اخبار کریپتوکارنسی

جمعه, 15 -2666 17:48

اپلیکیشن بانکداری سازگار با کریپتو تبدیل به یکی از ارزشمندترین فین‌تک‌های اروپا شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بانک دیجیتال انگلیسی Revolut در یک دور جذب سرمایه جدید 500 میلیون دلار سرمایه جذب کرد و ارزش خود را به رقم 5.5 میلیارد دلار رساند. طبق گزارشی که فایننشیال تایمز در بیست و پنجم فوریه منتشر کرد این جذب سرمایه باعث شده که این بانک تبدیل به یکی ارزشمندترین شرکت‌های فین‌تک اروپا شود.

اپلیکیشن Revolut که اواخر سال 2017 راه اندازی شد، به کاربران برای اجرای تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، لایت کوین، اتر و XRP کمک می‌کند.

این شرکت در دسامبر 2018 یک مجوز بانکداری در لیتوانی دریافت کرد که باعث ایجاد تحولی از سمت کارت‌های پیش پرداخت به سمت مجموعه ای کامل تر از سرویس‌های بانکداری شد.

ثبت رکوردی مشابه رکورد فعلی در حوزه فین‌تک اروپا

این دور جدید جذب سرمایه با مدیریت گروه سرمایه گذاری خطرپذیر TCV صورت گرفته که در حوزه شرکت‌های تکنولوژیکی بزرگی مثل Facebook، Airbnb، Tripadvisor، LinkedIn و Spotify سرمایه گذاری کرده است.

رکورد ثبت شده برای TCV معادله با رکوردی است که پیش از این برای یک شرکت فین‌تک سوئدی به نام Klarna در سال 2019 ثبت شد.

این شرکت در سال 2018 1.7 میلیارد ارزش گذاری شده بود و جذب سرمایه آن به کمک شرکت DST Global صورت گرفت.

 

Revolut که بیشتر از 10 میلیون کاربر دارد در سال گذشته شاهد رشد 150 درصدی تعداد کاربران خود بود. این شرکت علاوه بر امکاناتی که در زمینه معاملات بورس و ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند، قصد گسترش خدمات خود در زمینه سرویس‌های وام دهی و کسب مجوز بانکداری در انگلیس را دارد.

انگلستان بازاری بسیار غنی برای بانک‌های نوین محسوب می‌شود و سال گذشته کاربران آنها از 7.7 میلیون به 19.6 میلیون افزایش یافت.

در صورتیکه Revolut بتواند موانع قانونی موجود در امریکا را رفع کند، انتظار می‌رود که در سال 2020 شاهد شروع فعالیت آن در امریکا باشیم. همچنین این شرکت قصد دارد فعالیت‌های خود را در حوزه امریکای لاتین و بازارهای آسیایی گسترش دهد.

جلب توجه به بانک‌های جدید و بانک‌های ارز دیجیتال

طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده بود، Mark Hipperson یکی از مدیران بانک نوین انگلیسی Starling قصد دارد در سه ماهه اول سال 2020 یک بانک جدید به نام Ziglu راه اندازی کند که امکان ذخیره ارزهای مختلف – شامل ارز فیات و ارز دیجیتال – در یک حساب بانکی را فراهم می‌کند و می‌توان این ارزها را با استفاده از کارت بدهی مسترکارت در سراسر جهان خرج کرد.

ترکیب ویژگی‌های تراکنش‌های ارز دیجیتال و سرویس‌های بانکداری سنتی همچنان ادامه دارد. این هفته کوین بیس هم خبر از همکاری‌های جدیدی با ویزا و بانک‌های مخصوص ارز دیجیتال مثل SEBA و Syngum برای تنوع بخشی به خدمات خود داد.