اخبار کریپتوکارنسی

پنج شنبه, 28 -2667 11:28

معرفی توکن Polymath

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

(Polymath(POLY  چیست؟

آنقدر که واژه Initial Coin Offering) ICO) در دنیای رمزارزها متداول گشته، واژه (STO(Securities Token Offering  اصطلاحی کمتر رواج یافته می باشد. شاید بخشی از این ناشناختگی به خاطر این باشد که کوین های (دیجیتال) بدلیل هزینه های سربار مالیات و قوانین مرتبط با اوراق بهادار، تمایلی نداشته باشند به عنوان اینگونه اوراق شناخته شوند.

بارزترین مثال برای ترس از قرارگرفتن توکن ها در طبقه بندی اوراق بهادار، مؤسسه Ripple Labs می باشد. این مؤسسه که سازنده توکن XRP (ریپل) است در حال حاضر درگیر طرح دعوایی است که در آن ادعا می شود توکن آنها جزء اوراق بهادار می باشد و از این جهت، درقبال افرادی که کوین آنها را خریداری نموده اند، مسئولیت دارد.

همزمان با تلاش در دادگاه برای پشتیبانی ازاین ادعا که توکن های XRP جزء اوراق بهادار نمی باشند، Ripple Labs در یک بازاریابی هماهنگ سعی می کرد تا ذهن افراد بیشتری را به این موضوع جلب نماید که XRP صرفا یک کوین است، بدون این الزام که برای شرکت صادرکننده آن، یک سرمایه به حساب می آید.

این شرکت بیشتر از ترس از شکست خوردن در یک دعوی خاص در دادگاه، از این واهمه داشتند که اگر  XRP معادل با Ripple معنا شود، توکن هایشان نسبت به اوراق بهادار خاصیت و ارزش بمراتب کمتری به خود بگیرد.

علی ایحال، هنگامی که گروه های زیادی ترجیح می دهند از هزینه ها و قوانین تحمیلی بر اوراق بهادار پرهیز نمایند، به وضوح مشخص می شود که ICOها یک راهکار بسیار مناسب برای بالا بردن سریع سرمایه شرکتها نسبت به روش سنتی عرضه سهام می باشند.

اگر شرکتی بتواند در عین حالی که تحت نظر کمیسیون "تبادلات و اوراق بهادار"(SEC) که امنیت معاملات و فعالیتهای مالی را رصد می کند، اقدام به عرضه اولیه کوین نماید، احتمال اینکه به موفقیت بالایی دست پیدا کند، دور از دسترس نخواهد بود.

این، مسیری است که Polymath در آن قدم گذاشته، یعنی پیشنهاد سرویسی که نکات و فرایندی را ارائه می دهد تا توکن ها در یک روال کاملا قانونی و حساب شده مورد استفاده قرارگیرند. آنها همچنین توکن POLY را به بازار عرضه کردند که از استاندارد ERC-20 پیروی می کند و به دیگران نیز کمک می کند تا در یک چارچوب قانونی از آن بهره مند شوند.

 

 

Polymath چه کاری را انجام می دهد؟

در حقیقت، Polymath یک شرکت است. شرکتی که افراد در آن تفاوت هایی را می یابند که بر مبنای آنها می توانند آن را در دنیای کریپتوکارنسی یک مدعی به حساب آورند، البته در مورد وجه تکنیکی کوین این شرکت یعنی POLY نمی توان چنین ادعایی داشت. POLY مطابق با تمام خصوصیات دیگر توکن های منطبق با استاندارد ERC-20 می باشد، و تمام آنچه که یک فرد فی الواقع در مورد آن نیاز است بداند این است که حداکثر یک میلیارد از این توکن توسط شرکت Polymath توزیع شده است.

نقص تکنیکی توکن POLY در وایت پیپر شرکت سازنده (Polymath) منعکس شده است، نیمه اول این وایت پیپرشبیه یک متن تاریخی می باشد که با قانون "بابل" در سال 1720 (The Bubble Act of 1720) آغاز می شود و نحوه تکامل اوراق بهادار را از طرق مختلف توضیح می دهد تا به اختراع بلاک چین می رسد.

نیمه دوم وایت پیپر، با استفاده از تحقیقات مبتنی بر فرضیه، به تشریح فرایند ایجاد و صدور توکن های POLY می پردازد. برخلاف بسیاری از وایت پیپرهایی که اغلب روی اثبات های ریاضی برای القاء حس معتبر بودن، تکیه می کنند، وایت پیپر شرکت Polymath تماما در مورد کاربرد توکن خود بحث می کند.

با این حال، فقدان فرمولهای پیچیده ریاضی برای اثبات برخی مزایای فن آورانه تئوریک، نباید بعنوان یک نقیصه و محلی برای نقد به حساب آورده شود. این موضوع صرفا نمایانگر یک تفاوت است.

در اصل، Polymath ارائه کننده یک نوع خدمت است و سؤالی که باید روی آن متمرکز شد این است که آیا این خدمت نیازی را برطرف می نماید؟

هدف این شرکت این است که بین بازار سودمند ICO و اوراق بهادار مالی والبته مبتنی بر قواعد دست و پاگیر، پلی ایجاد نماید. تا این شکل جدید سرمایه گذاری را به ابزار مالی سنتی اضافه کند. همانطور که به زودی خواهیم دید، این پلتفرم می بایست اکوسیستمی را پرورش دهد که دربرگیرنده چیزی بیش از یک اوراق بهادار صرف باشد که در اینجا عرضه کنندگان و سرمایه گذاران توکن مدنظر می باشد.

در مدل سنتی، لازم است که عرضه کنندگان از طریق آژانس های قانونی، فرایندهای طولانی اخذ تعهد و قواعد جامع KYC را قبل از اینکه وارد بازار سرمایه گذاری شوند، طی نمایند.

مدل ICO اندکی متفاوت عمل می کند، در اغلب اوقات الزامات KYC نادیده گرفته می شود. با این حال، Polymath می خواهد داد و ستدها مبتنی بر قوانین موجود صورت گیرد از این رو، قواعد قانونی می بایست رعایت گردند.

برای تسهیل در این امر، شرکت نمایندگانی را به عنوان ضامن در این اکوسیستم قرار داده است. وظیفه آنها راهنمایی عرضه کنندگان توکن در فرایندی منطبق بر قانون می باشد. و از طرف دیگر، برای سرمایه گذاران با ارائه سیستم  KYC ، هویت آنها را به رسمیت می شناسد تا برای انجام سرمایه گذاری های مشخص، اعتبارسنجی گردند.

در کنار روشهای تکنیکی عرضه توکن به بازار، توسعه دهندگان با ایجاد و آنالیز معاملات اولیه برای توکن ها، نقش موثرو مهمی را در این اکوسیستم به عهده دارند.

 

 

اکوسیستم Polymath

اکوسیستم تشکیل شده از پنج رکن سرمایه گذار،عرضه کننده، نماینده های قانونی، ارائه کنندگان KYC و توسعه دهندگان. همه اینها در مجموعه ای که در حقیقت همان بازار یا marketplace می باشد، فعالیت می کنند. بدین صورت که عرضه کنندگان و سرمایه گذاران که از ارکان اولیه اکوسیستم هستند توسط نماینده های قانونی، ارائه کنندگان KYC و توسعه دهندگان، حمایت می شوند تا جریان سرمایه گذاری توکن را تسهیل نمایند.

برای سه رکن اخیر نیز از جهت مشارکت در شبکه، مشوق های اقتصادی وجود دارد به این شکل که، نمایندگان قانونی، قیمت پایه توکن ها را پیشنهاد می دهند و ارائه کنندگان KYC اعتبار سرمایه گذاران را تعیین و تأیید می کنند. تحت این شرایط انتظار می رود قیمت و ارزش توکن ها افزایش پیدا کند.

با این فرض که شرکتهای زیادی با استفاده از این مدل به موفقیت می رسند، انتظار می رود ارزش کلی توکن POLY هم بالا برود. در اینصورت درسیستم Polymath مجموعه ای قوی از مشاوران قانونی برای توجه و تمرکز روی عرضه کنندگان توکن می تواند شکل گیرد.

در این پلتفرم ، اوراق بهادار می توانند به سرعت به توکن تبدیل شوند و دادوستدها نیز از طریق ICOها به آسانی به سمت فرآیند افزایش سرمایه پیش می روند. فرآیند دادوستدها طوریست که باعث می شود سرمایه ها به جای گذر از مراحل دشوار سرمایه گذاری سنتی به سرعت به سمت این گونه سرمایه گذاری ها جذب شوند.

 

 

تیم Polymath

Polymath در سال 2017 تأسیس شد و پیش از آن طی یک مرحله سرمایه گذاری از طزیق ICO ها 58.7 میلیون دلار کسب کرده بود. نشانه ای از اینکه اعضاء این تیم از سرمایه گذاران سازمان یافته و یا بسیار پولدار بوده باشند، موجود نیست.

تیم Polymath از 18 نفر تشکیل یافته، ترکیبی از توسعه دهندگان تجاری و تکنیکی. این شرکت توسط Trevor Koverko  و Chris Housser که به ترتیب عالیترین مقام اجرایی و تصمیم گیرنده (CEO) و مسئول امور اجرایی روزانه شرکت می باشند، بنا نهاده شد.

Koverco تجربه بالایی در امور مالی و ارز دیجیتال دارد و در شرکتهای  Digital Assets International و Luminex فعالیت می کرده است. Hausser فارغ التحصیل رشته حقوق است و با شرکت Bennett Best Burn همکاری داشته و در آنجا در مواردی مثل قوانین مرتبط با اوراق بهادار، دعاوی و استخدام کسب تجربه نموده است.

قابل توجه است که لیست مشاوران این شرکت تقریبا برابر است با ۱۶ نفری که در وبسایتشان لیست شده. این موضوع، این باور را تقویت می کند که Polymath   به واسطه پشتیبانی افراد همفکر و همسو در صنعت، تیمی یکپارچه و منسجم را تشکیل داده است.

مدل تجاری آنها عمدتا سعی در این دارد که مشاوران را به شرکتها لینک نماید. این قضیه کاملا این حس را تقویت می کند که اعضاء این تیم بر قدرت و استحکام شبکه خودشان تأکید زیادی دارند.

لیست مشاوران این شرکت نشان می دهد هر یک از آنها در زمینه کریپتو برند می باشند:

  • دیوید جانسون مدیر Factom
  • آنتونی دی لوریو مدیر عالیرتبه Jaxx
  • بوریس فنتون از مؤسسه Bitcoin
  • اریک وورهیز مدیر عالیرتبه Shapeshift
  • استیون نرایف همکار موسسه اتریوم
  • مایکل پرکلین افسر عالی مراقبت از اطلاعات Shapeshift

 

رقبا و چالشها

شرکتهای دیگر مثل Harber و Swarm Fund ، پتانسیل بازار را برای بلاک چین های منطبق با اوراق بهادار، تشخیص داده اند. اما، درحالیکه معمولاً شرکتها آرزو دارند تا در زمینه کاری خودشان سرآمد باشند، در این بازار، بازیگران آن مجبور نیستند شماره یک بازار باشند تا بتوانند پول پارو کنند.

اگر توکن ها یک روش متداول برای افزایش سرمایه شرکتها گردد، نه تنها جا برای اینگونه شرکت ها خواهد بود بلکه خیلی بیشتر از اینها می توانند منفعت خود را از بازار ببرند. خواه Polymath امتیاز ویژه ای نسبت به Harber یا Swarm Fund ویا حتی دیگران داشته باشد و خواه نداشته باشد، علیرغم اینکه همه آنها مشی مشابهی را برای KYC به کار می گیرند، تفاوتشان صرفا در گستره بازار، مشخص خواهد شد.

با این تفاصیل، دلیلی وجود ندارد که نگران این موضوع بود این یک بازی با فرآیند صفر است بلکه سرنوشت و آینده Polymath ( ویا هر شرکت دیگر) به میزان زیادی در دستان خودش قرار دارد و سهم اندکی را می توان شامل لطف رقبا دانست.

چطور توکن POLY را میتوان خریداری و ذخیره نمود

توکن های POLY متعلق به شرکت Polymath را می توان از صرافی های برگزیده ای مثل: Huobi, Bittrex و Kucoin خریداری نمود و در کیف های الکترونیکی (wallet) منطبق با استاندارد ERC-20 مثل Ledger یا Jaxx ذخیره و نگهداری کرد.

لازم است توکن های ایجاد شده برای STOها که از سیستم Polymath استفاده می کنند، با استاندارد ST20 Standard منطبق باشند.این استاندارد مشابه ERC-20 Standard  اتریوم می باشد با این تفاوت که KYC ، درون آن در نظر گرفته شده است. KYC توسط شرکتهایی مثل Identity Mind و Agrello در حین فرآیند خرید فراهم می گردد.

از آنجایی که توکن های صادر شده روی پلتفرم POLY از نوع اوراق بهادار هستند، برای تملک سهام، حق رأی یا امتیازهای مشابه خواهید داشت. البته اگر شما برای سیستم شناخته نشده باشید نمی توانیداز این امتیازات برخوردار شوید. از این رو، ممکن است برای پیدا کردن استانداردی جهت شناسایی خود به سیستم برای خریداری این توکن نسبت به سایر توکن ها کمی سختی بکشید.

 

نتیجه

Polymath در بازار، مشخصا یک نیاز را پاسخ می دهد: یعنی راهی را در برابر شرکتها قرار می دهد تا از عرضه سریع توکن ها در عین حالیکه مطابق با قوانین عمل می کنند، به سود مورد نظر نیز برسند. پتانسیل بازار برای این نوع تجارت بسیار بالا است.

چالشی که تیم Polymath با آن مواجه می باشد، یک شبکه قوی از مشاورانی است که در "شبکه مشاوران Github " فعالیت می کنند و همچنین تأسیس برندی که آنها را به سمت پلتفرمی برای صدور اوراق بهادار سوق دهد.

قرارگرفتن در بازار سهام برای اینکه در معرض خرید و فروش عموم قرار بگیریم می تواند یک فرایند زمان بر و گران باشد. این مسئله ممکن است از راهیابی شرکت های کوچک به بازار سهام، ممانعت به عمل آورد. شرکت هایی که می توانستند از عرضه سهام منتفع گردند اما توان و استطاعت گذر از چنین مسیری را ندارند.

Polymath  با فراهم نمودن مساعدت های قانونی، سدهای ورود به بازار را کاهش میدهد و این کار را با تملک توکن ها به انجام می رساند. این کار از طریق دسترسی ارزان تر به مشاوران قانونی و نیز با ترغیب این مشاوران در رشد ارزش توکن ها انجام می پذیرد.

در این شرایط، ممکن است که موفقیت Polymath مشروط به همکاری با شرکتی باشد که از توکن های POLY شان برای عرضه اوراق بهادارشان استفاده می کنند. پس از چنین رویدادی، دیگران نیز برای کسب موفقیت های مشابه، بیشترترغیب می شوند که دراین مسیر گام بردارند یعنی در Polymath اوراق بهادار خود را به توکن تبدیل نمایند.