اخبار کریپتوکارنسی

شنبه, 29 شهریور 1399 23:35

رکورد جدید تراکنش های اتریوم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در شرایطی که شاهد افزایش تراکم در شبکه اتریوم هستیم، حجم روزانه تراکشن‌های این بلاک‌چین به یک رکورد جدید رسید.

بر اساس داده‌های مرورگر اتریوم Etherscan هفدهم سپتامبر، حجم تراکنش‌های روزانه در شبکه اتریوم به 1406000 رسید، این بیشترین حجم تراکنش‌های روزانه ثبت شده در شبکه اتریوم است.

طبق اطلاعات سایت Etherscan، رکورد قبلی در چهارم ژانویه 2018 ثبت شد که به 1350000 تراکنش در روز رسید.

رکورد جدید حجم تراکنش‌های روزمره اتریوم در شرایطی ثبت می‌شود که رونق اقتصاد غیرمتمرکز یا DeFi ادامه دارد. در سال 2020 صنعت DeFi به رشد قابل توجهی رسید و ارزش کل رقم محفوظ در آن در آگوست 2020 به 9 میلیارد دلار رسید. در میانه هیجان و اشتیاق شدید ایجاد شده نسبت به DeFi، تعدادی از اکسچنج‌های مهم مثل بایننس و OKEx شروع به درج توکن‌های DeFi در فهرست کوین‌های تحت پشتیبانی پلتفرم‌های خودشان کرده اند.

از آنجایی که تا امروز بیشتر اپلیکیشن‌های DeFi بر روی شبکه اتریوم طراحی شده اند، اوج گیری صنعت DeFi باعث افزایش سطح تراکم و همچنین بروز مشکلات مقیاس پذیری در این شبکه شده است. در نتیجه هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم یا کارمزد گس هم افزایش چشمگیری یافته و باعث شده که ماینرهای بیت‌کوین در اول سپتامبر تنها در عرض یک ساعت 500 هزار دلار درآمد کسب کنند.

پس از عرضه توکن UNI، کارمزد تراکنش‌های اتریوم افزایش یافت و در 18 سپتامبر به حدود 1 میلیون دلار در ساعت رسید. در بهبوهه افزایش کارمزد گس تراکنش‌ها در شبکه اتریوم، کوین بیس پرو، بخش سازمانی کوین بیس مشتریان خودش را ملزم به پرداخت کارمزد گس و کارمزد برداشت کرد.