تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 18 آبان 1399 23:26

سفارش استا‌پ لیمیت Stop Limit چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

سفارش استاپ لیمیت یکی از انواع سفارشاتی است که در صرافی باینانس پیدا خواهید کرد. با این حال، قبل از انجام این مورد، توصیه می کنیم ابتدا در مورد سفارشات محدود و بازار اطلاعات کسب کنید.

بهترین راه برای درک مفهوم سفارش استاپ لیمیت، تجزیه آن به دو بخش قیمت توقف و قیمت محدود است. قیمت توقف صرفاً قیمتی است که باعث ایجاد یک سفارش محدود می شود و قیمت محدود، قیمت ویژه ی سفارش محدود است که ایجاد شده است. این بدین معنی است که به محض رسیدن بازار به قیمت توقف شما، سفارش محدود شما بلافاصله در لیست سفارش قرار می گیرد.

اگرچه قیمت توقف و محدود می تواند یکسان باشد، و این یک الزام نیست. در واقع، اگر قیمت توقف (قیمت هدف) را کمی بالاتر از حد مجاز (برای سفارشات فروش) یا کمی پایین تر از حد مجاز (برای سفارشات خرید) تعیین کنید، برای شما امن تر خواهد بود. این باعث می شود شانس تکمیل سفارشات شما بعد از رسیدن به قیمت توقف بیشتر شود.

چگونه از سفارش استاپ لیمیت استفاده کنیم؟

برای مثال شما فقط ۵ BNB را با ارزش 0.0012761 BTC خریده اید زیرا معتقدید که قیمت نزدیک به یک سطح پشتیبانی عمده است و احتمالاً بالاتر از این سطح خواهد رفت.

 

در این شرایط، شما می توانید سفارش استاپ لیمیت فروش تنظیم کنید تا در صورت اشتباه بودن فرض شما مبنی بر بالا رفتن قیمت، و کاهش قیمت از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کنید. برای انجام این کار، وارد حساب باینانس خود شوید و به بازار مبادله BNB / BTC بروید. سپس بر روی افزونه Stop-Limit کلیک کرده و قیمت stop و limit را به همراه مقدار BNB که قصد فروش آن را دارید، تنظیم کنید.

بنابراین اگر فکر می کنید که 0.0012700 بیت کوین یک سطح پشتیبانی قابل اطمینان است، می توانید سفارش استاپ لیمیت خود را دقیقاً پایین تر از این قیمت تنظیم کنید (در صورتی که قصد نگه داشتن آنها را ندارید).

در این مثال، ما سفارش استاپ لیمیت را بر روی 5 BNB با قیمت توقف 0.0012490 بیت کوین و قیمت محدود را بر 0.0012440 بیت کوین تعیین می کنیم.

هنگامی که روی گزینه فروش BNB کلیک می کنید، یک پنجره تایید ظاهر می شود. از صحت تمامی موارد اطمینان حاصل کنید و برای تایید گزینه قرارگیری سفارش را فشار دهید.

 

پس از قرار دادن سفارش استاپ لیمیت، یک پیام تایید مشاهده خواهید کرد.   

برای مشاهده و مدیریت سفارشات باز خود می توانید به پایین صفحه بروید.

 

توجه داشته باشید که سفارش استاپ لیمیت تنها در صورتی که قیمت بازار به قیمت توقفی که تعیین کرده اید برسد، درج می شود و سفارش محدود شما نیز در صورت رسیدن قیمت بازار به حد مجاز شما، انجام می شود. اگر سفارش محدود شما شروع شده باشد (با قیمت توقف)، اما قیمت بازار به قیمتی که شما تعیین کرده اید نرسد، حد مجاز شما باز خواهد ماند.

گاهی اوقات ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که قیمت بازار خیلی سریع کاهش یابد و سفارش توقف شما بدون تکمیل شدن از قیمت بازار عبور کند و پایین تر برود. در این حالت، شما می توانید درخواست سفارش بازار ( market order) کنید تا تا به سرعت از تجارت خارج شوید.

چه زمانی باید از سفارش استاپ لیمیت استفاده کنید؟

سفارشات استاپ لیمیت به عنوان ابزاری برای مدیریت ریسک بسیار ارزشمند هستند و برای جلوگیری از ضرر و زیان قابل توجه باید از آن استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که آنها برای ایجاد سفارشات فروش برای اطمینان از اینکه با دستیابی به اهداف تجاری خود سود می کنید، مفید هستند. شما همچنین می توانید یک سفارش خرید استاپ لیمیت برای خرید دارایی که پس از یک سطح مقاومتی خاص در هنگام شروع روند صعودی، نزولی می شود، ایجاد کنید.