تحلیل تکنیکال و ترید

سه شنبه, 06 آبان 1399 00:06

آشنایی با نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در Up bit

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

در این مطلب فرایند ثبت نام در UPbit، کارمزدهای این اکسچنج، گزینه‌های معاملاتی و ارزهای پشتیبانی شده در آن را مرور می‌کنیم.

در گزارش سالیانه نظارت بر بازار که در سال 2019 توسط موسسه شفافیت بلاک‌چین (BTI) منتشر شد، UPbit رتبه سوم را کسب کرد و Binance و Huobi قبل از آن در ابتدای این لیست بودند و گفته می‌شود که این اکسچنج یکی از "پاک ترین" اکسچنج‌های جهان است. یعنی در بازه‌ای که این مطالعه در آن انجام گرفت، حجم فعالیت‌های معامله شویی در این اکسچنج کمتر از 3 درصد بود که در این صنعت سطح بالایی تلقی می‌شود.

مروری کلی بر UPbit

UPbit در کنار Bithumb، Korbit، Gopax و چند اکسچنج بزرگ دیگر مستقر در کره جنوبی است، جایی که حوزه ارزهای دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است. این اکسچنج در سال 2017 با همراهی شریک آمریکایی خودش Bittrex راه اندازی شد که به توسعه آن کمک کرد.

بر اساس اطلاعات Coinmarketcap، UPbit در حال حاضر متشکل از 149 بازار تایید شده است و حجم معاملات تنظیم شده آن به 128450496 دلار می‌رسد. این ارقام باعث شده که UPbit در بین پلتفرم‌های معاملاتی از نظر حجم معاملات 24 ساعته در جایگاه پنجاه و هشتم قرار بگیرد.

اکثر معامله گران حرفه‌ای معاملات خودشان را با کامپیوتر انجام می‌دهند که در UPbit و سایر اکسچنج‌ها گزینه راحت تر همین روش محسوب می‌شود اما اکسچنج UPbit یک اپلیکیشن موبایلی هم دارد که می‌توان آن را از اپ استور و گوگل پلی دانلود کرد. می‌توانید از اعلان‌های قابل تنظیم، نمودارهای ترند، تحلیل آلت کوین‌ها و غیره استفاده کنید.

مراحل تایید حساب در UPbit

این شرکت کره‌ای دو شرکت تابعه در سنگاپور و اندونزی هم دارد.

اگر قصد دارید در پلتفرم سنگاپور معامله کنید، باید در جریان باشید که طبق گفته UPbit بر اساس قوانین بین المللی شهروندان چند کشور امکان ثبت نام در این پلتفرم را ندارند که لیست آنها در وبسایت وزارت خزانه داری آمریکا ثبت شده است. لازم به ذکر است که شهروندان آمریکایی هم اجازه معامله در پلتفرم سنگاپور را ندارند.

سایر کاربران برای تایید حساب در Upbit باید این مراحل را طی کنند.

  • یک عکس به همراه یک شناسه خوانا ارسال کنید. این شناسه می‌تواند شناسه پاسپورت یا هر شناسه معتبر دیگری باشد که توسط یک دولت صادر شده است.
  • عکس شما باید در فرمت JPG، PNG یا PDF باشد.
  • دوربین را به صورتی تنظیم کنید که همه اطلاعات موجود در تصاویر خوانا و قابل مشاهده باشند.

ثبت اکانت در UPbit چهار مرحله دارد.

در صورت ثبت نام در این اکسچنج نشان سطح اول را دریافت می‌کنید.

پس از تایید هویت (Identity Verification) و تایید آدرس سکونت (Residential Address Verification) به ترتیب وارد سطح دو و سه خواهید شد.

پس از ثبت و تایید حساب بانکی وارد بالاترین سطح یعنی سطح چهارم می‌شوید.

 

 

کارمزدهای معامله و واریز و برداشت

بسته به سطح تایید حساب، نوع بازار و نوع سفارش ممکن است کارمزدهای شما متفاوت باشند. در سطح اول کارمزدها به این ترتیب هستند.

برای بازارهای SGD (دلار سنگاپور) کارمزد سفارش گذار و سفارش بردار 0.25 درصد و کارمزد حد توقف 0.25 درصد است. برای بازارهای بیت کوین و تتر سفارش گذار 0 درصد و سفارش بردار 0.1 درصد پرداخت می‌کند.

 

کارمزدهای UPbit

می توانید وارد صفحه Exchange خودتان شده و بعد روی Order کلیک کنید تا کارمزدهای جاری را ببینید.

 

 

محدودیت واریز و برداشت در Upbit با سطح اعتبارسنجی مشخص می‌شود. در سطح 2 وقتی هویت شما تایید شود، هیچ محدودیت واریزی برای ارزهای دیجیتال نخواهید داشت اما برای برداشت روزانه محدودیت دارید که در این مورد معادل با 5 هزار SGD است. در سطح سوم و چهارم محدودیت برداشت 100 هزار SGD است.

 

 

محدودیت‌های واریز/برداشت UPbit

برای بررسی سطح اعتبارسنجی اکانت خودتان به وبسایت مراجعه کنید، لاگین کند و سپس در گوشه سمت راست بالای صفحه روی Security کلیک کنید.

به گفته UPbit این اکسچنج در حال حاضر از واریز و برداشت 206 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

گزینه‌های معاملاتی

 

 

 

طرح صفحه اکسچنج UPbit

می توانید ارزهای مختلف را با دلار سنگاپور، بیت‌کوین و تتر خرید و فروش کنید. بعلاوه، امکان ثبت سفارشات مختلف مثل سفارش محدود، سفارش بازار و حد توقف نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که می‌توانید انواع الگوها را برای نمودار انتخاب کنید از جمله کندل، میله ای، خط شکسته، کندل توخالی و کندل حجم معاملات. بعلاوه چند اندیکاتور مثل MACD به میانگین متحرک، به قیمت متداول و به شاخص سوئینگ هم وجود دارد.

روش خرید ارز دیجیتال با فیات

در حال حاضر به دلیل یکسری مشکلات فنی، نمی توانید دلار سنگاپور را به حساب خودتان واریز کنید اما معمولاً این قابلیت به این ترتیب عمل می‌کند.

  • وارد صفحه Exchange شوید، روی Wallets، سپس روی SGD و بعد روی Deposit کلیک کنید.
  • یک Virtual Account Number Notice Agreement  تولید کنید.
  •  یک Virtual Account Number تولید کنید که شامل 8 رقم از شماره موبایل شماست.
  • از حساب بانکی ثبت شده خودتان در UPbit، دلار سنگاپور به Virtual Account خودتان واریز کنید.
  • فایل رسید انتقال وجه خودتان را آپلود کنید.
  • روی Request Deposit Confirmation کلیک کرده و منتظر بمانید. ممکن است بررسی و تایید واریز وجه 24 ساعت زمان ببرد.

توجه داشته باشید که تنها در صورت قرار داشتن حسابتان در سطح چهارم می‌توانید ارزهای دیجیتال را با دلار سنگاپور بخرید. این شرایط برای برداشت وجه هم وجود دارد.

خلاصه

در مجموع، UPbit یکی از پاک ترین اکسچنج‌های جهان است یعنی دستکاری بازار که باعث گمراه شدن سرمایه گذاران می‌شود، تقریباً در این اکسچنج وجود ندارد.

اگر زمان کافی را صرف کنید، می‌توانید اکانتتان را در UPbit ثبت کنید. هر چه سطح اعتبارسنجی شما بالاتر باشد، مقدار پولی که می‌توانید واریز و برداشت کنید، بخصوص از نظر دلار سنگاپور بیشتر می‌شود.

در رابطه با گزینه‌های معاملاتی می‌توانید اندیکاتورها و انواع معاملات مختلف را بررسی و امتحان کنید از جمله سفارش محدود، سفارش بازار و حد توقف.

نکته آخر این که، برای خرید کریپتو با ارز فیات نیاز به اعتبارسنجی سطح چهارم دارید و باید این کار را از طریق حساب بانکی خودتان انجام دهید که ممکن است حدوداً یک روز زمان ببرد.