تحلیل تکنیکال و ترید

شنبه, 06 دی 1399 09:42

تحلیل تکنیکال چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

تحلیلگران تکنیکال با یک روش متفاوت کار می‌کنند. ایده اصلی تحلیل تکنیکال این است که تاریخچه قیمت می‌تواند به پیش بینی رفتار بازار در آینده کمک کند.

تحلیلگران تکنیکال به دنبال تعیین ارزش ذاتی یک دارایی نیستند بلکه سعی می‌کنند با بررسی تاریخچه فعالیت‌های معاملاتی، فرصت‌های سرمایه گذاری را پیدا کنند. این تحلیل‌ها می‌توانند شامل تحلیل روند حرکت قیمت‌ها، حجم معاملات، الگوهای نموداری، استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال و انواع ابزارهای ترسیم نمودار دیگر باشند. هدف این تحلیل، ارزیابی نقاط قوت یا ضعف یک بازار است.

با این حال، تحلیل تکنیکال فقط ابزاری برای پیش بینی قیمت‌ها در آینده نیست بلکه می‌تواند یک فریم ورک مفید برای مدیریت ریسک باشد. از آنجایی که تحلیلگر تکنیکال مدلی برای تحلیل ساختارهای بازار ایجاد می‌کند، می‌تواند به قابل ارزیابی شدن و تعریف معاملات کمک کند. در این حوزه، ارزیابی ریسک اولین گام برای مدیریت آن است. به همین دلیل ممکن است بعضی از تحلیلگران تکنیکال معامله گر نباشند و فقط برای مدیریت ریسک از این تحلیل‌ها استفاده کنند.

می‌توان تحلیل تکنیکال را برای هر بازار مالی به کار بست و معمولاً تریدرهای حوزه ارزهای دیجیتال زیاد از آن استفاده می‌کنند. همانطور که قبلاً اشاره شد، ارزش بازار ارزهای دیجیتال عمدتاً با دلالی و خرید و فروش آنها مشخص می‌شود. این ویژگی باعث شده تحلیل تکنیکال برای تحلیلگران بسیار مناسب باشد چون می‌توانند تنها با در نظر گرفتن عوامل تکنیکی به موفقیت برسند.