تحلیل تکنیکال و ترید

چهارشنبه, 07 آبان 1399 03:34

ربات‌های بازارگردان در صنعت ارزهای دیجیتال

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پیش از اینکه به بحث ربات‌های بازارگردان بپردازیم، اول تعاریف را مشخص می‌کنیم. بازارگردان‌ها چه اشخاصی هستند و چطور می‌توان استراتژی‌های آنها را در ربات‌های کریپتو پیاده سازی کرد؟

بازارگردان کیست؟

در معاملات سنتی، بازارگردان‌ها می‌توانند شرکت‌های کارگزاری یا افراد واسطه باشند که معمولاً از طرف موسسات بزرگ کار می‌کنند. به عنوان مثال Deutsche Bank Securities Inc، Goldman Sachs، Jane Street Capital همگی از جمله بازارگردان‌ها در بازار بورس نیویورک هستند.

با این وجود بازارهای سنتی عمدتاً توسط سازمان‌ها اداره می‌شود اما معامله گران شخصی هم می‌توانند برای پیشی گرفتن از سایر سرمایه گذاران در یک بازار ناکارآمد از این مفهوم استفاده کنند.

در این مطلب طرز کار استراتژی بازارگردانی را هم در بازار ارزهای دیجیتال و هم در بازار سنتی بررسی می‌کنیم.

هر چه یک دارایی فعالانه تر معامله شود، اسپرید آن می‌تواند بیشتر باشد و در نتیجه بازارگردان‌های آن بازده بیشتری خواهند داشت چون آنها قیمت‌ها را کنترل می‌کنند و همیشه می‌توانند دارایی‌ها را با قیمتی بیش از آنچه خریداری کرده اند به فروش برسانند.

اما هر چند در بازارهای سنتی استراتژی‌های بازارگردانی به سرمایه گذاران دارای سرمایه محدود شانس موفقیت چندانی نمی‌دهند اما در بازار ارزهای دیجیتال اشخاصی با سرمایه محدود هم می‌توانند با خودکار سازی این فرایند از اختلاف قیمت‌ها سود ببرند.

استراتژی‌های بازارگردانی خودکار در بازار ارزهای دیجیتال

استراتژی بازارگردانی، استراتژی است که در آن شما یک سفارش با قیمتی متفاوت با قیمت جاری بازار ثبت می‌کنید به این امید که از این اختلاف قیمت‌ها سود ببرید.

همانطور که اطلاع دارید، ویژگی‌ها و شرایط خاص بازار ارزهای دیجیتال باعث حذف تعداد واسطه‌ها شده و به همین دلیل نه وجود کارگزار و نه وجود بازارگردان‌های واقعی در این بازار ضرورتی ندارد. البته این به معنای کم بودن سطح رقابت در بازار ارزهای دیجیتال نیست بلکه کاملاً برعکس سطح رقابت در این بازار هم بسیار بالاست.

در بازار جوان و تازه کار ارزهای دیجیتال، می‌توان از نرم‌افزارهای بازارگردانی به عنوان یک برگ برنده استفاده کرد.

ربات‌های بازار گردان هم سعی می‌کنند از اختلاف قیمت‌ها استفاده کرد و دارایی‌ها را با سود خرید و فروش کنند. این ربات‌ها به صورت شبانه روزی در حال اسکن کردن بازارها هستند و می‌توانند از نظر زمان، حجم معاملات و قیمت‌ها برای معامله گران مزیت ایجاد کنند.

اساساً معاملات بازارگردانی با ربات‌ها در بازار کریپتو با بازار سنتی یکسان است. این نرم‌افزارها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ارزها را با قیمت پایین خریده و با نرخ بالاتر بفروشند.

خلاصه

برای درک طرز کار ربات‌های بازارگردان باید ابتدا با استراتژی‌های بازارگردانی که منشا آنها معاملات سنتی است و دهه‌هاست در این بازارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنایی پیدا کنید.

در مقابل، بازار ارزهای رمزپایه عاری از وجود واسطه‌هاست اما باز هم از نظر درآمدزایی برای معامله گران شخصی، همان مفاهیم پایه بازار سنتی در آن وجود دارند.

هنگام استفاده از ربات‌های بازارگردانی می‌توانید قیمت‌ها را تنظیم کرده و از اختلاف نرخ‌ها بهره ببرید؛ استفاده از نرم‌افزارهای خودکار به شما امکان صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها و افزایش حجم معاملاتتان را می‌دهد.