یکی از مدیران صندوق پوششی رمزارز نقل می‌کند که " توكنی مانند Verge، بر پایه چیزی بیش از توهم و مشاركت های چاپلوسانه بنا نشده است و برچسب روی بره های استیجاری، چیزی است که باید قبل از اینکه سرمایه بتواند به پروژه‌هایی که جدی و قانونی هستند، برگردد. "" Bitcoin، Ethereum، Monero، و Stellar، تیم‌هایی هستند که به طور قانونی تلاش می‌کنند چیزی بسازند که دوام بیاورد، و شماا می‌توانید جریان‌های پولی را ببینید که در این مسیر حرکت می‌کنند."

یک مثال عالی دیگر از یک رمزارزهای تقلبی، Bitconnect است، یک رمزارز منبع باز که بر اساس تخمین ها منجر به ضرر بیش از ۱ میلیارد دلار شده باشد​.

امن است که بگوییم در حال حاضر هیچ جایی از امثال Bitconnec در صنعت و بازار رمزارزها وجود ندارد، زیرا بری موفقیت در استراتژی بازاریابی تهاجمی نیاز به تلاش خیلی بیشتری دارد.​.

محصولات واقعی پر رونق هستن​د

" بنابراین، بدون شک این زمستان crypto است، اما یکی از دوستان من، Brian Armstrong، که مدیرعامل Coinbas است، گفت: "این بهار نوآوری cryptoo است".

" و منظورش این است که، بله، قیمت‌ها راكد هستند سفته گران فرار کرده‌اند. و این عالی است چون مردمی که در حال حاضر در حال ساختن روی رمزارز هستند، معتقدان واقعی هستند و آن‌ها در واقع سازندگان هستند. آن‌ها در واقع در حال ساخت زیرساخت هستند که قرار است واقعاا این اتفاق بیافتد.​"

یک نمونه از یک پروژه پر رونق رمزارزها بیت كوین است و شبکه درحال تولد Lightning Networ، که هدف آن افزایش نمایی ظرفیت شبکه بیت كوین با اضافه کردن لایه دیگری به بلاكچین و قادر ساختن کاربران برای ایجاد کانال‌های پرداخت بین هر دو طرف در آن لایه اضافی است​.

Draper Tim، سرمایه‌گذار کهنه‌کار و معروف بیت كوین، حتی بر این باور است که Lightning Networ بیت كوین، استفاده از پول نقد را مهجور خواهد كرد زیرا همه به جز خلافكاران و مجرمان امنیت، شفافیت، راحتی و سرعت را برای پرداخت های بیت كوین ترجیح می دهند​.

مقررات در حال انطباق هستند​:

افت تهاجمی قیمت که به بزرگ‌ترین Bull run در تاریخ بیت كوین منجر شد، كارهای زیادی برای اجرای تهاجمی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا) داشت. ​

بسیاری از توسعه دهندگان مجبور شدند تا پروژه‌های خود را متوقف کنند، خرده فروشان مجبور بودند از پذیرفتن پرداخت‌های رمزارزی دست بردارند، و حتی کاربران حقیقی رمزارزها ناگهان متوجه شدند که پیامدهای دنیای واقعی برای استفاده از ارزه‌ای دیجیتال وجود دارد​.

مشکل موج اولیه مقررات رمزنگاری این بود که آن‌ها همان چیزی هستند که منجر به نوآوری می‌شود آن‌ها فضایی از ترس و عدم اطمینان را ایجاد کردند و این باورها را تقویت نمودند که بیت كوین و سایر رمزارزها ممکن است ممنوع شود.

بازار خرس فعلی، به قانون گذاران زمان لازم برای رسیدن به آن‌ها را داده است و این خبر خوب برای همه طرف های درگیر است، چرا که یک محیط نظارتی بالغ برای نوآوری سودمند است​.

بدون مقررات مناسب، پروژه‌های رمزنگاری هرگز مورد احترام و اطمینان قرار نخواهند گرفت و قادر به ایجاد اخلال در ساختار های نیروگاه های برق و صنایع مربوطه مانند بانكداری، خرده فروشی و غیره نخواهد بود​.

چگونه برای Bull run بعد آماده شوی​م

با وجود این که زمستان کنونیرمزنگاری هنوز تمام نشده است، نشانه‌ها در افق پدیدار می‌شوند و نشان می‌دهند که بهار رمزنگاری ممکن است در گوشه ای در انتظار آغاز باشد. ​

به گفته محققان در Canaccord Genuity Capital Markets ، آینده بیت کوین صعودی است. ​

" نگاهی به آینده، اگر بیت کوین ادامه روند مشابه سال‌های ۲۰۱۱ - ۲۰۱۷ را دنبال کند، مفهوم آن این است که بیت کوین تقریبا در حال حاضر به کف قیمت رسیده است  و به زودی شروع به بالا رفتن از حدود ۲۰۰۰۰ دلار خواهد کرد و به لحاظ نظری در ماه مارس سال ۲۰۲۱ به سطح آن خواهد رسید." ​

اما فقط به این دلیل که بیت کوین و سایر رمزارز ها به زودی می‌توانند رکوردهای جدیدی ثبت کنند، این بدان معنا نیست که Bull run بعدی به همان شکل قبل خواهد بود. ​

در Bull run گذشته، قیمت‌ها بالا رفتند، چون هر کس یک تکه می‌خواست. هیجان جمعی قیمت‌ها را بالا و بالاتر می‌برد و کسانی که در بازار درست عمل می‌کردند با یک ثروت کوچک بیرون آمدند. ​

هنگامی که Bull run بعدی به طور اجتناب‌ناپذیری صورت می‌گیرد، مهم است که به خاطر داشته باشید که نهنگ ها (بازیگران بزرگ پولی که دست خود را در بازار crypto رو می کنند) سعی خواهند کرد از هر حرکت قیمت سود ببرند و این کار را برای سرمایه گذاران کوچک دشوار می‌سازد تا در بازار درست حرکت کنند.​ ​​​​​​

بهترین استراتژی برای سرمایه گذاران رمزارزها که مایل به ملحق شدن به Bull run بعدی خواهند بود این است که باقی زمستان رمزنگاری را صرف مطالعه تاریخچه بازار رمزارزها، یادگیری تلاش - و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری واقعی، و شاید حتی بررسی اتوماسیون معاملات با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشینی کنند.​ ​​​​​​

جمع بندی​ ​​​​​​

کاملا قابل‌درک است که سرمایه گذاران می‌خواهند ارزش دارایی‌های خود را افزایش دهند، اما بازارهای سالم نمی‌توانند برای همیشه به صورت نمایی افزایش یابند، بدون اینکه در نهایت مانند یک حباب صابون منفجر شوند.​ ​​​​​​

بازار خرس کنونی دارای اثر پاک سازی بر بازار رمزارزها به عنوان یک کل، پاک کردن آن از سیب‌های فاسد و دادن زمان مورد نیاز برای تثبیت و بالغ شدن است. در نتیجه، محیطی ایجاد کرد که در آن رمزارزها بتوانند در نهایت به پتانسیل کامل خود، جامعیت بانکداری و اختلال در صنایع منجر شود. ​

با Bull run محتمل بعدی، سرمایه گذاران باهوش از پیش آماده شده اند تا حرکت خود را انجام دهند و مهمترین فرصت سرمایه‌گذاری برای یک عمر خود را از دست ندهند.​ ​​​​​​