اخبار کریپتوکارنسی

سه شنبه, 02 بهمن 777 21:51

ممکن است کاهش نرخ هش باعث اجرای حمله 51 درصد علیه بیت‌کوین کش شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

هالوینگ اخیر بیت‌کوین کش تاثیر شدیدی بر نرخ هش این ارز دیجیتال داشته و ترک ماینرها منجر به کاهش 80 درصدی نرخ هش این شبکه در دو روز اخیر شده است.

در نتیجه حالا اجرای حمله 51 درصد علیه بیت‌کوین کش کمتر از 10 هزار دلار در ساعت هزینه دارد و همین امر منجر به ایجاد نگرانی‌هایی در رابطه با امنیت شبکه شده است.

کاهش 80 درصدی نرخ هش بیت‌کوین کش

بسیاری از ماینرها پس از کاهش پاداش بلاک این شبکه از 12.5 به 6.25 بیت‌کوین کش، قدرت پردازشی خود را به شبکه بیت‌کوین منتقل کرده اند.

طبق داده‌های سایت f2pool، در عرض دو روز بعد از اجرای هالوینگ، نرخ هش بیت کوین کش از حدود 4200 پنتاهش بر ثانیه (PH/s) به 720 PH/s کاهش یافته است. پس از این افت موقتی در پنج ساعت اخیر، نرخ هش بیت‌کوین کش بیش از 2 برابر شد و به 1600 PH/s رسیده است.

نرخ هش بیت‌کوین کش در هفت روز اخیر: f2pool

سایت fork.lol که داده‌های ماینینگ را نشان می‌دهد خبر از افزایش بیش از سی درصدی نرخ هش بیت‌کوین همزمان با کاهش شدید نرخ هش بیت‌کوین کش داد.

نرخ هش بیت‌کوین و بیت‌کوین کش در 30 روز اخیر. منبع: fork.lol

هزینه اجرای حمله 51 علیه در بیت‌کوین کش به کمتر از 10 هزار دلار رسید

کاهش ناگهانی نرخ هش باعث شده که بیت‌کوین کش در معرض اجرای حمله‌های 51 درصد قرار بگیرد. سایت Crypto51 تخمین می‌زند که برای اجرای حمله 51 درصد در شبکه بیت کوین کش با استفاده از قدرت هش اجاره‌ای فقط نیاز به 9130 دلار وجود دارد.

بیست و چهارم ماه می سال 2019 دو استخر ماینینگ در شبکه بیت‌کوین کش BTC.top و BTC.com یک حمله 51 درصد اصطلاحاً کلاه سفید را در این شبکه اجرا کردند تا از سوء استفاده‌های احتمالی از آسیب پذیری‌هایی که می‌تواند باعث ربودن کوین‌های کاربران شود، پیشگیری کنند.

آیا نرخ هش بیت‌کوین هم از همین الگو تبعیت خواهد کرد؟

جامعه کریپتو نسبت به این مسئله دچار تردید شده که آیا اتفاقاتی که برای بیت‌کوین کش و افت نرخ هش آن رخ داده، نشان دهنده شرایط احتمالی بیت‌کوین پس از هالوینگ این شبکه که قرار است حدود 33 روز دیگر اجرا شود است یا خیر. یکی از کاربران ردادیت می‌نویسد:

اگر نرخ هش به صورت ناگهانی در عرض یک روز 75 درصد کاهش پیدا کند، ماینرهای بیت‌کوین در مقایسه با ماینرهای بیت‌کوین کش دچار ضرر بیشتری خواهند شد. سطح دشواری بیت‌کوین کش هر 24 ساعت یک بار تنظیم می‌شود اما سطح دشواری بیت‌کوین هر 14 روز یک بار تنظیم می‌شود. بنابراین ماینرها باید دوره طولانی تری را با ضرر کار کنند تا وقتی که شبکه باز به حالت نرمال کار کند (مگر اینکه در لحظه آخر تغییراتی در پروتکل تنظیم دشواری صورت بگیرد).

بیت‌کوین تنها ارز دیجیتالی نیست که قرار است شاهد کاهش پاداش بلاک باشد و ارزهایی همچون بیت‌کوین گلد، بیت‌کوین دایموند، زی کش و زی کوین هم به زودی هالوینگ را تجربه خواهند کرد.

در حالیکه هالوینگ بیت‌کوین SV 12 ساعت پیش رخ داد، به نظر نمی‌رسد که این شبکه دچار افت نرخ هش شده باشد.