اخبار کریپتوکارنسی

یکشنبه, 09 شهریور 1399 14:38

رشد فضایی توکن YFI و ۳ دلیل اصلی پامپ چشمگیر آن

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

 YFI ، توکن نظارتی بومی yearn.finance  است که تحت حمایت پروتکل دیفای(پروتکل غیرمتمرکز مالی) می باشد. این توکن رشد چشمگیری در ماه گذشته داشته است و تقریبا تقریبا دو برابر رکورد قیمت بیت کوین را شکسته است و گران قیمت ترین توکن بازار کریپتوکارنسی می باشد. اخیرا  قیمت YFI به ۳۶ هزار دلار رسیده است

 به نقل از سایت DeFi Pulse، پروتکل yearn.finance یک پروتکل غیر متمرکز مالی وششمین پروتکل دیفای از نظر بزرگی می باشد .

این پروتکل تمام ویژگی‌های مثبت پروتکل‌های دیفای را در یک وبسایت منظم گردآوری کرده است. از ویژگی های آن امکان سرمایه گذاری بر روی “صندوق‌ها” می باشد که کاربران می توانند سود کسب می‌کنند. سود موردنظر به سود و بهره کسب‌شده توسط وام‌دهی کوین در پروتکل‌های استقراض گوناگون می باشد. در واقع این توکن مرتبط با پروژه yEarn می باشد که یک پلت فرم DeFi است و به کاربران اجازه می‌دهد تا بازدهی بین پروتکل‌های مختلف وام ‌دهی DeFi را بررسی کرده و با قرار دادن ارزدیجیتال خود در “صندوقهایVault” به همراه سایر کاربران، سود بیشتری به دست آورند.

 علاوه بر کسب سود از رمزارزها، می‌توان توکن‌های نظارتی YFI را کسب کرده که نوعی برنامه وفاداری برای دیفای محسوب می شود.

اگر بخواهیم دلایل رشد چشمگیر YFI را بررسی کنیم به سه دلیل زیر خواهیم رسید.

مشارکت بالقوه جدید ، قرار گرفتن در لیست Aave و مشخصات فنی قوی.

یکی از دلایل افزایش چشمگیر این توکن، کمیاب بودن موجودی آن می باشد. کل موجودی توکن YFI برابر با ۳۰,۰۰۰ توکن و کل موجودی YFII نیز ۳۸,۷۵۰توکن است. اگر بخواهیم با بیت کوین آن را مقایسه کنیم کل موجودی بیت کوین هم‌اکنون ۱۸ میلیون کوین است.

دلیل بعدی در 28 آگوست ، پروتکل بازار پول Aave (LEND)  پروتکل YFI را لیست کرد و در لیست پروتکل های مورد حمایت . Aaveبزرگترین پروتکل DeFi ر بازار جهانی با بیش از 1.52 میلیارد دلار ارزش کل می باشد.

خود قرار داد.

به نقل از کوین تلگراف ، پروتکل Aave تأییدیه اداره رفتارهای مالی ایالات متحده را دریافت کرده ، که این امر تسلط بیشتر  Aave بر بازار DeFi را تضمین می کند.

اگرچه yearn.finance یک پروتکل مهم DeFi با ارزش نزدیک به یک میلیارد دلار است ، اما قرار گرفتن در پروتکل پولی Aave می تواند باعث افزایش بیشتر قیمت YFI شود.

دلیل بعدی همکاری این توکن با اکسچنج FTX می باشد. آندره کرونژ ، توسعه دهنده این توکن اعلام کرد که با سام بانمن ، فرید ، مدیر عامل FTXهمکاری می کند.

FTX ، یکی از صرافی های برتر مشتقات کریپتوکارنسی است.

و دلیل آخر در طی یک ماه گذشته ، سرمایه گذاری اصلی YFI یعنی شرکت Cronje محضولات مختلفی از صندوق سرمایه گداری تا بیمه غیرمتمرکز را روانه بازار کرده است.

Yearn.finance نمونه راه اندازی جدید خود را yinsure.finance اعلام کرد که یکی از اولین خدمات بیمه رمزگذاری شده در فضای DeFi ، در کنار Nexus Mutual است.