تحلیل تکنیکال و ترید

دوشنبه, 05 آبان 1399 00:50

آشنایی با نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در Huobi

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

احتمالاً به عنوان مخاطب این مقاله شما هم به دنبال بررسی چند پلتفرم معاملاتی هستید تا مناسب ترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

توصیه می‌کنیم که اول سایر بررسی‌های مربوط به Binance یا Bittrex را مطالعه کنید اما می‌توانید در این مطلب در رابطه با اکسچنج Huobi اطلاعات کسب کنید.

در این مقاله چند نکته در رابطه با این اکسچنج مطرح می‌شود که ممکن است از نظر شما هم اهمیت داشته باشد از جمله کارمزدهای مختلف و عملکرد اکسچنج Huobi.

بحث را با اصول پایه و مقدماتی شروع می‌کنیم.

مروری کلی بر Huobi

این اکسچنج سنگاپوری در سال 2013 در کشور چین تأسیس شد و حالا در ژاپن، کره، هنگ کنگ و استرالیا دفتر دارد. همچنین مجوز کسب و کار در ایالت‌های آمریکا به غیر از برخی ایالت‌ها مثل آلاباما، نیویورک و چند بخش دیگر از این کشور را دارد.

این اکسچنج به 5 میلیون کاربر از 130 کشور مختلف خدمات ارائه می‌کند اما اگر مطمئن نیستید که از کدام پلتفرم Huobi استفاده کنید می‌توانید Huobi Global را امتحان کنید یا اگر از چین یا آمریکا هستید نسخه آمریکایی را امتحان کنید.

در حال حاضر بعد از ثبت نام در این اکسچنج به حجم معاملات بیش از 24 میلیارد دلار و به 400 ارز دیجیتال دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این امکان ایجاد اکانت‌های مختلف از جمله اکانت مارجین و اکانت فیات را خواهید داشت.

این تنها نکته جالب در رابطه با اکسچنج Huobi Global نیست. در این اکسچنج می‌توانید با ارز فیات کشور خودتان هم خرید انجام دهید.

نحوه تایید اکانت در Huobi

Huobi چند گزینه از جمله اپلیکیشن اندروید و iOS را دارد اما در صورت استفاده از هر کدام یا استفاده از نسخه تحت وب باز هم می‌توانید هویت خودتان را اعتبارسنجی کنید.

این اکسچنج برای انجام این کار نام، آدرس، تاریخ تولد و ملیت را از شما سوال می‌کند. همچنین ممکن است برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند.

برای تایید حساب در Huobi باید اطلاعات پاسپورت خودتان را وارد کرده و یک عکس از کد شناسایی بگیرید. می‌توانید از مدارک دیگری مثل گواهینامه رانندگی یا سایر اسناد قانونی هم استفاده کنید.

پس از تایید حساب میزان مبلغ قابل برداشت افزایش پیدا می‌کند. برای بیشتر شدن سقف مبلغ قابل برداشت شماره تلفن خودتان را اضافه کرده و Google Authentication را به آن لینک کنید.

کارمزدهای واریز/برداشت و معاملات

Huobi Global

کارمزدهای پایه سفارش گذار و سفارش بردار هر دو 0.2 درصد هستند.

اما ممکن است بر حسب دو فاکتور یعنی مقدار HT (توکن Huboi) که در حسابتان دارید یا سطح معاملات در 30 روز اخیر کارمزدهای شما متفاوت باشند.

فرض کنید که شما بیشتر از 5 هزار HT دارید، در این صورت کارمزد سفارش گذار یا سفارش بردار برای شما 0.07 درصد خواهد بود.

اما اگر علاوه بر داشتن 5 هزار HT حجم معاملات شما در 30 روز گذشته بیشتر از هزار بیت‌کوین بوده باشد، کارمزد سفارش گذار 0.0517 درصد و کارمزد سفارش بردار 0.066 درصد خواهد بود.

می توانید برای واریز یا برداشت ارز فیات از Huobi Global از یک اکانت Stcoins استفاده کنید. هر دلاری که به این اکانت واریز می‌کنید به کوین باثبات HUSD تبدیل خواهد شد. با این کوین‌ها می‌توانید بعداً در Huobi به معامله بپردازید.

اما متاسفانه امکان برداشت ارز فیات از Huobi Global وجود ندارد.

Huobi U.S.

خط مشی‌های Huobi US برای کارمزد کمی متفاوت است مثلاً برای برداشت بیت کوین 0.001 بیت کوین و برای برداشت تتر 5 USDT پرداخت می‌کنید. در رابطه با فیات، حداقل کارمزد برداشت در Huobi US صد دلار است. همچنین وقتی عملیات شروع شود، یک کارمزد 5 دلاری دیگر هم از شما دریافت می‌شود. توجه داشته باشید که برای انتقال وجه (wire transfer) باید 15 دلار دیگر کارمزد پرداخت کنید.

حداقل مبلغ قابل واریز در پلتفرم آمریکایی صددلار است. در هنگام واریز توجه داشته باشید که معمولاً پردازش انتقال وجه 1 روز زمان می‌برد.

Huobi U.S از کارت اعتباری و اشخاص ثالث برای واریز و برداشت پشتیبانی نمی کند.

گزینه‌های معاملاتی

معاملات سنتی

در Huobi می‌توایند مثل سایر اکسچنج‌های مهم معامله انجام بدهید. در گوشه سمت چپ صفحه تب Exchange را مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کنید تا به بازارهایی با قابلیت اجرای معاملات محدود و قراردادهای اختیار خرید و فروش هدایت شوید.

همچنین در این قسمت یک نمودار قیمت به همراه یک دفتر سفارش هم مشاهده می‌کنید.

 

معاملات مارجین

گزینه balances را انتخاب کنید تا گزینه بعدی یعنی معاملات مارجین را ببینید.

همانطور که در این مقاله تشریح شده، باید در جریان باشید که صرف نظر از پلتفرم معاملاتی که در آنجا کار می‌کنید، معاملات مارجین ریسک بالایی دارند.

از لحظه ای که پولی را از اکسچنج قرض می‌گیرید، پرداخت بهره 0.1 درصد روزانه آغاز می‌شود بنابراین باید علاوه بر اصل وام بهره آن را هم که به مرور زمان انباشه می‌شود، پرداخت کنید.

Huobi نرخ 3 برابری را ارائه کرده یعنی اگر مارجین شما 10 هزار دلار باشد، اکسچنج حداکثر 20 هزار دلار به شما وام می‌دهد.

معاملات مشتقات

روی Contract Account در پایین Balances کلیک کنید تا این لینک شما را به پلتفرم معاملات مشتق Houbi هدایت کند. برای استفاده از این قابلیت باید یک اکانت مجزا بسازید.

هر قراردادی مربوط به یک مقدار ارز دیجیتال خاص است. همانطور که در وبسایت این اکسچنج اعلام شده "پس از انقضاء تمام پوزیشن‌های باز با قیمت میانگین حسابی آخرین ساعت بر مبنای ایندکس محاسبه می‌شود و نه تحویل آنی."

به عنوان مثال، ارزش اسمی یک قرارداد بیت‌کوین 100 دلار است یعنی خریدار با پرداخت 100 دلار مقدار مشخصی بیت‌کوین در یک زمان خاص و محل خاص در آینده خواهد خرید.

در Huobi DM قراردادهای هفتگی، دو هفته ای و سه ماهه وجود دارد. سطح لوریج قابل استفاده یک، پنج، ده و بیست برابر است.

وقتی قرارداد منقضی شود، همه پوزیشن‌های باز با قیمت میانگین حسابی آخرین ساعت بر مبنای ایندکس بسته می‌شوند و نه تحویل آنی.

همانطور که در Huobi DM اعلام شده، امکان اجرای قراردادهای ETH/EOS/TRX در این پلتفرم وجود دارد. ارزش اسمی قرارداد اتر و EOS 10 دلار است.

نحوه خرید ارز دیجیتال از Huobi

اگر قصد خرید ارزهای دیجیتال را در Huobi دارید، تنها راه انجام این کار استفاده از کارت اعتباری است.

می توانید کوین‌های مهم OTC (فرابورس) مثل بیت‌کوین، اتر، EOS، HT، HUSDT، XRP و LTC را معامله کنید. این اکسچنج از بیشتر از 20 نوع ارز محلی پشتیبانی می‌کند. کافیست در Huobi OTC روی گزینه fiat کلیک کنید.

در اینجا لیستی از کوین‌های پیشنهادی و روش پرداخت مناسب برای خریداران و فروشندگان را مشاهده می‌کنید.

نکات کلیدی

Huobi یک کمپانی جهانی با نهادهایی وابسته در سراسر جهان است و می‌توانید تقریباً از هر جای جهان در این اکسچنج به معامله بپردازید.

فرایند ثبت نام در این اکسچنج به هیچ وجه سخت و پیچیده نیست.

در رابطه با ارزهای فیات می‌توانید در این اکسچنج با استفاده از حساب‌های Stcoins به واریز و برداشت ارز فیات بپردازید. برای Huobi US می‌توانید جهت انجام این کارها از انتقال وجه wire استفاده کنید.

نکته آخر اینکه در Huobi می‌توانید معاملات سنتی، معاملات مارجین و معاملات مشتقات را انجام دهید.