تحلیل تکنیکال و ترید

شنبه, 17 آبان 1399 00:15

سفارش OCO چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

توجه: توصیه می‌شود که حتماً قبل از مطالعه این مطلب با سفارشات limit و stop-limit آشنایی داشته باشید.

OCO که مخفف One Cancels the Other است، روشی است که به شما امکان می‌دهد همزمان دو سفارش داشته باشید. این سفارش ترکیبی از سفارش limit و سفارش stop-limit است اما فقط یکی از این دو قابل اجرا خواهد بود.

به عبارت دیگر به محض اینکه یکی از این سفارش‌ها به صورت جزئی یا کامل اجرا شود، بعدی به صورت خودکار لغو خواهد شد. توجه داشته باشید که لغو یکی از سفارش‌ها منجر به لغو دیگری هم خواهد شد.

هنگام انجام معامله در Binance Exchange می‌توان از سفارشات OCO به عنوان فرم پایه‌ی معاملات استفاده کرد. به این ترتیب می‌توانید همزمان دو سفارش محدود اجرا کنید که انجام این کار برای دستیابی به سود و به حداقل رساندن ضرر مفید است.

چگونه از سفارشات OCO استفاده کنیم؟

بعد از ورود به حساب بایننس به اینترفیس  Basic Exchangeمراجعه کرده و بخش معاملات را که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیدا کنید. روی گزینه Stop-limit order کلیک کنید تا منو باز شود و بعد گزینه OCO را انتخاب کنید.

 

 

در بایننس می‌توان معاملات OCO را به صورت یک جفت سفارش فروش یا خرید تنظیم کرد. می‌توانید با کلیک کردن روی علامت سوال اطلاعات بیشتری درباره سفارشات OCO کسب کنید.

 

بعد از انتخاب گزینه OCO یک اینترفیس معاملاتی جدید شبیه شکل زیر نمایان خواهد شد. این اینترفیس به شما امکان می‌دهد همزمان یک سفارش limit و یک سفارش stop-limit ثبت کنید.

سفارش LIMIT

  • Price: قیمت سفارش limit شما. این سفارش در دفتر سفارشات قابل مشاهده است.

سفارش STOP-LIMIT

  • Stop: قیمتی که در آن سفارش stop-limit شما تریگر خواهد شد (مثلاً 0.0024950 BTC).
  • Limit: قیمت واقعی سفارش limit بعد از تریگر شدن حد توقف (مثلاً 0.0024900 BTC)
  • Amount: سایز سفارش شماست (مثلاً 5 BNB)
  • Total: مبلغ کل سفارش شما

بعد از درج سفارش OCO می‌توانید جزئیات هر دو سفارش را در بخش Open Orders مشاهده کنید.

برای مثال فرض کنیم که شما 5 BNB به قیمت 0.0026837 بیت کوین خریده اید چون باور دارید که قیمت‌ها نزدیک به یک محدوده پشتیبانی است و احتمالاً بیشتر خواهد شد.

در این مورد می‌توانید از قابلیت OCO برای ثبت سفارش به قیمت 0.0030 بیت کوین همراه با یک سفارش stop-limit به قیمت 0.0024900 بیت کوین استفاده کنید.

اگر پیش بینی شما درست باشد و قیمت‌ها به 0.0030 بیت کوین یا بیشتر از آن رسید، سفارش فروش شما اجرا خواهد شد و سفارش stop-limit به صورت خودکار لغو خواهد شد.

از طرفی اگر شما دچار اشتباه شده باشید و قیمت‌ها افزایش یافته و به 0.0024950 بیت کوین کاهش پیدا کند، سفارش stop-limit شما تریگر می‌شود. این کار می‌تواند باعث شود که در صورت افت بیشتر قیمت‌ها زیان شما به حداقل برسد.

توجه داشته باشید که در این مثال Stop Price (یا قیمت تریگر) 0.0024950 و Limit Price (قیمت معاملاتی سفارش شما) 0.0024900 بیت کوین است. این یعنی سفارش stop-limit در لحظه‌ای که قیمت به 0.0024950 برسد تریگر می‌شود اما قیمت واقعی معامله سفارش شما 0.0024900 خواهد بود. به عبارت دیگر اگر قیمت جفت ارز BNB/BTC به 0.0024950 یا کمتر برسد، یک سفارش فروش محدود در قیمت 0.0024900 اجرا می‌شود.

OCO یک ابزار ساده اما قدرتمند است که به شما و سایر کاربران بایننس امکان می‌دهد به روشی ایمن تر و انعطاف پذیرتر معامله کنید. این نوع سفارش خاص می‌تواند برای قفل کردن سود، محدود کردن ریسک و حتی برای ورود و خروج به پوزیشن‌ها مفید باشد. باز هم همانطور که اشاره شد، توصیه می‌شود که حتماً قبل از اجرای معاملات OCO با سفارشات limit و stop-limit آشنا شوید.