اخبار کریپتوکارنسی

دوشنبه, 31 شهریور 1399 13:51

پکن ارزهای دیجیتال را یک عرصه رقابت جدید در حوزه اقتصاد جهانی می‌داند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 

بانک People چین (PBoC) تاکید ویژه‌ای بر سهم ژئوپلیتیک خودش برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور دارد.

در مقاله منتشر شده در مجله‌ای که تحت نظارت این بانک قرار دارد، این ادعا مطرح شده که پکن باید "سرعت توسعه CBD را افزایش دهد تا در رقابت جهانی برای صدور اولین ارز فیات دیجیتال جایگاه اول را به خود اختصاص دهد."

در این مقاله اعلام شده که کشور چین باید مزیتِ تبدیل شدن به اولین دولت در عرصه ارزهای دیجیتال را که به گفته این بانک میدان نبرد جدیدی برای رقابت بین کشورهاست، از آن خود کند.

طبق ادعای این مقاله، این حرکت می‌تواند منجر به تغییراتی قابل توجه در وضعیت ژئوپلیتیک اقتصاد بین المللی و ایجاد فرصتی برای در هم شکستن سلطه دلار و بین المللی کردن یوآن شود.

بعلاوه، بازخوردهای اطلاعاتی ایجاد شده برای ارز دیجیتالی که توسط PBoC منتشر می‌شود می‌تواند برای تنظیم سیاست پولی ملی کشور مفید باشد که این امر در چشم انداز جهان پس از کرونا که مملو از چالش‌های اقتصادی است، بسیار مهم خواهد بود.

در این مقاله اعلام شده که تا اواخر آوریل 2020، واحد تحقیقات PBoC 130 درخواست مرتبط با ارزهای دیجیتال را ثبت کرده که اموری مثل صدور، حجم در گردش و پیاده سازی آن را در بر می‌گیرد.

واحد تحقیقات بانک مرکزی این کشور در سال 2015 تاسیس شد و این پروژه در سال 2020 با سرعت پیش رفت. بانک‌های تجاری دولتی چین در حال بررسی پیاده‌سازی یک والت دیجیتال جدید برای این ارز هستند.

در ماه آگوست، پکن یک طرح آزمایشی برای یوآن دیجیتال در شانگهای، پکن، گوانگ‌ژو و هنگ کنگ پیاده سازی کرد که 400 میلیون نفر یا به عبارتی 29 درصد از جمعیت کشور را پوشش می‌دهد.

هم اکنون PBoC در حال برنامه ریزی برای استفاده از یوآن دیجیتال در بازی‌های المپیک زمستانی سال 2022 است. اخیراً یکی از مدیران اجرایی این بانک اعلام کرده بود که این ارز جایگاه M0 را دارد و بنابراین باید با قوانین و مقررات مرتبط با مدیریت پول همخوانی داشته باشد.

به غیر از بحث ارزهای دیجیتال، چین و آمریکا در سال‌های اخیر رقابتی نزدیک در زمینه تحقیق و توسعه بلاک‌چین داشته اند. گزارشی که هفته پیش منتشر شد نشان داد که با وجود اینکه شرکت چینی Alibaba تا این لحظه از سال بیشترین ثبت اختراع را انجام داده، آمریکا در حال حاضر در این عرصه پیشگام است چون بیشترین گواهی ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین را دارد.