اخبار کریپتوکارنسی

شنبه, 29 شهریور 1399 23:07

به گفته مدیرعامل Diginex در حال حاضر DeFi سعی می‌کند اوج گرفته و به آسمان برسد

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

اقتصاد غیرمتمرکز یا DeFi بخشی از صنعت کریپتو است که در ماه‌های اخیر مملو از ابتکار، فراوانی و گمانه زنی بوده است. اما به گفته Richard Byworth مدیرعامل کمپانی Diginex هنوز هم این صنعت بسیار جوان و نابالغ است. وی در مصاحبه ای با Anthony Pompliano  هم‌بنیانگذار Morgan Creek Digital گفت: "من بر این باورم که DeFi آینده را تعریف می‌کند اما هنوز برای موفقیت آن خیلی زود است."

"شرایط DeFi مثل این است که سعی کنید از داخل یک جعبه مقوایی به سمت آسمان پرواز کنید – منظور من است که در چنین شرایطی با مشکل روبرو خواهید شد و همانطور که قبلاً مشاهده کردیم، در ادامه مشکلاتی ایجاد خواهد شد."

چنین تلاش‌ها، آزمون‌ها و خطاهایی باعث نمی شوند که این صنعت از نظر ورود نهادهای مهم به حوزه کریپتو و بخش جوان و نوظهور آن یعنی DeFiشرایط فوق العاده ای پیدا کند.

Byworth افزود: "من شرایط سال 2017 (دوره رونق ICO) را در نظر می‌گیرم و از این جهت شاید DeFi چیزی نباشد که در حال حاضر به آن نیاز داشته باشیم. افراد و سازمان‌های مهمی مثل MicroStrategy و Paul Tudor Jones وارد این حوزه شده اند و توجه چهره‌های مهمی به این صنعت جلب شده. امیدوارم که سرنوشت DeFi هم مثل ICOها نشود که باعث شود دیگران به این نتیجه برسند که کاربران و سرمایه گذاران این حوزه بی فکر هستند و سعی کنند از آن فاصله بگیرند."

در سال 2017 کل صنعت کریپتو به دلیل رونق گرفتن ICOها (عرضه اولیه کوین) به حبابی بزرگ رسید – که چند ماه بعد این حباب توسط قانونگذاران از بین رفت. در چند هفته اخیر DeFi هم سروصداهای مشابهی برپا کرده و باعث شده ارزهای دیجیتال مختلف افزایش بها پیدا کنند. Byworth اولین شخصی نیست که DeFi را با ICOهای سال 2017 مقایسه می‌کند. Ryan Selkis بنیانگذار سایت Messari هم اخیراً دیدگاه‌های مشابهی را مطرح کرده بود.

بعلاوه، همانطور که Byworth اشاره کرد، چندین شرکت بزرگ و مهم اخیراً وارد حوزه بیت‌کوین شده و گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته اند و ممکن است باعث شکل گیری نقطه عطف جدیدی در این حوزه شوند.