تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 11 آبان 1399 20:41

سفارش محدود Limit Order چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

سفارش محدود Limit Order سفارشی است که شما با یک قیمت محدود مشخص در دفتر سفارشات ثبت می‌کنید. قیمت محدود توسط شما مشخص می‌شود در نتیجه وقتی یک سفارش محدود تنظیم می‌کنید، این سفارش تنها در صورتی اجرا می‌شود که قیمت بازار به قیمت تعیین شده توسط شما (یا بهتر از آن) برسد. بنابراین می‌توانید از سفارش محدود برای خرید با قیمت کمتر یا فروش با قیمتی بیشتر از آنچه در حال حاضر است، استفاده کنید.

برخلاف سفارش بازار که در آن معامله‌ها بلافاصله با قیمت جاری بازار اجرا می‌شوند، سفارشات محدود در دفتر سفارشات ثبت شده و بلافاصله اجرا نمی‌شوند در نتیجه می‌توانید به عنوان بازار ساز (market maker) کارمزد کمتری پرداخت کنید.

نحوه استفاده

فرض کنیم که شما قصد فروش BNB با قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار را دارید. پس از ورود به حساب بایننس خودتان بازار BNB مورد نظرتان (مثلاً BNB/BTC) را انتخاب کرده و وارد صفحه معامله شوید. سپس تب Limit order را پیدا کنید، مبلغ و مقدار مورد نظرتان را وارد کرده و روی دکمه Sell BNB کلیک کنید. همچنین می‌توانید مبلغ را با کلیک کردن روی دکمه‌های درصد تنظیم کنید تا به راحتی یک سفارش محدود با 25، 50، 75 یا 100 درصد از موجودی خودتان ثبت کنید.

 

بعد از آن یک پیام تایید روی صفحه مشاهده می‌کنید و سفارش محدود شما در دفتر سفارشات با یک فلش زرد کوچک ثبت می‌شود.

می‌توانید برای مشاهده و مدیریت سفارشات باز، صفحه را اسکرول کنید. تنها در صورتی که قیمت بازار به محدوده تعیین شده توسط شما برسد، سفارش محدود اجرا می‌شود. اگر قیمت بازار به مبلغی که شما تعیین می‌کنید نرسد، سفارش محدود باز خواهد ماند.

چه زمانی از سفارش محدود استفاده کنیم؟

شما باید وقتی برای خرید یا فروش عجله ندارید از سفارش محدود استفاده کنید. سفارشات محدود بر خلاف سفارش بازار بلافاصله اجرا نمی‌شوند و باید تا وقتی قیمت به میزان درخواستی یا پیشنهادی شما رسید منتظر بمانید. سفارشات محدود به شما امکان می‌دهند که قیمت مناسب تری برای خرید و فروش دریافت کنید و معمولاً در سطوح مقاومت یا پشتیبانی اصلی درج می‌شوند. همچنین می‌توانید سفارشات خرید یا فروش را به سفارشات کوچکتری تقسیم کنید تا میانگین هزینه‌ها کاهش پیدا کند.