تحلیل تکنیکال و ترید

سه شنبه, 25 دی 1397 06:05

تحلیل، آموزش و معرفی صرافی EtherDelta

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

راهنمای اولیه EtherDelta : مروری کامل

در یک دوره زمانی کوتاه، EtherDelta موفق شد خود را به عنوان یک سایت مناسب برای کسانی که مایل به داد و ستد یا تجارت با token های ERC-20 هستند، تثبیت کند. EtherDelta به مانند یک صرافی غیر متمرکز ارزهای رمزنگاری شده عمل می کند که اساس آن کار با Ethereum و token های ERC-20 است، سایت مانند یک بازار عمل می کند که داد و ستد ETH را برای تقریبا هر token سازگار با شبکه Ethereum تسهیل می کند.
etherdelta-website.jpg

مرور بر تاریخچه

EtherDelta در سال 2017 و بعد از Zack Coburn تأسیس گردید و این پلتفرم غیر متمرکز تجاری خیلی زود به قطب تجار استفاده کننده از Ethereum و هر کدام از token های ERC-20 تبدیل شد. این صرافی از قراردادهای هوشمندی استفاده می کند که مسئول مدیریت سپرده ها، داد و ستد و برداشت ارز دیجیتال در زمانی که کاربر موفق به ایجاد یک کیف پول شخصی در سایت شده است، را برعهده دارد. قسمت اعظم موفقیت اولیه صرافی به دلیل این دلیل است که اولین صرافی است که ico ها بعد از انتشار توکن های خود در این صرافی اضافه می شوند که تجار یا معامله گران با ارز  Ethereum می توانند قبل از اینکه token های مبادله شده لیست شوند، اقدام به خرید و فروش token نمایند. حجم مبادلات EtherDelta روزانه بیش از 10 میلیون دلار است و به عنوان انتخاب اصلی تجار برای خرید و فروش توکن های  ERC-20  می باشد. با این حال، یک تغییر در مدیریت به همراه رشد سریع تعداد سایت های رقیب باعث کاهش پیوسته تبادلات صورت گرفته در EtherDelta در چند ماه گذشته شده است.

چگونه با EtherDelta داد وستد یا تبادل صورت می گیرد.

یکی از بارزترین خصوصیات سایت استفاده آن از قراردادهای هوشمند است، کاربران نیاز به باز کردن اکانت در سایت ندارند زیرا اعمالی مانند سپرده گذاری، تجارت و برداشت ارز رمزنگاری شده از طریق قراردادهای هوشمند انجام می شود که کاربرد آنها نیاز به ایجاد یک کیف پول در سایت دارد.

EtherDelta غیر متمرکز تر از دیگر صرافی های مهم بوده و سایت همچنین از یک رابط فشرده ( compact interface ) استفاده می کند که می توان چندین بار از آن استفاده کرد. صفحه اول سایت شامل تمام خصوصیات مربوطه از جمله کیف پول، صفحه خرید و فروش و نمودار قیمتی بوده که کاربران به منظور تکمیل داد و ستد خود نیازی به گشتن در صفحات مختلف ندارند.
Ether-Delta-1.1.png

EtherDelta به منظور راحتی کاربر در  استفاده و معاملات در آن کمی گمراه کننده است؛ شما در ابتدا باید سرمایه را از کیف پول شخصی خود  به کیف پول صرافی انتقال دهید. این کار می تواند از طریق انتخاب (( Deposit)) در پایین ( Balance box ) در سمت چپ صفحه انجام شده و هرسرمایه ای که در کیف پول شخصی شما نگهداری می شود در (( Wallet )) شما  لیست خواهد شد.
Ether-Delta-2.png
هر سرمایه ای که توسط قرارداد هوشمند  به صرافی منتقل می شود تحت عنوان (( EtherDelta )) لیست خواهد شد. و به منظور ایجاد یک انتقال، لازم است که مقدار اتریوم و توکن های ERC-20  که می خواهید از کیف پول شخصی خود به صرافی انتقال دهید، مشخص و وارد کنید و سپس بر روی دکمه (( Deposit )) کلیک کنید.
Ether-Delta-3.png

پس از انجام این کار، یک آدرس Etherscan نشان داده خواهد شد که به شما اجازه انجام تراکنش را می دهد. زمانی که تراکنش مورد تأیید قرار گرفت، سرمایه ها در کیف پول صرافی شما به نمایش در خواهد آمد. به منظور برداشت ارز، کاربرها می توانند از فرآیند مشابهی پیروی کنند و ضروری است که برروی دکمه برداشت ارز بر روی (( withdrawals )) در ( Balance box ) کلیک کرده و سپس مقداری که شما می خواهید از EtherDelta خود به کیف پول شخصی خود برگردانید را مشخص و وارد کنید. زمانی که این کار انجام شد، شما فقط کافی است که برای تکمیل فرآیند برروی دکمه (( withdrawals )) کلیک نمایید.
Ether-Delta-4.png

بین فاصله زمانی سرمایه های سپرده گذاری و برداشت کردن ارز، کاربران می توانند یک طیف وسیعی از توکن های ERC-20 در سایت را داد و ستد کرده و سفارشات market و limit را به طریق مشابه با صرافی های متمرکز تعیین کنند. فرآیند انتقال می تواند چندین بار تکرار شود و رابط EtherDelta می تواند کاملا نامحدود به کاربران جدید خدمات ارائه نماید. البته، سیستم قرارداد هوشمند امکان کنترل و حمایت از سرمایه های شما را افزایش می دهد و یک سطح بالایی از امنیت را برای کاربران به وجود می آورد به طوریکه آنها دیگر نیاز به پس انداز سرمایه های خود در صرافی ندارند.

هزینه های EtherDelta

تیم پشتیبانی EtherDelta هزینه های سایت از طریق یک پست در reddit مشخص کرده است؛ هزینه های اصلی به شرح زیر است:

Transaction Fee
Deposit ETH ~0.0003 ETH
Withdraw ETH ~0.0001 ETH
Deposit token ~0.0001 ETH
Withdraw token ~0.0002 ETH
Trade ~0.0003 ETH
Cancel order ~0.0002 ETH

 

قراردادن سفارشات در EtherDelta در حقیقت رایگان است زیرا این عمل درگیر در فرآیند انتقال EtherDelta نمی شود، تنها هزینه معاملات در  پلتفرم EtherDelta 0.3 درصد است که توسط شخص در حال انجام یک سفارش پرداخت می گردد.

مزایا:

  • غیر متمرکز بودن – EtherDelta به عنوان یک صرافی متمرکز عمل نمی کند و این گزینه های بیشتری را برای کاربران به منظور چگونگی استفاده از سایت و چگونگی حفظ و ذخیره سرمایه های خود ارائه می کند. کاربران نیازی به باز کردن اکانت در سایت ندارند و می توانند فقط از طریق کیف پول های ایجاد شده و موجود داد و ستد یا تبادلات خود را انجام دهند.
  • طیف وسیعی از توکن ها – صرافی به عنوان یک خانه برای تقریبا هر توکن ERC-20 موجود عمل می کند و کاربران می توانند توکن را بر روی EtherDelta پیدا کنند در حالی که غالبا پیدا کردن آن در جاهای دیگر مشکل است. برای کاربرانی که در جستجوی داد و ستد توکن ها براساس شبکه EtherDelta هستند، EtherDelta یک طیف وسیعی از انتخاب ها را دارا می باشد.
  • انعطاف پذیری – کاربران تنها با استفاده از وارد کردن جزئیات ضروری قادر به اضافه کردن توکن های جدید به سایت هستند و توکن هایی که تنها از ICO ها آزاد شده اند اغلب در اول لیست EtherDelta قرار دارند. این دلیلی است برای اینکه بسیاری از تجار مجذوب استفاده از این سایت شده اند.

معایب

  • رابط پیچیده – EtherDelta خیلی کاربر پسند نیست. رابط فشرده باعث شده که کاربران سفارشات ر ا اشتباهی بخوانند یا اشتباه تایپ کنند. برای کاربران معمول نیست که این چنین اشتباهات هزینه بری را در زمان استفاده از صرافی مرتکب شوند.
  • سرعت آهسته داد و ستدها – به دلیل ماهیت غیر متمرکز آن در حقیقت پلتفرم های EtherDelta برای هر داد و ستد، از قرار دادهای هوشمندی به منظور تسهیل تبادل استفاده می کنند. بنابراین، سایت وابسته به شبکه EtherDelta است که در صورت انجام یک معامله جدی و مهم بسیار کند عمل می کند. انتقالات ساعت ها یا روزها در زمانی که شبکه خیلی شلوغ است، ممکن است طول بکشد.
  • تنها اتریوم ارز اصلی معاملات بر روی سایت است و همه توکن های صرافی زوج مقابل اترییوم هستند. همچنین، تنها توکن های ERC-20 پشتیبانی شده اند و ارزهایی مانند Bitcoin و Litecoin در دسترس نیستند.

آیا EtherDelta امن است؟

در تئوری، استفاده از EtherDelta استفاده از قراردادهای هوشمند و کیف پول شخصی باعث می شود که EtherDelta به یکی از امن ترین عملیات صرافی روزانه تبدیل شود. علاوه بر این، صرافی از تعداد زیادی سرور استفاده می کند و کاربران نیازی به ایجاد اکانت یا نگهداری سرمایه های خود در صرافی ندارند. سرمایه ها از کیف پول های موجود منتقل شده و درون یک اکانت براساس شبکه درونی صرافی نگهداری می شوند. قراردادهای هوشمند EtherDelta چندین بار به توسط آدرس های کیف پول و اطلاعات خصوصی افراد مورد استفاده قرار می گیرند، و بدون اطلاعات خصوصی یا کلید آدرس، دسترسی به سرمایه های آدرس غیر ممکن است. در نتیجه، EtherDelta به لحاظ فنی از صرافی های تمرکز یافته، که اطلاعات خصوصی شما را نگه داشته و اجازه دسترسی هر کسی را به سرمایه های شما می دهند بهتر است.

با EtherDelta، در حالی که هکرها می توانند آدرس کیف پول شما را ببینند، بدون اطلاعات خصوصی اکانت شما، آنها نمی توانند به چیزی دسترسی داشته باشند. البته، سایت اخیرا تبدیل به یک هدف برای هکرها شده است و در انتهای سال تحت حملات هکرها قرار گرفته است.

در دسامبر 2017، یک فرد یا نام EtherDelta domain سایت را هک و یک حمله فیشینگ را روی سرور DNS خود انجام داد. هکر وب سایت EtherDelta را به خطر انداخت و از آن برای انجام یک مبادله جعلی استفاده کرد. هکر توانست در حدود 305 ETH، با ارزش 244 هزار دلار در آن زمان، را بدزدد.

در حالی که پیامدهای حمله می توانست برای صرافی متمرکز بدتر باشد، به نظر می رسد که هکر توانست به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی پیدا کند، کاربرانی که سپرده های آنها در سایت های دیگر تکثیر شده است. در نتیجه، برخی از کاربران دزدیده شدن سرمایه های خود را حتی بعد از اینکه سایت دوباره آنلاین شد نیز گزارش نمودند.

علاوه بر این، به نظر می رسد که EtherDelta بعد از اینکه به توسط موسس اولیه Zack Coburn به فروش رسید، تحت مدیریت جدید قرار گرفته است. تیم جدید یک تعداد تغییرات غیر معمول که شامل ICOs، و تقویت پروژه ها است را به دلیل ارائه token های لیست شده صرافی اعمال کرده اند. کاربرها همچنین از یک تغییر در ساختار هزینه شکایت می کنند برخی از آنها ادعا می کنند که آنها مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری از آنچه که در پست reddit مشخص شده، شده اند. از همه مهم تر، تیم جدید مقدار زیادی از اعتبار EtherDelta را که در طی مدیریت قبلی بدست آمده بود را از دست داده است و کاربران اکنون درباره استفاده از سایت بعد از گزارشاتی حاکی از سرقت های بیشتر سرمایه ها دجار نگرانی و تردید شده اند.

سایت هنوز هم برای استفاده امن می باشد به دلیل اینکه کاربران سرمایه های خود را با قراردادهای هوشمند حفظ می کنند و اگر شما اطلاعات خصوصی خود را بر روی وب سایت جعلی EtherDelta قرار ندهید، شما در برابر هکرها محافظت شده اید. البته، حتی در زمان اوج EtherDelta ساده ترین سایت برای استفاده نبود و مسلما برای کاربران جدید یک سایت کاربر پسند نبوده است. در نتیجه، اگر از لحاظ فنی امن است، EtherDelta برای کاربران جدید سفارش نمی شود.

مزایا

  • یک صرافی غیر متمرکز
  • دارای یک طیف وسیعی از توکن ها
  • فرآهم آوردن دسترسی سریع به توکن های ERC-20

معایب

  • یک فرآیند تجاری قابل مشاهده ( Non-intuitive ) است
  • محدود شده به شبکه EtherDelta
  • سرعت آهسته تبادلات و انتقالات
  • اداره توسط یک تیم مدیریت جدید مرموز و ناشناخته

نتیجه

بعد از شروع در سال 2017، EtherDelta خیلی زود خود را به عنوان یک قطب برای تمام تبادلات Ethereum تثبیت نمود و تجار علاقه مند به بدست آوردن توکن های ERC-20 جدید از  ICO  ها را جذب کرد. علی رغم استفاده از یک رابط بسیار پیچیده و فشرده و یک فرآیند تبادل قابل مشاهده و به دلیل ماهیت غیر متمرکز و مطمئن یک راه امن برای تجارت باقی ماند

البته، هک اخیر و فعالیت تیم مدیریتی جدید، که هنوز به صورت ناشناس باقی مانده است، مقداری زیادی از اعتماد ساخته شده توسط تیم قبلی را از بین برده است. در حال حاضر مشخص نیست که تیم مدیریتی جدید چه برنامه هایی برای صرافی دارند و اینکه چگونه تیم مدیریت جدید قصد مقابله با حملات هکرها و افزایش ارتقاء سطح امنیت سایت در آینده را دارند. این عدم اعتماد منجر به بروز پروژه For Delta شده است که هدف از آن اداره صرافی توسط فعالیت های قبلی صرافی است. همچنین جایگزین های دیگر مانند IDEX، Radar Relay وجود دارند که حجم بسیار زیادی از تجارت EtherDelta را تصاحب کرده اند.

بنابراین، ما EtherDelta را برای تجار جدید به عنوان یک گزینه معتبر یا مطمئن توصیه نمی کنیم به دلیل اینکه گزینه ها مطمئن تر و موثرتری در دسترس هستند. تجار با تجربه که هنوز دسترسی به سایت دارند باید از طریق Metmask یک اکانت جدید درست کرده و مطمئن شوند که سرمایه هایی بیشتر از آنچیزی که برای اتمام معامله نیاز دارند، در سایت نگه نداشته اند.

امنیت استفاده برای کاربران ایرانی
d168a8c5d498c5e6632e07fa8001d198.png
راحتی در استفاده 
0df431fcab886e9bb2067dcaaf1cc18b.png
شهرت
uiyhgigh.png

هزینه ماملات

5555.png
پشتیبانی از مشتری
eth.png
روش پرداخت
uiyhgigh.png