اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 13 -2666 17:18

اضافه شدن پشتیبانی از مونرو در کارت های بدهی استارت آپ بیستا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شرکت ایتالیایی Bitsa که در زمینه ارائه کارت بدهی مبتنی بر کریپتو کار می‌کند، سیستم کارت‌های خود را با آلت کوین مونرو توسعه داد.

طبق اعلام شرکت Bitsa، این کمپانی با فعال کردن پشتیبانی از مونرو در کارت‌های خود به نام Bitsa Card "امکان اجرای همه نوع تراکنش مبتنی بر XMR در فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی را فراهم کرده از جمله انتقال کارت به کارت و تبدیل مونرو به یورو."

Bitsa Card که در سه ماهه سوم سال 2019 راه اندازی شد، در حال حاضر مجموعاً از 12 ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین به همراه پرداخت‌ها و نقل و انتقالات بانکی پشتیبانی می‌کند.

Bitsa Card یکی از اولین ارائه دهندگان کارت کریپتو با پشتیبانی از مونرو است

طبق گفته‌های برخی کاربران آنلاین Bitsa Card اولین کارت کریپتوی پیش پرداختی است که از ارز دیجیتال مونرو پشتیبانی می‌کند. به گفته Vaelloمدیر عامل این کمپانی اضافه شدن این آلت کوین در راستای چشم انداز کمپانی برای فراهم کردن روش‌های سرمایه گذاری بیشتر است. وی افزود: "کاملاً مطمئن نیستیم که کارت ما اولین کارت با قابلیت پشتیبانی از مونرو باشد اما قطعاً یکی از اولین‌ها با کاربردهای کامل است. هدف ما این است که Bitsa از حداکثر روش‌های سرمایه گذاری ممکن پشتیبانی کند."

Bitsa در اعلامیه ای تاکید کرد که تراکنش‌های مونرو به دلیل ماهیت خاص آن غیرقابل رهگیری هستند: "در حالیکه اکثر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال توسط هر کسی قابل تایید و قابل رهگیری هستند، در مونرو آدرس‌ها (فرستنده و دریافت کننده) و مبلغ تراکنش‌ها مخفی هستند. بنابراین از آنجایی که به دلیل تمرکز خاص این سیستم بر بحث حریم خصوصی این اطلاعات قابل رهگیری نیستند، امکان تفکیک و تمایز قائل شدن بین این توکن‌ها وجود ندارد."

هیچ قانون نظارتی قابل اعمال به Bitsa نیست

Bitsa که در کشور موناکو مستقر است کارت و حساب‌هایی کاملاً الکترونیک عرضه می‌کند تا کاربران آن بتوانند انتقال وجه انجام داده و هزینه خدمات مختلف در کشورهای عضو حوزه پرداخت‌های یکپارچه یورو (SEPA) را پراخت کنند. Bitsa Card از زمان راه اندازی 30 هزار کارت مختلف صادر کرده و به گفته مدیر آن انتظار می‌رود که در سال 2020 بیش از 150 هزار کاربر داشته باشد.

Vaello مدیرعامل این شرکت در پاسخ به Cointelegraph درباره چگونگی نظارت قانونی بر Bitsa گفت: "هیچ مجوز یا قانون خاصی برای حساب‌های الکترونیک پیش پرداخت مثل Bitsa وجود ندارد."

Vaello که مدیرعامل یک سرویس مالی اسپانیایی مشابه هم هست، خاطر نشان شد که Bitsa طبق قوانین مهم اتحادیه اروپا از جمله قانون ضدپولشویی این اتحادیه عمل می‌کند که از ژانویه 2019 اجرایی شدند.

اما به گفته Vaello برخی کشورها مثل اسپانیا هنوز قانون جدیدی را تصویب نکرده اند و ممکن است اجرای کامل این قوانین به زمان زیادی نیاز داشته باشد. وی گفت:

"تا دهم ژانویه 2020 تمام کشورها باید این بخشنامه را اجرا کنند. متاسفانه هنوز این اقدام در کشورهایی مثل اسپانیا که شرکت‌های بزرگی مثل Bitnovo  فروشنده کارت‌های هدیه مبتنی بر ارز دیجیتال در هزاران فروشگاه آن فعالیت دارند، اجرایی نشده است. پیروی از مقررات در همه کشورها با سرعت مناسب انجام نمی‌شود. با این حال شرکت‌هایی مثل Bitsa، Bitnovo و بسیاری از اکسچینج‌های دیگر کاملاً آماده پیروی از این قوانین هستند."

در ماه نوامبر Bitsa سرویس Bitsa Young را راه اندازی کرد که یک نوع کارت ویزای پیش پراخت است که به نوجوانان اسپانیایی بین 14 تا 17 سال امکان می‌دهد کارهایی مثل خرید آنلاین و برداشت پول از خودپرداز را انجام دهند بدون اینکه نیازی به ارتباط با یک حساب بانکی داشته باشند.

نهم فوریه شرکت امریکایی Coinbase هم رسماً تبدیل به یکی از اعضای ویزا شد و به این ترتیب این شرکت می‌تواند بدون اتکا به شرکت‌های واسط کارت بدهی صادر کند.