اخبار کریپتوکارنسی

سه شنبه, 24 -2666 19:28

تا سال 2025 سرمایه گذاری در حوزه بلاکچین در بازارهای انرژی به 35 میلیارد دلار خواهد رسید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

طبق گزارش جدیدی که توسط سایت Premium Market Insights (PMI) منتشر شد، سرمایه گذاری جهانی در زمینه تکنولوژی بلاک‌چین در بازارهای حوزه انرژی تا سال 2025 به 34.7 میلیارد دلار خواهد رسید. پیش بینی شده این بازار که ارزش آن در سال 2016 156.5 میلیون دلار تخمین زده می‌شد، هر سال 82 درصد رشد داشته باشد.

هر چند رقم 35 میلیارد دلار زیاد به نظر می‌رسد اما در مقایسه با ارزش 1.85 تریلیون دلاری بازار انرژی بسیار ناچیز است. شرکت‌های مهم این حوزه که از بلاک‌چین و تکنولوژی DLT استفاده می‌کنند، عبارتند از: Accenture، AWS، Bigchaindb، Deloitte، IBM، Infosys، Microsoft، Nodalblock، Oracle، SAP، Enosi و Electron.

بلاک‌چین در بازار انرژی برای کارهایی همچون مدیریت داده، تعاملات و رهگیری مالی استفاده می‌شود. طبق این گزارش عوامل اصلی تاثیرگذار بر پذیرش این تکنولوژی در بازار انرژی کاهش هزینه‌های عملیاتی و مخارج سرمایه ای هستند. افزایش اتوماسیون باعث می‌شود که از تکنولوژی بلاک‌چین برای حفظ امنیت و جامعیت داده‌ها استفاده شود.

اما ممکن است در سال جاری ویروس کرونا و بحران نفت منجر به کند شدن رشد پیش بینی شده برای بازار نفت شود.

نقش قبلی بلاک‌چین در بازار انرژی

امروزه کمپانی‌ها کاربردهای بیشتری از بلاک‌چین در بخش انرژی پیدا کرده اند. به تازگی Power Ledger خبر از شروع یک همکاری با شرکت ekWateur داد که هدف آن فراهم کردن امکان انتخاب منابع انرژی تجدید پذیر برای حدود یک چهارم از یک میلیون شهروند فرانسوی بود.

همچنین VeChain اخیراً خبر از شروع فاز جدید همکاری خود با شرکت گاز شانگهای برای توسعه یک اکوسیستم بیزنسی و پلتفرم ارائه "انرژی به صورت سرویس" بر اساس تکنولوژی بلاک‌چین داد.