اخبار کریپتوکارنسی

سه شنبه, 01 مهر 1399 22:09

رئیس بانک مرکزی اروپا: یوروی دیجیتال نمی‌تواند جایگزین پول نقد باشد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

Christine Lagarde رئیس بانک مرکزی اروپا می‌گوید هر ارز دیجیتالی که در اتحادیه اروپا عرضه می‌شود، ممکن است کاملاً جایگزین ارز فیات نشود.

Lagarde که 21 سپتامبر در میتینگ آنلاین مجمع پارلمانی فرانسه و آلمان صحبت می‌کرد گفت که این بانک در حال بررسی مزایا، ریسک‌ها و چالش‌های بالقوه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است اما ارز فیات می‌تواند نقش مهمی در این آینده دیجیتال بازی کند. به گفته او "یوروی دیجیتال می‌تواند مکملی برای پول نقد باشد نه جایگزین آن. چنین ارزی می‌تواند یک جایگزین برای ارزهای دیجیتال خصوصی باشد و تضمین می‌دهد که این پول حاکمیتی محوریت اصلی سیستم‌های پرداخت اروپایی را تشکیل می‌دهد."

دهم سپتامبر، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که Eurosystem درباره یوری دیجیتال به یک اتفاق نظر نرسیده اما گفت که در هفته‌های پیش رو یک کارگروه ویژه مسئول مطالعه تاثیرات CBDC بر اروپا خواهد شد.

مدتهاست که Lagarde از توسعه یوروی دیجیتال برای حرکت به سمت دیجیتالیزه شدن حمایت می‌کند. سپتامبر گذشته وقتی که او رئیس صندوق بین المللی پول بود، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که او سعی می‌کند مطمئن شود که سازمان‌های فعال در اتحادیه اروپا با محیط اقتصادی چالش برانگیزی که در اثر کار با ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود، تطبیق پیدا کنند.

اما Lagarde خاطر نشان شد که شیوع ویروس کرونا باعث شده اقتصاد اروپا با یک بحران بی سابقه روبرو شود. به گفته او بازیابی شرایط اقتصادی به صورت "ناهموار و غیرکامل" صورت گرفته و بستگی به این دارد که کشورها چطور با ویروس کرونا مقابله کنند.