اخبار کریپتوکارنسی

دوشنبه, 01 بهمن 777 22:54

شرایط بیت‌کوین کش پس از هاوینگ

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

هنوز یک روز از هاوینگ بیت‌کوین کش نگذشته که نرخ هش این شبکه تغییر چشمگیری پیدا کرده و تولید بلاک به شدت کندتر از قبل شده است.

عده زیادی پیش بینی کرده بودند که پس از اجرای هاوینگ که باعث کاهش پاداش بلاک‌ها از 12.5 به 6.25 BCH می‌شود، حداقل برخی ماینرها بیت‌کوین کش را رها کرده و به سمت کوین‌های پرسودتری مثل بیت‌کوین حرکت می‌کنند. اما ظاهراً نرخ هش این شبکه در حال نوسان است.

داده‌های سایت Fork.lol نشان می‌دهد که نرخ هش این شبکه که دیروز 4.36 EH/s (اگزاهش بر ثانیه) بود حالا و در زمان نوشتن این مقاله به 1.6 EH/s کاهش یافته است. داده‌های سایت Coinwarz سقوط از 3.9944 EH/s را به 2.4595 EH/s نشان می‌دهد و داده‌های سایت Bitcoin.com هم نشان می‌دهد که این نرخ کمی افزایش یافته و به 3.5 EH/s رسیده است.

Arcane Research در گزارشی که اول آوریل منتشر کرده بود، اعلام کرد که این ریسک وجود دارد که نرخ هش نیز همزمان با پاداش بلاک نصف شود و پیش بینی کرده بود که "پس از هاوینگ و در اثر عواقب آن روزهای پرنوسانی خواهیم داشت."

عده زیادی متوجه یک تاخیر بین بلاک‌ها شده اند. تیم تحقیقاتی BitMEX در اکانت توییتر خود خبر داده که فاصله زمانی بین بلاک 630000 و 630001 حدود 2 ساعت بوده در حالیکه معمولاً تولید یک بلاک BCH فقط 10 ده دقیقه زمان می‌برد.

— BitMEX Research (@BitMEXResearch) April 8, 2020

در حال حاضر در 15 ساعت گذشته 53 بلاک تولید شده و میانگین زمان بین تولید بلاک‌ها 10 تا 20 دقیقه بوده است.

سرنوشت بیت‌کوین کش پس از هاوینگ 

قیمت BCH در این هفته بیش از 17 درصد افزایش یافته اما در 24 ساعت اخیر 2.5 درصد کاهش یافت.

هر چند عده‌ای صرفاً متمرکز بر قیمت‌ها هستند اما عده زیادی هم نسبت به اینکه چه اتفاقی برای نرخ هش خواهد افتاد، نگرانی‌هایی دارند. ممکن است بعضی از ماینرها فعالیت برای استخراج این کوین را رها کرده و به سمت بیت‌کوین حرکت کنند اما در گذشته ماینرهای بیت‌کوین کش نشان داده اند که تمایل دارند برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها، خودشان ضرر کنند درست مثل کاری که در "جنگ هش" سال 2018 انجام دادند.

یکی از کاربران رددایت در این باره نوشته: "تنها چیزی که در حاضر بیت‌کوین کش را سرپا نگه داشته سوسیالیسم کریپتو و ماینرهای غیرمنطقی هستند."

هاوینگ بیت‌کوین در چهاردهم می

هاوینگ بعدی بیت‌کوین کش در سال 2024 رخ خواهد داد که اولین هاوینگ از 63 هاوینگ باقی مانده است. بیت‌کوین هم بزودی یک هاوینگ  جدید را تجربه خواهد کرد.