اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 07 اسفند 1398 17:55

به گفته جاستین سان، بلاک چین ثابت میکند که وارن بافت ارزهای دیجیتال خودش را نگه داشته است.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ارن بافت اخیراً اعلام کرده بود که هیچ ارز دیجیتالی ندارد اما بنیانگذار ترون (TRX) جاستین سان از او خواسته بود که مقداری را به عنوان هدیه از وی قبول کند.

بافت اخیراً در مصاحبه ای با گزارشگر CNBC اعلام کرد که هیچ ارز دیجیتالی ندارد و این ارزها را بی فایده نامید و گفت:

"من هیچ ارز دیجیتالی ندارم و هیچ وقت کاری با این ارزها نخواهم داشت مگر فروش آن به شخص دیگری."

اما سان بیست و پنجم فوریه توییت کرد که مقداری ارز دیجیتال به بافت هدیه داده و داده‌های بلاک چین ثابت می‌کنند که این میلیاردر هدیه‌های خود را جابجا نکرده است:

"بیت‌کوین و ترون متعلق به آقای بافت همچنان دست نخورده مانده و بلاک چین این مسئله را ثابت می‌کند. زیبایی بلاک چین همین است."

همچنین سان اعتراف کرد که هر چند بافت این ارزهای دیجیتال را دارد اما در چنین شرایطی نمی‌توان او را یک سرمایه گذار کریپتو تلقی کرد. سان افزود که ارزش بیت‌کوین و ترونی که به بافت داده تا این لحظه 20 درصد افزایش یافته است.

بافت این هدیه را در مراسم راه اندازی یک خیریه مشهور دریافت کرد که سان در سال گذشته طی یک مزایده آن را برنده شده بود. این دو نفر یکدیگر را در یک کلوپ غیرانتفاعی خصوصی در نبراسکا ملاقات کرده بودند که افراد دیگری از جمله چارلی لی بنیانگذار بیناد لایت کوین و کریس لی مدیر ارشد مالی اکسچینج Huobi در آن در حضور داشتند.

انتقاد از ارزهای دیجیتال توسط نخبه‌های اقتصادی

وارن بافت دلیل عدم سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را بی ارزش بودن آنها اعلام کرد و این که "از بیت‌کوین برای انتقال غیرقانونی وجه استفاده می‌شود." وی اولین شخصیت اقتصادی برجسته ای نیست که از این ارزها به دلیل حمایت آنها از فعالیت‌های غیرقانونی انتقاد می‌کند.

برای مثال بیل گیتس هم در فوریه 2018 اعلام کرد: "ارزهای دیجیتال تکنولوژی نادری هستند که به روش کاملاً مستقیم منجر به مرگ عده ای شده اند" و در این بین به مرگ‌های مرتبط با مصرف مواد مخدر اشاره کرد.

مارک کیوبن میلیاردر هم مثل بافت هیچ ارزشی در بیت‌کوین نمی‌بیند. وی در اواخر سپتامبر اعلام کرد که ترجیح می‌دهد به جای بیت‌کوین موز داشته باشد چون حداقل موز را می‌توان خورد!