اخبار کریپتوکارنسی

جمعه, 15 -2666 17:41

تولید یک اپلیکیشن بلاکچینی جرم شناسی جدید با همکاری فرانسه و اتریش

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شرکت امنیت سایبری فرانسوی Nigma Conseil و موسسه تکنولوژی اتریش (AIT) خبر از شروع یک همکاری برای توسعه یک ابزار جرم شناسی مبتنی بر بلاک چین دادند. این قرارداد بیست و نهم فرویه امضا شد تا کار بر روی ابزار ذکر شده موسوم به E-Nigma آغاز شود.

E-Nigma به مشتریان خود کمک می‌کند تا اقدامات لازم برای اجرای قوانین ضدپولشویی (AML) و شناسایی مشتریان (KYC) را پیاده سازی کنند. این ابزار هم مثل سایر ابزارهای مشابه به نظارت و سازماندهی بر تراکنش‌های بلاک چین کمک می‌کند.

این پلتفرم چندین قابلیت مختلف ارائه می‌کند از جمله تعیین سطح ریسک و خوشه بندی والت‌ها. همچنین قادر است با جستجو در وب معمولی و دارک وب هویت واقعی مرتبط با آدرس‌ها را شناسایی کند.

این سیستم بر اساس یک پلتفرم جرم یابی مبتنی بر ارز دیجیتال اپن سورس تحت عنوان GraphSense که توسط AIT ارائه شده ساخته شده است. AITیک موسسه تحقیقاتی دولتی مستقر در وین اتریش است.

این پلتفرم به عنوان بخشی از برنامه AIT تحت عنوان TITANIUM ساخته شده که برای بررسی تراکنش‌ها در بازارهای زیرزمینی طراحی شده است. اتحادیه اروپا 5 میلیون یورو به این برنامه پاداش داده تا جرایم سایبری را کاهش دهد.

Fabien Tabarly مدیرعامل NIGMA Conseil در رابطه با این همکاری می‌گوید:

"همکاری بین یک موسسه تحقیقاتی آکادمیک اروپایی و تیم توسعه دهندگان ما منجر به ایجاد خلاقانه ترین ابزارها برای مبارزه با جرایم اقتصادی در زمینه ارزهای مجازی شده است."

جرم شناسی بلاک چین

E-Nigma در یک حوزه کاملاً رقابتی فعالیت می‌کند و قبلاً هم راهکارهای مشابهی توسط کمپانی‌هایی مثل Chainalysis، Elliptic و CipherTraceعرضه شده است.

با افزایش سخت گیری‌ها در رابطه با قوانین ضدپولشویی در سطح جهان، بسیاری از کمپانی‌های حوزه ارزهای دیجیتال و بخش اقتصادی سنتی در حال تلاش برای توسعه ابزارهای جرم شناسی بلاک چین هستند.

اخیراً Chainalysis خبر از شروع همکاری با Bitfinex و Tether داد که به این شرکت برای مطابقت با استانداردهای قانونی کمک می‌کنند.

Elliptic با توسعه ابزاری که به آن کمک می‌کند ریسک واقعی ناشی از تراکنش‌های صورت گرفته در اکسچینج‌های ارز دیجیتال را تشخیص دهد، تمرکز خود را به سمت بانک‌ها جذب کرده است.