اخبار کریپتوکارنسی

جمعه, 28 شهریور 1399 15:28

امکان ارسال ایمیل به صورت مستقیم از طریق آدرس اتریوم فراهم شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

می‌توانید با استفاده از یک کلید خصوصی به راحتی ایمیل ارسال کنید.

Unstoppable Domains قابلیت جدیدی به نام Unstoppable email معرفی کرد. به این ترتیب هر شخصی که دامنه ای با پسوند .crypto داشته باشد، می‌تواند با کلید خصوصی اتریوم خودش ایمیل ارسال کند. این قابلیت یادآور روش قدیمی مورد استفاده سایبرپانک‌ها برای امضای ایمیل با استفاده از کلیدهای PGP است. در دهه 90 میلادی، یکی از اولین حامیان بیت کوین به نام حال فینی به توسعه تکنیک Pretty Good Privacy یا به اختصار PGPکمک کرد که به کاربران امکان می‌داد رسانه‌های ارتباطی دیجیتال مختلف از جمله ایمیل را رمزنگاری کنند.

Bradley Kam هم‌بنیانگذار Unstoppable Domains به وبسایت کوین‌تلگراف گفت که این سرویس ایمیل غیرمتمرکز نیست و از طریق ETHMail Webmail در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر استفاده از این سرویس رایگان است و کاربران برای ارسال ایمیل نیازی به داشتن دامنه .crypto ندارند. اما مزیت اضافه شده برای کاربران Unstoppable Domain این است که حالا ایمیل‌ها با استفاده از یک کلید خصوصی رمزنگاری می‌شوند در نتیجه تضمین می‌شود که ایمیل دریافتی توسط مالک دامنه مورد نظر ارسال شده است:

"اکنون می‌توانید پیام‌ها را با استفاده از کلید خصوصی که نام دامنه مورد نظر را تحت کنترل دارد امضاء کنید تا به اکانتتان لاگین کنید. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که ارسال کننده ایمیل، همان مالک دامنه مورد نظر است."

به گفته Kam این قابلیت جدید گامی دیگر به سمت تمرکززدایی دنیای وب است. قبلاً این کمپانی یک سیستم چت غیرمتمرکز به نام dChat را عرضه کرده بود:

"ما نسبت به این پروژه هیجان و اشتیاق زیادی داشتیم و من فکر می‌کنم که به طور کلی پیام رسانی واقعاً یکی از المان‌های مهم وب غیرمتمرکز است. و به این ترتیب شما شاهد عرضه یک پروتکل چت نظیر به نظیر بودید که ما چند ماه پیش طراحی کردیم. من فکر می‌کنم این ابزار هم یک ابزار دیگر از همین حوزه است."

در حال حاضر بیشتر از 100 میلیون آدرس اتریوم وجود دارد و هر روز آدرس‌های جدیدی اضافه می‌شوند اما اگر ایمیل‌های اسپم (ارسال شده از ایمیل‌های مبتنی بر اتریوم) مشکل آفرین شوند، یک راهکار برای حل آن وجود دارد که توسط یکی دیگر از پیشگامان کریپتو به نام آدام بک عرضه شده است. Hashcash دقیقاً برای همین کاربرد – یعنی پیشگیری از ارسال ایمیل‌های اسپم – طراحی شده است. ارسال کننده ایمیل باید برای ایمیل‌های خروجی خودش اثبات کار انجام دهد. همین مفهوم بعداً توسط بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای مبتنی بر بلاک‌چین مورد استفاده قرار گرفت.