تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 04 آبان 1399 00:48

آشنایی با الگوهای کندل استیک پیشرفته

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

الگوهای کندل استیک یکی از ابزارهای قدرتمند در معاملات هستند و به تشخیص معکوس شدن روند بازار کمک کرده و سیگنال‌هایی برای ورود یا خروج از پوزیشن‌ها فراهم می‌کنند بخصوص در صورتی که با اندیکاتورهای تکنیکی دیگر همراه شوند. در این مطلب شما را با این الگوها آشنا خواهیم کرد.

الگوی ستاره صبح و عصر

الگوی ستاره صبحگاهی یک کندل اصطلاحاً گاوی (با چشم انداز مثبت) است که در انتهای بازار خرسی نمایان می‌شود و بیانگر معکوس شدن روند بازار است. این الگو از 3 کندل تشکیل شده که شامل کندهای خرسی، کندلی با بدنه کوچک (که خرسی یا گاوی بودن آن مهم نیست) و کندل گاوی است که در محدوده نیمه بالایی کندل اول بسته می‌شود.

الگوی ستاره عصر کاملاً عکس الگوی صبح است و تغییر روند بازار گاوی به خرسی را نشان می‌دهد. چگونگی تشکیل کندل هم برعکس است. کندل اول گاوی، کندل دوم دارای بدنه کوچک و کندل سوم در محدوده نیمه پایینی کندل اول بسته می‌شود.

الگوی جزیره بازگشتی

الگوی جزیره بازگشتی (Island Reversal) الگویی است که نشان دهنده معکوس شدن بازار به صورت کوتاه مدت است. جزیره بازگشتی از سه کندل استیک تشکیل شده است. دو کندل با جهات مخالف در دو طرف قرار دارند و یک کندل با فاصله از کندل‌های کناری جدا شده است. اگر کندل اول گاوی باشد، ممکن است این الگو حاکی از معکوس شدن کوتاه مدت روند گاوی باشد و بالعکس.

الگوی بازگشت قلاب

الگوی بازگشت قلاب (Hook reversal) نشان دهنده معکوس شدن روند است که ممکن است چندین دوره زمان ببرد. این الگو دارای دو کندل است؛ پایین کندل دوم بالاتر و بالای آن پایین تر از کندل اول است. ممکن است این الگو در هر دو بازار خرسی و گاوی مشاهده شود.

 

الگوی کندل استیک شکاف سه تایی

شکاف سه تایی (Triple Gap) الگویی است که نشان دهنده احتمال معکوس شدن روند در آینده‌ای نزدیک است. این الگو شامل سه کندل در یک جهت است که شکاف‌هایی بین آنها قرار دارد. چنین الگویی نشان دهنده معکوس شدن فوری روند نیست بلکه بیشتر انتظار می‌رود که روند جاری در چند بازه مختلف معکوس شود. می‌توان این الگو را برای هر دو حالت صعودی و نزولی به کار بست. این الگو انعطاف پذیری زیادی دارد چون نیازی نیست که شکاف‌ها پشت سر هم باشند.

 

 

الگوهای کندل استیک می‌توانند منبعی برای پیدا کردن سیگنال ورود و خروج به معامله باشند اما معامله گران نباید فقط به تشکیل کندل‌ها متکی باشند و باید سایر اندیکاتورها را هم بررسی کنند. وقتی یک سیگنال ورود پیدا کردید می‌توانید از ربات‌های معاملاتی استفاده کنید تا از دستورات شما پیروی کنند و احتمال سود شما را افزایش دهند.