اخبار کریپتوکارنسی

پنج شنبه, 04 بهمن 777 00:56

راه اندازی سیستم انتقال وجه فوری به تایلند با کمک ریپل

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

سرویس انتقال وجه دیجیتال Azimo با همکاری قدیمی ترین بانک تایلند، Siam Commercial یک سیستم پرداخت بین مرزی فوری کریپتو با استفاده از شبکه پرداخت‌های جهانی ریپل، RippleNet از اروپا به تایلند راه اندازی کرد.

طبق اعلامیه ای که نهم آوریل منتشر شد، هدف این راهکار حل چالش‌های موجود در زمینه گران و غیرقابل اعتماد بودن پرداخت‌های جهانی است و انتقال وجه از اروپا به تایلند از طریق این پلتفرم کمتر از 1 دقیقه زمان می‌برد.

پرداخت‌های بین مرزی فوری از طریق RippleNet

پیش از این، انتقال وجه از اروپا به تایلند بیش از 1 روز کاری کامل زمان می‌برد. اما Azimo می‌تواند یورو و پوند انگلیس را به صورت تقریباً فوری به بات تایلند تبدیل کند.

Michael Kent مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران Azimo می‌گوید بسیاری از کشورها از این نوع راهکار پرداخت فوری استفاده می‌کنند. وی افزود: "اخیراً تایلند شبکه پرداخت فوری خود را راه اندازی کرد و این همکاری با بزرگترین بانک کشور به ما امکان می‌دهد زمان اجرای تراکنش‌های بانکی را از 24 ساعت به حدود 22 ثانیه کاهش دهیم. این سیستم برای انتقال پول به تایلند سریع تر از هر سرویس دیگری در اروپا عمل می‌کند."

هزینه بالای سرویس‌های انتقال وجه در تایلند

طبق آمارهای بانک جهانی، تایلند یکی از مهم ترین مقاصد انتقال وجه جهان محسوب می‌شود و هر ساله حدود 6.7 میلیارد دلار به این کشور منتقل می‌شود. اما این کشور یکی از گران ترین کشورها برای ارسال و دریافت وجه نیز محسوب می‌شود.

این همکاری مدتی پس از آن صورت می‌گیرد که سرویس نقدینگی در لحظه‌ی تقاضای Azimo، RippleNet را به عنوان بخشی از طرح‌های خود جهت گسترش فعالیت در فیلیپین راه اندازی کرد. قرار است این سرویس در ماه‌های آینده به سایر کشورها نیز گسترش پیدا کند.

Cointelegraph هشتم ژانویه گزارش داد که SCB همکاری جدیدی را برای ایجاد یک اپلیکیشن موبایلی مبتنی بر بلاک‌چین با ریپل شروع کرده است تا امکان اجرای پرداخت‌های بین مرزی کم هزینه را فراهم کند.