اخبار کریپتوکارنسی

دوشنبه, 23 -2666 13:31

راهکار بلاکچین شرکت B.M.W برای زنجیره تامین در سال 2020 عرضه می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شرکت خودروساز مشهور بی‌ام‌و قصد دارد امسال یک راهکار زنجیره تامین مبتنی بر بلاک‌چین عرضه کند.
طبق اعلامیه‌ای رسمی که 31 مارس منتشر شد، این پلتفرم که PartChain نام دارد در سال 2019 با موفقیت توسط بی‌ام‌و آزمایش شده است.
هدف از طراحی نسخه اولیه PartChain تضمین قابلیت رهگیری و شفافیت داده‌های مربوط به قطعات خودرو در طول زنجیره تامین پیچیده آنها است که چندین نهاد بین المللی را در بر می‌گیرد.
در آزمایش سال 2019 راهکار نظارت و رهگیری برای چراغ‌های جلو پیاده سازی شد که 2 مورد از 31 کارخانه شرکت بی‌ام‌و و سه لوکیشن از شرکت تامین کننده قطعات Automotive Lighting در آن مشارکت داشتند.
Andreas Wendt یکی از اعضای هیئت مدیره بی‌ام‌و که مسئول شبکه تامین و خرید این گروه است اعلام کرد که حالا شرکت بی‌ام‌وی قصد گسترش پروژه خودش به چند شرکت تامین کننده دیگر را دارد که 10 مورد از آنها برای سال 2020 انتخاب شده اند.
ترکیب تکنولوژی بلاک‌چین و کلود
به گفته Wendt چشم انداز بلندمدت شرکت بی‌ام‌و استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای ایجاد یک پلتفرم باز است که امکان استخراج، به اشتراک گذاری و ناشناس سازی داده‌ها از زنجیره تامین را به صورت امن فراهم می‌کند.
هر چند مدل آزمایشی این پروژه محدود به رهگیری قطعات است اما شرکت بی‌ام‌و انتظار دارد که کاربردهای آن در آینده به رهگیری مواد خام مورد استفاده در تولید خودرو از مرحله استخراج آنها از معدن تا مرحله ذوب گسترش پیدا کند.
PartChain به همراه بلاک‌چین – که امکان جمع آوری داده‌های غیرقابل دستکاری و قابل اعتبارسنجی را فراهم می‌کند – از تکنولوژی کلود شرکت‌های آمازون و مایکروسافت استفاده خواهد کرد.
توسعه درون صنعتی
Wendt اعلام کرده که قصد دارد راهکار PartChain را با سایر اعضای طرح بلاک‌چین بازِ MOBI به اشتراک بگذارد که در سال 2018 راه اندازی شد.
طبق گزارشی که Cointelegraph در آن زمان منتشر کرده بود، MOBI حاصل همکاری بین شرکت‌های بی‌ام‌و، جنرال موتوز، فورد و رنو به همراه برخی شرکت‌های مهندسی و تکنولوژی پیشرفته از جمله Bosch، Hyperledger، IBM و IOTA است.
این پروژه منجر به ایجاد استانداردی برای شناسایی خودروهای MOBI شد که هدف آن تشکیل یک دیتابیس مبتنی بر بلاک‌چین از شماره پلاک خودروها است. به این ترتیب امکان پشتیبانی از شناسه‌های دیجیتال منحصربفرد برای اطلاعاتی همچون هویت، مالکیت، گارانتی و مسافت طی شده خودروها فراهم می‌شود که می‌توان این اطلاعات را به صورت امن در یک والت دیجیتال ذخیره کرد.