تحلیل تکنیکال و ترید

یکشنبه, 14 دی 1399 06:12

معاملات کاغذی (paper trading) چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

معاملات کاغذی می‌تواند هر نوع معامله‌ای را شامل شود اما در این روش، تریدر فقط وانمود می‌کند که یک دارایی خاص را خرید و فروش کرده است. تریدرهای تازه کار (یا حتی مجرب) می‌توانند از این روش برای ارزیابی مهارت‌های خودشان استفاده کنند.

مثلاً شاید تصور کنید که یک استراتژی خوب برای تعیین زمان افت قیمت بیت‌کوین پیدا کردید و می‌خواهید قبل از وقوع چنین اتفاقی، آن را امتحان کنید. به این ترتیب می‌توانید قبل از اینکه دارایی‌های خودتان را در معرض ریسک‌های واقعی قرار دهید، این استراتژی را روی کاغذ امتحان کنید. این استراتژی می‌تواند به سادگی نوشتن قیمت‌ها هنگام باز کردن پوزیشن short و دوباره هنگام بستن پوزیشن باشد. یا می‌توانید از ابزارهای شبیه سازی استفاده کنید که اینترفیس‌های تریدینگ محبوب شما را شبیه سازی می‌کنند.

مزیت اصلی معاملات کاغذی این است که می‌توانید بدون ایجاد ریسکی برای دارایی خودتان، استراتژی‌های مختلف را امتحان کنید. می‌توانید با کمترین ریسکی از شرایط کلی بازار مطلع شوید. البته باید توجه داشته باشید که این استراتژی یک آشنایی کلی با شرایط بازار برای شما فراهم می‌کند که ممکن است با آنچه در واقعیت وجود دارد تفاوت داشته باشد. بعلاوه هنگام اجرای معامله به صورت واقعی احساساتی را تجربه می‌کنید که شبیه سازی آنها سخت است. ممکن است معاملات کاغذی بدون استفاده از یک شبیه ساز واقعی باعث ایجاد یک حس کاذب نسبت به کارمزدها و هزینه‌های انجام این کار شود و باید این موارد مهم را هم برای اجرای معاملات واقعی در نظر داشته باشید.

برای بیت‌کوین هم ابزارهای مختلفی جهت اجرای معاملات کاغذی وجود دارد مثل Binance Futures Testnet. اگر خودتان هم نرم‌افزار یا بات تریدینگ طراحی می‌کنید می‌توانید از طریق API تست‌نت اکسچنج نقدی به این سرویس‌ها دسترسی پیدا کنید.