اخبار کریپتوکارنسی

دوشنبه, 05 اسفند 1398 17:09

احتمالاً بازار صعودی بیت‌کوین هزار روز تداوم خواهد داشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ارزش بیت‌کوین در سال 2020 بسیار بیشتر از هر زمانی شده – و داده‌های تاریخچه ای آن نشان می‌دهد که قیمت این دارایی در 19 ماه آینده همچنان رو به رشد خواهد بود.

داده‌هایی که بیست و یکم فوریه توسط James Todaro در توییتر منتشر شد نشان می‌دهد که از نظر شاخص میانگین قیمت حجم وزنی (volume-weighted average price یا به اختصار VWAP) سال 2020 برای بیت‌کوین بهترین سال خواهد بود.

 

 

 

میانگین قیمت حجم وزنی بیت‌کوین

میانگین قیمت حجم وزنی، نرخ بیت‌کوین را طی یک بازه زمانی به صورت یک نسبت و بر اساس وضعیت معاملات محاسبه می‌کند.

بر اساس محاسبات Todaro در سال 2020 میانگین قیمت بیت کوین 9120 دلار است. این رقم از سال 2017 که در آن بیت کوین به بیشترین قیمت خود در تاریخ یعنی 20 هزار دلار رسید هم بیشتر است. در آن سال میانگین حجم وزنی بیت کوین 6125 دلار بود.

لازم به ذکر است که عدد تولید شده توسط این شاخص برای سال 2018 بیشتر است با اینکه در آن سال بیت‌کوین یک بازار خرسی (نزولی) را تجربه کرد و قیمت آن حتی به 3100 دلار هم رسید. در مجموع میانگین قیمت بیت‌کوین در سال 2018 7657 دلار بود.

از دیدگاه سطحی سال 2019 از نظر قیمت نقطه ای سال موفق تری بود اما میانگین قیمت حجم وزنی بیت‌کوین در این سال کمتر از میانگین سال 2018 بود.

چرخه‌های صعودی بیت‌کوین ادعا می‌کند که طول این چرخه‌ها نشان می‌دهد بیت‌کوین برای 570 روز دیگر به رشد خود میانگین قیمت حجم وزنی بیت‌کوین.

Todaro در رابطه با این یافته‌ها می‌گوید: "این شاخص قویاً ثابت می‌کند پولی که در سال‌های قبل صرف خرید بیت‌کوین شده در صورت حفظ بیت‌کوین‌های خریداری شده حالا چند برابر شده است."

پیش بینی 570 روز صعودی دیگر توسط این مدل

داده‌های مربوط به دوره‌های صعودی قبلی بیت‌کوین تصویری امیدوار کننده برای یک سال و نیم آینده ترسیم می‌کنند.

سرمایه گذار و معامله گری به نام CryptoKea با تحلیل ادامه خواهد داد.

علیرغم سقوط 8 درصدی بازارها در هفته گذشته، سال 2020 سالی قوی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال تا این لحظه حدود 35 درصد افزایش داشته است.

مدت زمان چرخه‌های صعودی بیت کوین

CryptoKea در این رابطه توضیح می‌دهد: "طی دو چرخه صعودی اخیر بیت کوین، در نزدیکی هالوینگ حداقل و حداکثر قیمت‌ها با نرخ تقریباً ثابتی نوسان داشتند. اگر این رابطه درست باشد، هنوز 570 روز دیگر از بازار صعودی بیت کوین باقی مانده و اوج آن در سپتامبر 2021 خواهد بود."

این ضرب الاجل با پیش بینی صورت گرفته توسط مدل قیمت گذاری "نسبت انباشت به جریان" که هر روز محبوب تر می‌شود، همخوانی دارد. این مدل قیمت بیت‌کوین را بین سال‌های 2021 و 2024 صدهزار دلار پیش بینی کرده بود.