اخبار کریپتوکارنسی

دوشنبه, 31 شهریور 1399 06:11

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین نسبت به سال 2019 روند صعودی پایدارتری دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

طبق اظهارات جدید Delphi Digital که با یافته‌های چند ماه اخیر تناسب دارد، در سال 2020 سرمایه گذاران بیشتر به نگه داشتن ارزهای دیجیتال متمایل شده اند.

طبق یک گزارش جدید، رسیدن قیمت بیت‌کوین به بیشترین سطح خود در یک سال اخیر نسبت به آنچه در دوره صعودی سال 2019 بود، متفاوت است چون موجودی اکسچنج‌ها کاهش یافته است.

گزارشی که 21 سپتامبر منتشر شد مبنی بر این است که روند صعودی بیت‌کوین در حال حاضر ویژگی‌های منحصربفردی دارد.

گزارش: در حال حاضر بیت‌کوین داران چشم انداز سرمایه گذاری طولانی تری دارند

بر اساس اظهارات سه محققی که این گزارش را گردآوری کرده اند، رسیدن قیمت بیت‌کوین به 12500 دلار در ماه گذشته با شرایط سال 2019، هنگامی که قیمت بیت‌کوین به 13800 دلار رسید متفاوت است.

دلیل این تفاوت این است که در آن زمان موجودی اکسچنج‌ها افزایش یافته بود اما امسال با وجود افزایش قیمت‌ها، موجودی آنها رو به کاهش است. بنابراین فشار فروش کلی بین تریدرها و سرمایه گذاران نسبت به آن زمان کمتر است.

به گفته این محققان "بر خلاف روند سال 2019 که با افزایش موجودی بیت‌کوین متقارن شده بود، در روند فعلی شاهد واگرایی بین قیمت و موجودی بیت‌کوین هستیم. این نشان می‌دهد که حرکت صعودی بیت‌کوین پایدارتر از سال 2019 است چون داده‌ها نشان می‌دهد که حالا بیت‌کوین داران چشم انداز بلندمدت تری دارند."

این یافته‌ها با تحقیق دیگری که درباره رفتار «hodlerها» انجام شده بود همخوانی دارد. در آن تحقیق تحلیلگری به نام CryptoQuant، به نتیجه گیری مشابهی درباره موجودی اکسچنج‌ها رسیده بود.

بیت‌کوین موجود در اکسچنج‌ها از بیشترین رکورد خود یعنی 2.96 میلیون عدد در ماه فوریه به 2.59 میلیون رسیده است. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین با آن زمان تقریباً یکسان است – 10430 دلار نسبت به 9580 دلار در 20 فوریه

 

 

 

نمودار 6 ماهه موجودی بیت‌کوین اکسچنج‌ها. منبع: Glassnode

افزایش خروجی ماینرها با تقاضای مناسب روبرو شد

Delphi در ادامه مطلب خاطر نشان کرد که عوامل دیگری هم می‌توانند در تغییر عادات hodlerها تاثیرگذار باشند. برای مثال ممکن است از کوین‌های باثبات به عنوان وثیقه برای معاملات استفاده کنند یا به جای نگه داشتن بیت‌کوین در والت‌های خصوصی آن را در اکسچنج‌ها نگه دارند.

به گفته این محققان "وقتی قیمت‌ها افزایش یافته و موجودی بیت‌کوین کاهش پیدا می‌کند، این موضوع نشان دهنده شکل گیری روند انباشتن بیت‌کوین است."

همانطور که قبلاً کوین تلگراف گزارش داده بود، نوسان بیت‌کوین باعث ایجاد دوره‌هایی کوتاه از ناآرامی ماینرها شده با این وجود که نوسان شبکه در حال حاضر در بیشترین سطح خود تا به امروز قرار دارد.

در چند ماه اخیر چندین بار شاهد اوج گیری سرازیر شدن بیت‌کوین از استخرهای ماینینگ به سمت اکسچنج‌ها بودیم اما به گفته Delphi با گذشت زمان، تاثیر آن کمتر می‌شود.

در این گزارش آمده "سیزدهم سپتامبر بیشترین رکورد روزانه ورود بیت‌کوین در سال جاری ثبت شد (1114 بیت‌کوین). نکته جالب توجه این است که این شرایط باعث ایجاد تغییرات منفی بر قیمت‌ها نشد. افزایش اخیر سطح عرضه بیت‌کوین با پیشنهادهای قیمت مناسب روبرو شد که این امر حاکی از قرار داشتن تقاضا در سطحی خوب است.