اخبار کریپتوکارنسی

دوشنبه, 01 بهمن 777 00:50

شرکت توسعه دهنده اتریوم 2 روی بلاک‌چین اختصاصی خود کار می‌کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

CasperLabs شرکتی که وظیفه پیاده سازی الگوریتم اثبات سهام اتریوم را برعهده دارد تصمیم گرفته بلاک‌چین خود را راه اندازی کند.

طبق اعلامیه ای که اخیراً منتشر شد، CasperLabs قصد دارد بلاک چین PoS خود را با همکاری اکسچینج سنگاپوری BitMax راه اندازی کند.

BitMax میزبان EVO (عرضه اعتبارسنج اکسچینج) CasperLabs خواهد بود و به سرمایه گذاران شخصی امکان می‌دهد توکن‌های CLX این شبکه را در اختیار بگیرند. همچنین این اکسچینج با یک نود کامل از شبکه کار خواهد کرد تا امکان staking را برای اعضای شبکه فراهم کند.

سیستم فروش

طبق اطلاعات وبسایت این پروژه، هدف جذب سرمایه 3 میلیون USDT است و 10 درصد از کل موجودی 10 میلیاردی CLX به سرمایه گذاران فروخته خواهد شد. CasperLabs قصد دارد 20 درصد از موجودی در گردش خود را سال اول پس از راه اندازی مین نت منتشر کند.

EVO بخشی از یک دور اعتبارسنجی (validator round) است و پس از راه اندازی مین نت که انتظار می‌رود در سه ماهه سوم سال 2020 راه اندازی شود، همه توکن‌های خریداری شده 90 روز بلوکه می‌شوند. طی این دوره توکن‌ها برای فرایند اعتبارسنجی گرو گذاشته می‌شوند و پاداش گروگذاشتن (staking) به آنها اختصاص پیدا می‌کند. پس از پایان دوره بلوکه شدن توکن‌ها، آزاد شدن آنها به تدریج طی 9 ماه صورت می‌گیرد و هر هفته یک سی و هشتم آنها آزاد می‌شود.

طی دوره برگزاری EVO قیمت CLX 0.01 دلار خواهد بود و در فروش عمومی نهایی هر توکن با قیمت حداقل 0.02 دلار فروخته خواهد شد. در این اعلامیه دلیل استفاده از این سیستم برای فروش توضیح داده شده:

" CasperLabsتا به امروز هیچ عرضه کوینی نداشته و تمام دورهای جذب سرمایه از طریق سهام معمولی سری الف صورت گرفته است. دلیل تصمیم برای عدم فروش توکن‌ها اطمینان یافتن از دسترسی عموم به سیستم زیرساخت آن بود. CasperLabs به همراه BitMax.io از یک رویکرد جدید استفاده کرده تا روش‌های فعلی مورد استفاده در این صنعت را با اجرای اولین EVO به چالش بکشد."

گزاره ارزشی بلاک‌چین CasperLabs

Mrinal Manohar مدیرعامل CasperLabs به سایت Cointelegraph اعلام کرده که این شرکت در درجه اول ناشر یک نرم‌افزار اپن سورس است و قصد مشارکت در این شبکه به غیر از میزبانی EVO یا اداره یک نود کامل را ندارد.

وقتی از او در رابطه با گزاره ارزشی این شبکه سوال شد او توضیح داد که شرکت وی در حال تلاش برای اضافه کردن مکانیزم‌های محافظت از کپی برای بیت‌کوین و مقیاس پذیرتر کردن قراردادهای هوشمند است. وی افزود:

" CasperLabsبا هدف افزایش مقیاس بلاک‌چین‌ها بدون قربانی کردن تمرکززدایی و امنیت طراحی شده است."

Manohar اعلام کرده که شرکت او از استانداردهای برنامه نویسی باز استفاده کرده و از زبان‌های برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند که مخصوص کریپتو نیستند از جمله Rust و AssemblyScript. او همچنین اعلام کرد که این شبکه از ماشین مجازی اتریوم و همچنین از زبان برنامه نویسی قراردادهای هوشمند آن، Solidity پشتیبانی نمی کند. او خاطر نشان کرد که به مرور زمان پشتیبانی از سایر زبان‌های برنامه نویسی توسط تیم یا انجمن برنامه نویسان به این پلتفرم اضافه می‌شود و افزود:

"ما از زبان برنامه نویسی solidity و ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی نمی کنیم. ما رویکرد پشتیبانی کامل از استانداردهای برنامه نویسی باز را انتخاب کردیم. با این حال همچنان که اتریوم به سمت eWASM حرکت می‌کند، ادغام این موارد در سیستم قراردادهای ما آسانتر خواهد شد."

طبق توضیحات Manohar، بلاک‌چین Casperlabs سعی دارد کار برنامه نویسان را با ذخیره کرده قراردادهای هوشمند در آدرس‌های غیرقابل تغییر، استفاده از یک ساختار انعطاف پذیر برای اکانت‌ها و میزبانی از چندین گزینه مختلف برای اجرای تراکنش‌ها آسان تر کند. وقتی از وی سوال شد که آیا شرکت او قصد دارد به جای پروتکل اتریوم روی پروژه خودش کنار کند، وی پاسخ داد:

"ما همیشه پروژه مستقل خودمان را داشتیم و این شرایط تغییری نکرده است. اما ما یک پروژه اپن سورس هستیم و همیشه آماده همکاری هستیم (و به همکاری خود با اتریوم و سایر پروتکل‌ها ادامه خواهیم داد)."

کار CasperLabs بر روی پروتکل اتریوم

در گذشته CasperLabs همکاری قابل توجهی در زمینه توسعه پروتکل PoS اتریوم به نام Casper داشت. در اوایل نوامبر 2019 این شرکت اولین پیاده سازی Casper را ارائه کرد که ایمن بودن آن اثبات شد.

در سپتامبر 2019 CasperLabs 14.5 میلیون دلار برای طراحی راهکارهای مقیاس پذیری بلاک‌چین جذب سرمایه کرد.