اخبار کریپتوکارنسی

پنج شنبه, 28 -2667 13:36

معرفی Sirin Labs

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

Sirin Labs چیست؟

این فناوری در فازهای متعددی تکامل یافته است. این فناوری با یک ایده اصلی، خام اما با آینده امیدوارکننده شروع شده است. یک محصول واقعی در نهایت به نتیجه می­رسد. هنگامی که تمام زوایای یک موضوع بررسی می­شود، تکنولوژی جدید به جهان معرفی می­شود. اگر پروژه دارای ارزش واقعی باشد، جلب توجه تعداد انگشت شماری از متقاضیان اولیه، کاری دشوار نخواهد بود. با این حال، موضوع اصلی، داستان دیگری است.

بلاک­چین­ها معمولا در کنار پروژه­های بزرگ کمین کرده و منتظر ترکیب مناسب متغییرها برای قرار گرفتن در جای خود هستند. Sirin Labs  معتقد است که این متغییرها را شناسایی کرده است. این شرکت چند سال پیش با ساخت یک گوشی هوشمند با امنیت بسیار بالا، برای خود نامی دست و پا کرد. پس از برخی از تغییرات داخلی و تمرکز بیشتر بر ایده­ آل ها، Sirin به عقب بازگشته و خود را برای ارائه بلاک­چین به دنیا آماده کرده است.

 

 

تاریخچه Sirin Labs

Sirin Labs در سال 2014 تأسیس شد. اولین پروژه تیم Solarin، یک دستگاه لوکس با شعار تجاری "امن ­ترین تلفن جهان" بود. این دستگاه با قیمت حدودی 14000 دلار عرضه شد. این موبایل دارای ویژگی­ های محرمانه قدرتمند از جمله تأیید هویت دو مرحله­ای، پیشگیری از نفوذ مبتنی بر رفتار و کلید فیزیکی برای رمزنگاری تماس­ها و پیام­ها، می­باشد.

سولارین با فروش 10 میلیون دلاری خود به اندازه کافی موفق بود. حتی لئوناردو دی کاپریو و تام هاردی از آن حمایت کردند. سیرین تیم خود را گسترش داده و کار روی یک نسخه جدید را شروع کردند. با این حال، کمتر از یک سال بعد، این گروه اعلام کرد که یک سوم از کارکنانش را تعدیل کرده و تمرکز خود را بر موضوعات دیگر توسعه فناوری می­گذارد.

در اواخر سال 2017، Sirin یک ICO همراه با یک جهت جدید برای آینده­اش راه اندازی کرد. به جای توسعه ابزارهای با امنیت بالا، تیم بر روی ارائه فناوری جدید به توده مردم تمرکز می­کند. معاملات امن ارز دیجیتال، یک سیستم عامل سازگار با حریم خصوصی و سازگار با دستگاه­های ارزان­تر - ایمن و دارای کاربری آسان.

در پایان Sirin بیش از 157 میلیون دلار درآمد کسب کرد که برای حفظ توسعه و انتشار یک گوشی هوشمند، رایانه شخصی و سیستم عامل متن باز کافی می­باشد.

چشم انداز  Sirin Labs

تغییر ناگهانی رویکرد Sirin، هدف شرکت را به ارائه بلاک­چین برای توده مردم تغییر داد. همانطور که در بیانیه آمده است، زمینه های جدید کاری شامل توسعه سخت افزار ایمن جهت کسب درآمد از منابع دستگاه از طریق معاملات کوچک، تا حدودی شبیه به Golem یا SONM، می­باشد. Sirin در حال ایجاد یک اکوسیستم در اطراف بلاکچین با توجه به کاربرد آن می­باشد.

ابزاری مورد استفاده برای توسعه پیشنهادی شرکت Sirin، یک گوشی هوشمند فوق العاده امن و مبتنی بر اندروید جهت حفظ حریم خصوصی و قابلیت اتصال مناسب به نام Finney است. Finney، شباهت­های بسیاری با همنوع خود Solarin دارد، اما دارای چند ویژگی اضافی مانند تایید هویت سه مرحله­ای و کیف پول رمزنگاری­شده داخلی می­باشد.

Sirin در حال توسعه کامپیوتر Finney نیز است. این دستگاه در اصل یک نسخه قدرتمند تلفن همراه با قابلیت­ های زیاد شامل کسب درآمد از طریق به اشتراک گذاشتن منابع و کیف پول رمزنگاری شده می­باشد.

هر دو دستگاه Finney سیستم Sirin را اجرا می کنند، یک سیستم عامل منبع باز ساخته شده بر روی آندروید.

سیستم عامل هر دو دستگاه Finney، بصورت متن باز بر پایه اندروید به نام Sirin OS می­باشد. این سیستم عامل فرآیند امنیت را بطور همزمان با معاملات ارز دیجیتال در یک محیط کاربری آسان و بدون هیچ زحمتی تضمین می­کند. با استفاده از Sirin پرداخت­های سریع و غیرمتمرکز فقط با چند گام ساده امکان­پذیر است.

 

 

محصولات Sirin Labs

تماس­ها و پیام­های متنی امن خیلی عالی هستند، اما Sirin برنامه های بیشتری برای سیستم عامل، گوشی­های هوشمند و کامپیوترهای خود دارد. دو مورد از ویژگی­های هیجان انگیز آن اشتراک گذاری منابع درآمدزا و پرداخت آسان ارز دیجیتال است.

اکثر مردم دنیا دستگاه­هایی در جیب خود دارند که 90 درصد روز از آنها استفاده نمی­کنند. Sirin  می­خواهد که کاربران بتوانند این ابزار اضافی را در ازای کسب ارز دیجیتال به فروش برسانند. فضای ذخیره سازی اضافی که استفاده نمی کنید، سیکل­های بیکار پردازنده، آنها را در بازارهای P2P قرار داده و برای کار خود خود توکن­ های SRN بدست آورید.

شما همچنین می توانید منابع را از سایر کاربران خریداری کنید. تصور کنید در خارج از کشور هستید، باتری شما تمام شده و به اتصال بی سیم دسترسی ندارید. با یک دستگاه Sirin، شما می توانید باتری و داده موردنیاز خود را بدون اینکه ریسکی جهت حفظ حریم خصوصی شما داشته باشد، از یک غریبه در نزدیکی خود خریداری کنید.

درآمدزایی Sirin از  طریق اشتراک گذاری منابع P2P اگر شرکت یک راه حل پرداخت امن و آسان برای استفاده را نداشته باشد، سودمند نخواهد بود. Finney دارای کیف پولی ایمن برای نگهداری ارزهای دیجیتال با خیال راحت می­باشد. سیستم عامل آن همچنین یک سیستم پرداخت کاربرپسند و کاملا رایگان را ارائه داده است.

هدف این ابزار آسان کردن پرداخت­های ارز دیجیتال به مانند کارت اعتباری می­باشد. همچنین این موضوع به جلب اعتماد و تشویق افراد بیشتری جهت استفاده از ویژگی اشتراک گذاری منابع، شده است.

 

 

تیم Sirin Labs

Sirin توسط موش هوگ، یکی از توسعه دهندگان و سرمایه گذاران شرکت Instagram، mobli و برنامه ارتباطی یکپارچه، YO، تاسیس شده است. Kenges Rakishev ریاست شرکت را برعهده دارد. سرمایه گذاری­های عمده او عبارتند از mobli  و نرم افزار پرداخت Net Element.

مشاوران برجسته در پروژه­های Sirin شامل استیون نراووف (همکار Ethereum)، جف پولور (موسس و مدیر عامل شرکت Monage)، گای بن آرتزی (بنیانگذار Bancor) و تاکشی ایتو ( مدیریت سابق تکنولوژی موبایل سونی) هستند.

تیم Sirin Labs از بیش از 50 نفر تشکیل شده است که بسیاری از آنها از فعالیت­های پیشین مربوط به برنامه­های Hogeg، mobil و Yo آورده شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر، از جمله پروفایل­های LinkedIn، فهرست کامل Sirin Labs را ببینید.

چالش­ها و رقبا

Sirin Labs در بخش گوشی­های هوشمند فوق العاده ایمن رقبای زیادی ندارد. محصول Solarin این شرکت بزرگترین سروصدا را ایجاد کرد و تنها چند صد نفر آن را خریداری کردند.

موبایل Turing  سروصدای کمی ایجاد کرد و  شرکت حامی این دستگاه در اوایل سال 2018 ورشکست شد. Blackphone وارد بازار شد و به سرعت تولید آن جز در چند منطقه، متوقف شد. هیچ کدام از این محصولات یکپارچه ساز ارز دیجیتال نبوده و سیستم عامل متمرکز با منبع باز نیستند، بنابراین Sirin Labs حوزه جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

بزرگترین مانع موفقیت Sirin، متقاعد کردن کاربران معمولی گوشی­های هوشمند جهت توجه بیشتر به امنیت دستگاه خود می­باشد. موضوعاتی مانند ارتباطات و پرداخت­های ارز دیجیتال رمزگذاری­شده نقطه شروع تغییر در آگاهی عمومی هستند. Sirin ممکن است مجبور شود این موضوع را با تلاش­های بازاریابی خود به جلو ببرد، اما اگر موفق شود، هر دو سیستم Finney و Sirin در یک موقعیت عالی قرار خواهند گرفت تا مخاطبان جدیدی را که به امنیت توجه ویژه­ای دارند، جذب کنند.

 

 

انقلاب بلاک­چین در موبایل

از دست دادن حریم خصوصی در عصر دیجیتال آرام آرام اتفاق می­افتد. این موضوع با چند ویژگی برای افزایش قابلیت کاربری آغاز می­شود. اگر تلفن هوشمند ما مکان ما را بداند، می­تواند، برای مثال، داده­های سفارشی و نتایج جستجو محلی را ارائه دهد. این ویژگی­ها افزایش یافته است در حال حاضر همه برنامه­ها از چراغ قوه گرفته تا برنامه­های کاربردی مربوط به باتری دسترسی به مخاطبین را نیاز دارد.

ایده­ی Sirin Labs این است که به کاربران کمک کند تا کنترل حریم خصوصی خود را در کنار معرفی فناوری­های جدید و امیدوارکننده در دست داشته باشند. این تمرکززدایی واسطه­ها را از بین می برد و پرداخت­های رمزنگاری شده به افراد در آشنایی با پول­های رایج دیجیتالی کمک می­کند.

در نظر گرفتن این ویژگی­ها روی گوشی هوشمند یک محیط قابل تشخیص را فراهم کرده که یک مزیت بزرگ برای سازگاری است. شواهدی نیز وجود دارد که مدیر اجرایی Huawei از مرکز Sirin Labs بازدید کرده و شایعاتی درباره قرارداد سرمایه گذاری منتشر شده است.

محصولات شرکت Sirin در سال 2018 در حال توسعه می­باشند. Finney در پایان یا اوایل سال 2019 معرفی خواهد شد.