تحلیل تکنیکال و ترید

جمعه, 09 آبان 1399 23:19

شبیه ساز ارزهای دیجیتال، ابزاری مفید و سرگرم کننده

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

در این مطلب نگاهی به ابزارهای شبیه سازی ارزهای دیجیتال خواهیم داشت که امکان لذت بردن از المان‌های بازی گونه سازی (gamification) را همزمان با آموزش معامله ارزهای دیجیتال فراهم کرده اند.

این ابزارها علاوه بر آموزش اصول معامله ارزهای دیجیتال خطر از دست دادن سرمایه‌ای که به زحمت به دست آورده اید را از بین می‌برند.

در این مطلب لیست شبیه سازهای معامله ارزهای دیجیتال را به ترتیب "ساده تا پیچیده" برای شما تهیه کرده ایم. اگر یادگیری معامله ارزهای دیجیتال را با این ترتیب خاص شروع کنید، در نهایت قادر خواهید بود در پلتفرم‌های حرفه‌ای واقعی به داد و ستد و معامله بپردازید.

Bitcoin Hero

اگر کاملاً مبتدی هستید این وبسایت یا اپلیکیشن اندروید آن اولین شبیه ساز بیت‌کوین است که باید کار با آن را امتحان کنید. به محض ورود به سایت، این شبیه ساز نظر شما را جلب می‌کند و هیچ جای خطایی در آن وجود ندارد.

این بازی با استفاده از دو دکمه ساده تنها کاری که معامله گران در سراسر جهان انجام می‌دهند یعنی خرید و فروش ارز دیجیتال را شبیه سازی می‌کند. یک نمودار هم در این پلتفرم وجود دارد که تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد.

Bitcoin Hero یک شبیه ساز معاملاتی بسیار ساده است که امکان خرید و فروش بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوش و دش را با لوریجی از 1 تا 10 فراهم می‌کند.

این سرویس کاملاً رایگان است هر چند قیمت‌هایی در آن ارائه شده که کاملاً واقعی نیستند اما وقتی در یک معامله سود کنید، قطعاً یک حس رضایت لذت بخش خواهید داشت.

Altcoin Fantasy

این شبیه ساز معاملاتی بیت‌کوین می‌تواند دومین گام شما برای یاد گرفتن معامله ارزهای دیجیتال باشد.

از همان ابتدا 10 هزار دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد تا در رقابت‌های مختلف شرکت کنید.

کافیست به وبسایت این پلتفرم مراجعه کنید، در منوی سمت چپ روی تب داشبورد کلیک کنید تا به تمام محتوای آن دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید به عنوان یک تازه یک پورتفولیوی ارز دیجیتال بسازید و با سایر اعضا رقابت کنید. شخصی که پورتفولیوی او بعد از چند ساعت از بقیه گران تر و ارزشمندتر باشد، در این رقابت پیروز می‌شود.

در این شبیه ساز شما با انواع معیارهای معاملاتی مثل افزایش و کاهش قیمت یک دارایی از ابتدای رقابت یا all-time high آشنا می‌شوید.

Niffler

ممکن است بخواهید تجربه کار با ارزهای دیجیتال را به مواردی خاص محدود کنید. Niffler که به آن CryptoParrot هم گفته می‌شود امکان دسترسی به دارایی‌هایی خاص مثل مونرو، دش، دوژکوین، ریپل و غیره را فراهم می‌کند و 100 هزار دلار سرمایه برای معامله در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این وبسایت منویی با تب‌های مختلف مشاهده می‌کنید. تب Home امکان خرید یا فروش سفارش‌ها را فراهم می‌کند. تب My Trades تمام معاملاتی که اجرا کرده اید را نشان می‌دهد. بعلاوه آپشن‌های دیگری مثل اخبار روزانه، پاداش، اطلاعات رقبا و غیره هم وجود دارند.

کار با این شبیه ساز معاملاتی کمک می‌کند تا بازار را به همان صورتی که در اکسچنج‌های مختلف وجود دارد درک کرده و با آن کار کنید. معمولاً معامله گران حرفه‌ای به دنبال فرصت‌هایی برای جفت ارزهای مختلف هنگام ورود یا خروج از بازار هستند.

HolderLab

شاید بعد از امتحان کردن و تجربه کار با این پلتفرم‌های معاملاتی تصمیم بگیرید که معاملات را به صورت واقعی انجام بدهید اما نباید عجله کنید. این سرویس نقطه شروع بسیار خوبی برای تست کردن استراتژی معاملاتی خودتان پیش از واریز وجه واقعی در اکسچنج‌ها است.

می توانید برای یک دوره آزمایشی در این وبسایت ثبت نام کنید که با انجام این کار یک منو در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. برای تست کردن استراتژی خودتان روی فلش کلیک کنید تا امکان تنظیم یک بازه زمانی، انتخاب مبلغ سرمایه گذاری و مشاهده درآمد نهایی در اختیار شما قرار بگیرد.

همانطور که قطعاً اطلاع دارید تنوع بخشی به پورتفولیو کار مهم هر معامله گر ارز دیجیتال محسوب می‌شود بنابراین می‌توانید با استفاده از جدول زمانی مثل آنچه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، سطح بلوغ و مهارت خودتان را ارزیابی کنید. پورتفولیوی خودتان را با آلت کوین‌های مختلف پر کنید، بازه زمانی مورد نظرتان را تنظیم کنید و بازده خودتان را بررسی کنید.

 

TradingView

 

 

آخرین شبیه سازی که قبل از اجرای واقعی معاملات ارز دیجیتال باید آن را امتحان و تجربه کنید، در TradingView قرار دارد. این پلتفرم یکی از مشهورترین سرویس‌های این حوزه محسوب می‌شود و قابلیت‌ها و اطلاعات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کافیست جفت ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید، یک نمودار با امکانات مختلف باز کنید و امکان معامله را در منوی پایین نمودار مشاهده کنید. برای شروع کار با شبیه ساز معاملات ارز دیجیتال کافیست روی آن کلیک کنید.

مبلغی که برای معامله در اختیار شما قرار می‌گیرد 100 هزار دلار است. می‌توانید اندیکاتورهای مختلف را روی نمودار ترسیم کنید، تحلیل تکنیکال انجام بدهید، با کلیک سمت راست سفارش خرید یا فروش انجام دهید و غیره.

نکات نهایی

به خاطر داشته باشید که این عنصر بازی گونه سازی از همان ابتدا در معاملات ارزهای دیجیتال وجود داشته است.

اگر خودتان را با شبیه سازهای معاملاتی که در این مطلب معرفی شد آماده کنید، می‌توانید روش مقابله با شور و هیجان، احساسات و تصمیم گیری‌های غیرمنطقی را آموزش ببینید.

اما توجه داشته باشید که همه شبیه سازهای ارز دیجیتال صرفاً جلوه‌های بصری در اختیار شما قرار می‌دهند و نحوه تصمیم گیری درست را که می‌توانید با بررسی تازه ترین اخبار، کتاب‌های اقتصاد و تحلیل بنیادی و تکنیکال آموزش ببینید، به شما آموزش نمی دهند.