اخبار کریپتوکارنسی

چهارشنبه, 21 آذر 777 14:48

آیا دلیل واقعی سقوط بیت کوین ویروس کرونا هست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 

بیت کوین این هفته سقوط کرد ، تقریباً در طی هفت روز گذشته حدود 15٪ کاهش قیمت داشته و بازار گسترده تر رمزارزها و کریپتو را به سراشیبی کاهشی هدایت کرده است.

 

قیمت بیت کوین که آغاز باورنکردنی را در شروع سال نو تجربه کرده بود و به 10،000 دلاررسیده بود. دراین هفته  در سراشبی سقوط و کاهش بوده است و برخی دلیل آن را ویروس کرونا می دانند.

 

با این حال ، بسیاری فکر می کردند که بیت کوین به عنوان یک دارایی به اصطلاح امن عمل کرده است ، با سقوط سهام و دارایی های ریسک پذیر اهمیت بیت کوین افزایش یافته است ، و حکم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صندوق داد و ستد ارزی بیت کوین( ETF)ممکن است دلیل اصلی کاهش قیمت بیت کوین باشد.

 

البته در این هفته ، به نظر می رسید وحشت ویروس کرونا روی کل بازارها منجمله بازار کریپتو و طلا و سهام بی تاثیر نبوده است. از روز دوشنبه تقریباً 3.2 تریلیون دلار سهام ایالات متحده از بین رفته است  و در طی هفت روز گذشته ، بیت کوین بیش از 13 درصد سقوط کرده است. حتی بازار طلا ، که به طور سنتی به عنوان یک دارایی پناهگاه امن قلمداد می شد ، از این جنجال در امان نبوده است. شیوع ویروس کرونا  اکنون در سرتاسر جهان و چین گسترش یافته است. هم چنین کره جنوبی ، ایتالیا و ایران به سختی درگیر این ویروس هستند. اگر ویروس با این سرعت نگران کننده ادامه یابد ، انتظار آشفتگی بیشتر در بازارها را خواهیم داشت.