اخبار کریپتوکارنسی

یکشنبه, 30 دی 777 13:38

استخر ماینینگ بزرگ چینی از رقابت بر سر بیت‌کوین کناره گیری کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

هر چند طی 48 ساعت اخیر نرخ هش بیت‌کوین 33 درصد افزایش یافته اما هنوز صنعت ماینینگ با چالش‌ها و بی ثباتی‌های مهمی روبروست. این شرایط باعث شده استخر ماینینگ Baite که یکی از بزرگترین استخرهای ماینینگ چین محسوب می‌شود گزینه ای جز کنار رفتن از رقابت ماینینگ نداشته باشد.

طبق اعلام رسانه‌های محلی در ششم آوریل نرخ هش استخر ماینینگ Baite کمپانی Valarhash در ابتدای ماه مارس از 4000 پتاهش بر ثانیه به 200 پتاهش کاهش یافته است. این استخر تصمیم گرفته کسب و کار ماینینگ بیت‌کوین را رها کرده و به احتمال زیاد در آینده نزدیک به سمت استخراج آلت کوین‌ها حرکت می‌کند.

بیش از 9 درصد نرخ هش به Valarhash مربوط می‌شد

Valarhash دو استخر ماینینگ Bytepool و 1THash را به همراه پلتفرم کلود ماینینگ 1TMine و نرم‌افزار مدیریت فارم ماینینگ Nelson در جولای سال گذشته در سیچوآن چین راه اندازی کرد.

طبق گزارشات Bytepool و 1THash بیش از 9 درصد نرخ هش کل شبکه بیت‌کوین را در دوره اوج کارشان در اختیار داشتند. در حالیکه 1THash هم اکنون رتبه هشتم را در اختیار دارد طبق گزارشات جدید ممکن است Bytepool اکثریت نرخ هش باقیمانده خود را به 1THash منتقل کند.

 

تاثیر پاندمی بر ماینرهای چینی

طبق گزارشی که چند روز پیش توسط Cointelegraph منتشر شد، بیش از 40 مورد از تشکیلات ماینینگ به دلیل افت قیمت بیت کوین و از بین رفتن سودآوری کسب و کار تجهیزات ماینینگ، مجبور به تعطیلی تشکیلات خود شدند.