اخبار کریپتوکارنسی

یکشنبه, 24 بهمن 1400 20:49

واکنش بیت کوین به گزارش های حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)



با ادامه افزایش تنش ها بین روسیه و اوکراین بيت كوين به 42000 دلار کاهش یافته است. اين اتفاق دقيقا یک هفته پس از اين که بیت کوین برای اولین بار در چند هفته گذشته از 45000 دلار گذشت، رخ داد.

به نظر می رسد بیت کوین تحت تأثیر گزارش های رسانه های آمریکایی قرار گرفته است که ادعا می کنند روسیه می تواند در سه شنبه هفته آینده برای حمله به اوکراین برنامه ریزی کند.

چندین کشور از شهروندان خود خواسته اند که اوکراین را فورا ترک کنند. ایالات متحده، فنلاند، دانمارک و بریتانیا اکنون از شهروندان خود می‌خواهند که در اسرع وقت اوکراین را ترک کنند. سفارت ایالات متحده نیز از کارکنان خود خواسته است که کشور را تخلیه کنند.

بازارهای مالی سنتی نیز در ساعات گذشته تحت تاثیر اين اخبار قرار گرفته اند. داو جونز 500 واحد سقوط کرد در حالی که نزدک بیش از 2 درصد سقوط کرد. این امر نيز باعث شد قيمت بیت کوین را در روز جمعه کاهش دهد. ما شاهد بودیم که در چند ماه گذشته، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارتباط نزدیکی با سایر دارایی های مالی سنتی داشته اند.

پیگیری اتفاقاتی که ممکن است بین روسیه و اوکراین در روزهای آینده بیفتد بسیار مهم خواهد بود. این می تواند تأثیر زیادی نه تنها بر بیت کوین بلکه در بازارهای مالی سنتی در سراسر جهان داشته باشد. علاوه بر این، جهان به دلیل نرخ تورم بالا و سیاست های پولی سست طی چند سال اخیر، نرخ های بهره را افزایش داده است.

علاوه بر این، اگر بیت کوین و بازارهای سنتی سقوط کنند، آلت کوین ها همان روند را دنبال خواهند کرد. بنابراین، ممکن است هیچ پناهگاه امنی در طول یک دوره متلاطم در بازارها وجود نداشته باشد. در واقع، آلت کوین ها ممکن است حتی سریعتر از سایر دارایی ها از جمله بیت کوین سقوط کنند.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت 42180 دلار معامله می شود و ارزش بازار آن 800 میلیارد دلار است. اين ارز ديجيتال در 24 ساعت گذشته 3 درصد از ارزش خود را از دست داده است.