تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 04 آبان 1399 03:54

ربات کمتر و ربات بیشتر، چه تفاوتی دارند؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

گاهی اوقات این پرسش برای کاربران ایجاد می‌شود که آیا کم یا زیاد بودن ربات‌های معاملاتی مورد استفاده شان تاثیری بر سودآوری معاملات دارد؟

آیا بین تعداد ربات‌های کریپتو و سود شما رابطه ای وجود دارد؟

بین تعداد ربات‌هایی که در اکسچنج‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنید با سودی که کسب می‌کنید ارتباطی وجود ندارد. ربات‌ها چوب جادویی یا دستورالعملی که شما را یک شبه به سودی هنگفت برسانند نیستند.

در واقع ربات‌ها صرفاً یکسری نرم‌افزار اتوماتیک هستند که می‌توانند وقتی شما در حال کار، خواب یا تفریح هستید به جای شما معامله کنند.

بازار ارزهای دیجیتال بشدت پرنوسان است و قیمت‌ها در این بازار در عرض چند دقیقه دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شوند. گاهی اوقات مراقبت شبانه روزی و عکس العمل فوری نسبت به هر تغییر برای دستیابی به اهداف معاملاتی غیرممکن است.

اینجاست که ربات‌های معاملاتی می‌توانند به شما کمک کنند. این ربات‌ها از نظر زمان و سرعت برای شما برتری ایجاد می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که هر چه تعداد ربات‌های مورد استفاده شما بیشتر باشد باید زمان بیشتری برای تنظیم و نظارت بر آن صرف کنید.

همچنین بسته به امکانات پلتفرمی که از آن برای خرید ربات‌های کریپتو استفاده می‌کنید ممکن است بتوانید قابلیت‌های مختلفی را در آن برنامه ریزی کنید.

در مجموع، اصول کار شامل انتخاب یک استراتژی مثلاً از نوع Short یا long، انتخاب یک جفت معاملاتی، مشخص کردن سود هدف، حجم معاملات و سیگنال‌ها مثل Bollinger است و بعد ربات معاملاتی شما بر اساس این اطلاعات زمان ورود و خروج به معاملات را مشخص می‌کند.

بنابراین صرف نظر از تعداد ربات‌های مورد استفاده ممکن است سود یا زیان داشته باشید.

آنچه که نتایج کلی شما را تعیین می‌کند، استراتژی معاملاتی، نوع ارز انتخابی، رنج نوسان و مبلغ اولیه سرمایه گذاری است. اگر 10 دلار سرمایه گذاری کنید و سود هدف را 10 درصد تنظیم کنید، 1 دلار سود خواهید کرد و اگر حجم سرمایه گذاری شما 1000 دلار باشد، 100 دلار سود می‌کنید. به عبارت دیگر شما با توجه به تعداد ربات‌های مورد استفاده به اهدافتان نمی‌رسید بلکه فاکتورهای مهمی دیگری در دستیابی به اهداف تاثیرگذار هستند.

چرا عده ای از چندین ربات معاملاتی استفاده می‌کنند؟

یک جنبه مهم وجود دارد که بر تعداد ربات‌های مورد استفاده معامله گران تاثیرگذار است و آن هم تنوع بخشی به پورتفولیو است.

طبق اطلاعات وبسایت Investopedia منطق پشت این تکنیک مربوط به استراتژی مدیریت ریسک است که در آن سرمایه گذاری‌های متعددتر در یک پورتفولیو منجر به بازده بلندمدت بیشتر و کاهش ریسک متوجه یک دارایی یا سهام خاص می‌شود.

داشتن پورتفولیوی متنوع یعنی شما پول خودتان را صرف چند دارایی مختلف کنید. استفاده از ربات‌های بیشتر هم به تنوع بخشیدن به پورتفولیو کمک می‌کند.

اما آیا پورتفولیوی متنوع تضمینی برای کسب سود و کاهش ریسک است؟ لزوماً همیشه این طور نیست. ممکن است شما در زمینه کار با یک جفت معاملاتی خاص خبره شده باشید، از یک ربات برای دنبال کردن آن استفاده کنید و باز هم به سود برسید.

در زندگی یا در معامله هیچ تضمینی وجود ندارد. ممکن است با افزایش یا کاهش تعداد ربات‌ها سود یا ضرر کنید.

ربات‌های معاملاتی تنها در صورتی می‌توانند جادوی اقتصادی کنند که خود شما امکان انجام این کار را با دانش، مهارت و تخصص خودتان فراهم کنید.