تحلیل تکنیکال و ترید

چهارشنبه, 07 آبان 1399 23:36

ملزومات معاملات کاغذی Paper trading

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در این مطلب یک بررسی اجمالی از معاملات کاغذی برای افراد مبتدی و اشخاصی خواهیم داشت که نسبت به سرمایه گذاری واقعی با پول خودشان در بازار سهام مطمئن نیستند.

معاملات کاغذی به شما درس می‌دهند که چطور پول خودتان را ایمن نگه دارید.

معاملات کاغذی چیست؟

معاملات کاغذی هم مثل شبیه ساز پرواز که به بازسازی محیط و تجربه پرواز برای آموزش خلبان‌ها کمک می‌کنند بخشی از مسیر یادگیری هستند که به هر معامله گری توصیه می‌شود آن را طی کنند.

این روش نه فقط به یادگیری استراتژی‌های پایه کمک می‌کند بلکه گاهی اوقات به معامله گران حرفه ای هم برای کار کردن برروی استراتژی‌های جدید کمک می‌کند.

معمولاً برای شروع معاملات کاغذی سرمایه گذاران یک حساب در یک پلتفرم خاص مثل فارکس، MetaTrader4 یا BitMEX باز می‌کنند تا سرمایه گذاری شبیه سازی شده را اجرا کنند.

سرویس‌های ذکر شده همگی نرم‌افزارهایی هستند که امکاناتی مثل حد توقف، سفارش بازار، سفارش محدود و غیره را اجرا می‌کنند. مفهوم اولیه معاملات کاغذی از بازار سنتی شکل گرفت که در آن روش، معاملات و خرید و فروش‌ها روی یک تکه کاغذ نوشته می‌شدند.

معاملات کاغذی با TradingView

TradingView یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته است که اندیکاتورهای تکنیکال پیشرفته و همچنین نمودارهای ساده در آن مشاهده می‌شود.

برای شروع فرایند سرمایه گذاری بدون ریسک در این پلتفرم کافیست وارد اکانت TradingView خودتان شده و به یک بازار مثل TC/USDT بروید و روی آیکن معاملات کاغذی کلیک کنید.

بلافاصله این سرور یک موجودی اولیه 100 هزار دلاری در اختیار شما قرار می‌دهد. با شروع خرید و فروش این سیستم سفارشات شما را نظارت کرده و میزان سود و زیان حساب شما را ارزیابی می‌کند.

همچنین TradingView امکان تنظیم سفارشات حد توقف و حد سود را فراهم کرده و به این ترتیب احساس کنترل بیشتری بر فرایند معاملاتی خودتان خواهید داشت.

معاملات کاغذی در بازار ارزهای دیجیتال

روش‌های مختلفی برای یادگیری معامله ارزهای دیجیتال با حساب‌های نمایشی وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، تست نت BitMEX است. این اینترفیس شباهت زیادی با پلتفرم معاملاتی زنده دارد و می‌توانید معاملات مارجین با لوریج 100 برابری را هم در آنها اجرا کنید. مهم تر اینکه در این پلتفرم می‌توانید با اجرای سفارشات محدود، بازار و حد توقف – بازار معامله ارزهای دیجیتال را آموزش ببینید.

اگر در بازار سنتی کار می‌کنید می‌توانید یک حساب نمایشی Roboforex ایجاد کنید. حساب‌های MT4 Demo Pro و MT5 Demo Pro هر دو از معامله ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. 10 هزار دلار به حساب شما اختصاص پیدا می‌کند و می‌توانید معامله بیت‌کوین با یور یا دلار را با لوریج هزار برابری اجرا کنید.

البته گزینه‌های راحت تر دیگری هم وجود دارند. مثلاً با CoinMarketGame بودجه خیالی شما 20 هزار دلار است تا وقتی تمام آن را خرج کرده و یاد بگیرید که باید روی چه دارایی‌هایی سرمایه گذاری کنید یا نکنید.

اما برای معامله گران مبتدی شبیه ساز CoinMarketGame می‌تواند پاسخ خوبی به این سوال باشد.

شاید در نگاه اول این اینترفیس بیش از حد ساده به نظر برسد چون شبیه هیچ اکسچنجی نیست و فقط دکمه‌های خرید و فروش در آن مشاهده می‌شوند اما همزمان با خرید و فروش کوین‌های مورد نظرتان می‌توانید شرایط بازار را تحت نظارت بگیرید و تقریباً به صورت فوری متوجه شوید که تصمیم گیری شما برای ثبت سفارش درست بوده یا اشتباه.

Niffler.co که یک پلتفرم معاملاتی آموزشی برای افراد مبتدی است امکان امتحان کردن استراتژی‌های معاملاتی پرخطر را برای شما فراهم می‌کند. این سرویس امکان اجرای سفارش‌های بازار، محدود و حد توقف را فراهم می‌کند و در مجموع 100 هزار دلار در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و سایر کوین‌های محبوب در Niffler.co لیست شده اند و می‌توانید تغییرات قیمت آنها را در بخش cryptocurrencies مشاهده کنید.

در این سیستم امکانات دیگری هم پیاده سازی شده اند مثلاً می‌توانید بر اساس معاملات خودتان پاداش دریافت کنید.

نتیجه گیری

معاملات کاغذی یکی از معاملات ابتدایی هستند که هر معامله گر تازه کاری قبل از شروع معاملات واقعی باید از آنها استفاده کند. چه در بازار ارزهای دیجیتال چه فارکس و چه بازار سنتی، کار با یک حساب نمایشی (یا دمو) می‌تواند شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد.

اما این روش معایبی هم دارد از جمله اینکه این سرمایه گذاری واقعی نیست در نتیجه هیچ وقت از نظر احساسی حس نمی کنید که در بازار سرمایه گذاری کردید.

معاملات واقعی بسیار هیجانی هستند و ممکن است همین هیجان باعث شود اشتباهات زیادی را مرتکب شوید. در معاملات شبیه سازی شده وقتی افت قیمت‌ها را مشاهده کنید، به اندازه دنیای واقعی تحت تاثیر هیجان قرار نمی گیرید.

اما باز هم این شبیه سازها به شما کمک می‌کنند تا آشنایی بیشتری با این معاملات پیدا کنید.