اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 13 -2666 17:23

جی پی مورگان: پایه‌های پول دیجیتال ایجاد شده اما با پیاده سازی بلاک چین در بانکداری سال‌ها فاصله داری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

گزارش جدیدی که توسط بانک امریکایی بزرگ جی پی مورگان منتشر شد نشان می‌دهد که پیشرفت‌های حال حاضر بلاک چین منجر به ایجاد پایه و اساس لازم جهت راه اندازی پول دیجیتال شده اند اما با پذیرش و استفاده از آن سال‌ها فاصله داریم.

گزارشی که بیست و یکم فوریه توسط جی پی مورگان منتشر شد نشان می‌دهد که صنعت اقتصاد در حال حرکت به سمت تکنولوژی بلاک چین است.

با پیاده سازی بلاک چین در صنعت بانکداری سال‌ها فاصله داریم

طبق مقاله منتشر شده، پایه‌های لازم برای پذیرش گسترده بلاک چین، پرداخت‌های سریع و ارزهای دیجیتال ایجاد شده اند. به گفته جی پی مورگان هنوز با پذیرش بلاک چین در بانکداری سه تا پنج فاصله داریم. با این وجود این بانک باور دارد که پروژه‌هایی مثل کوین باثبات فیسبوک نیاز به درجه تمرکز بالاتری دارند:

"برای موفقیت کوین باثباتی مثل لیبرا احتمالاً به تسهیلاتی برای نقدشوندگی در کوتاه مدت و یک شبکه نیمه خصوصی کمتر توزیع شده نیاز داریم."

همچنین در این گزارش اعلام شد که بازار ارزهای دیجیتال نشانه‌هایی از بلوغ از خود بروز می‌دهد از جمله افزایش سطح مشارکت سازمان‌ها و ثبت قراردادهای جدید در اکسچینج‌های قانونی.

با این وجود محققین خاطر نشان شدند که ارزهای دیجیتال همچنان نوسانات شدیدی از خود بروز می‌دهند و بیت‌کوین ارزش ذاتی خود را نشان داده اما با این وجود هنوز ارزش خود برای تنوع بخشی به سبدسهام را اثبات نکرده است. در این سند نوشته شده: "پیشرفت‌های سال گذشته باعث کاهش احتیاط ما نسبت به نقش محدود ارزهای دیجیتال در تنوع بخشی به سبد سهام در سطح جهانی یا به عنوان یک ابزار پوشش ریسک نشده اند."

رابطه جی پی مورگان با کریپتو و بلاک چین

خود جی پی مورگان هم جزء بانک‌های فعال در حوزه بلاک چین و توسعه دارایی‌های کریپتو است. در ژوئن 2019 Umar Farooq رئیس بلاک چین و سرویس‌های خزانه دارایی دیجیتال این سازمان اعلام کرد که این بانک قصد دارد ارز دیجیتال JPM Coin را با مشتریان انتخابی خود پیش از شروع سال جاری مورد آزمایش و بررسی قرار دهد.

گزارشاتی که ابتدای ماه منتشر شدند نشان دادند که جی پی مورگان در حال تلاش برای ادغام پلتفرم بلاک چین خود با شرکت بزرگ ConsenSys است که تمرکز اصلی آن اتریوم است.