اخبار کریپتوکارنسی

شنبه, 10 اسفند 1398 19:05

کاهش بیت کوین به قیمت ۸۶۰۰ دلار

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پس از افت قیمت دوباره بیت‌کوین که منجر به ایجاد فشار فروش در بازار شد، حالا قیمت بیت‌کوین به کمترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده است.

باقی ماندن قیمت بیت‌کوین در محدوده 8.6 هزار دلار

داده‌های Coin360 و Cointelegraph Markets نشان داد که روز جمعه قیمت بیت‌کوین به حداقل میزان خود در پنج هفته اخیر یعنی 8455 دلار رسیده است.

پس از این سقوط در حال حاضر با افزایش 3.3 درصدی قیمت بیت‌کوین شاهد کاهش نوسانات آن در اکسچینج‌ها هستیم و قیمت این ارز دیجیتال در حدود 8600 دلار است.

نمودار قیمت یک روزه بیت‌کوین. منبع: Coin360

 

تحلیلگران نسبت به بیت‌کوین که بزرگترین ارز دیجیتال جهان است، امید زیادی داشتند که دلیل آن حفظ میانگین متحرک 200 روزه قیمت بیت‌کوین در محدوده 8800 دلار بود. اما حالا این شرایط نقض شده و filbfilb تحلیلگر Cointelegraph Markets این شرایط را یک مشکل جدی تلقی می‌کند.

کاهش قیمت بیت‌کوین با فاصله کمی پس از افت شاخص‌های بورس سنتی صورت می‌گیرد و اخیراً شاخص داو جونز دچار بیشترین میزان افت یک روزه خود شد.

عامل اصلی ایجاد این جو در بازار ویروس کرونا بود که حالا گسترش آن در کشورهای دیگر به غیر از چین که منشا این ویروس بود افزایش پیدا کرده است. هر چند دولت امریکا با تلاش‌های خود این ریسک را کاهش داد اما Cointelegraph گزارش داده که اکثر معامله گران بر این باورند که فدرال رزرو امسال نرخ بهره‌ها را به میزان زیادی کاهش می‌دهد تا رشد اقتصادی را افزایش دهد.

اما بیت‌کوین که در حال حاضر در محدوده نزدیک 8600 دلار قرار دارد هنوز همسو با انتظارات فنی پیش می‌رود. مدل پیش بینی قیمت محبوب "نسبت انباشت به جریان" میانگین قیمت بیت‌کوین قبل از هالوینگ را 8606 دلار پیش بینی کرده بود. به گفته یکی از تحلیلگران توییتر به نام CryptoKea: "چند هفته قبل از وقوع هر هالوینگی قیمت بیت‌کوین مطابق مدل قیمت انباشت به جریان پیش می‌رود. این بار هم شرایط متفاوت نیست."

علیرغم انتقادات مطرح شده نسبت به این مدل، سازنده آن PlanB اعتقاد شدیدی نسبت به این مدل و قابلیت آن برای پیش بینی قیمت بیت‌کوین در بلندمدت دارد. طبق این پیش بینی بین سال‌های 2021 و 2024 قیمت بیت‌کوین به 100 هزار دلار می‌رسد.

افزایش فروش و کاهش قیمت آلت کوین‌ها

در بازار آلت کوین‌ها بیشتر کوین‌های مهم روز جمعه شاهد افت قیمت 2 تا 5 درصدی بودند. فقط کوین‌های Chainlink و توکن Huobi افزایش قیمت داشتند.

اتر بزرگترین آلت کوین از نظر ارزش بازار همگام با بیت‌کوین دچار یک سقوط 3.1 درصدی شد و قیمت آن به 221 دلار رسید.

 

نمودار قیمت هفت روزه اتر. منبع: Coin360

پیش از این ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال 244.5 میلیارد دلار بود. Michaël van de Poppe تحلیلگر Cointelegraph Markets هشدار داد که اگر این مسیر حرکت به سمت بالا و به صورت صعودی حفظ نشود، نقطه هدف کوتاه مدت بعدی برای بیت‌کوین 200 میلیارد دلار خواهد بود.

وی در توییتر نوشت: "اگر این سطح حفظ شود، شاهد جابجایی سطح پشتیبانی/مقاومت خواهیم بود. در غیر اینصورت هدف بعدی 195 میلیارد دلار است."

سهم بازار بیت‌کوین تقریباً بدون تغییر مانده و در سطح 64.1 درصد باقی مانده است.