تحلیل تکنیکال و ترید

شنبه, 13 دی 1399 23:26

پوزیشن Short چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پوزیشن short (که گاهی اوقات به آن short هم گفته می‌شود) یعنی فروش یک دارایی با هدف خرید مجدد آن به قیمت پایین تر. استراتژی short با معاملات مارجین در ارتباط است چون ممکن است فقط با دارایی‌هایی که قرض گرفته شدند انجام شود اما در بازار مشتقات هم کاربر زیادی دارد و می‌توان آن را با یک پوزیشن لحظه‌ای ساده هم اجرا کرد.

استراتژی short در بازار نقدی کاملاً ساده است. فرض کنید مقداری بیت‌کوین دارید و انتظار دارید قیمت‌ها کمتر شوند. در نتیجه بیت‌کوین‌های خودتان را فروخته و دلار دریافت می‌کنید تا بعداً دوباره آن را به قیمت کمتر بخرید. با این کار در اصل وارد پوزیشن short برای بیت‌کوین شدید چون این ارز دیجیتال را به قیمت بالا فروختید تا بعداً به قیمت پایین تر بخرید.

در استراتژی short با قرض گرفتن، شما یک دارایی خاص که باور دارید قیمت آن کاهش پیدا می‌کند را قرض می‌گیرید – مثل سهام یک شرکت یا یک ارز دیجیتال. سپس بلافاصله آن را می‌فروشید. اگر معاملات طبق انتظار شما پیش رفته و قیمت‌ها کمتر شوند می‌توانید دوباره همان مقدار از دارایی مورد نظر را قرض بگیرید. می‌توانید دارایی قرض گرفته را (همراه با سود آن) پرداخت کنید و از اختلاف قیمت خرید و فروش آن سود ببرید.

در رابطه با استراتژی Short برای بیت‌کوین، این مثال را در نظر بگیرید. فرض کنید 1 بیت‌کوین قرض گرفته و وثیقه لازم را پرداخت می‌کنید. سپس بلافاصله آن را به قیمت 10 هزار دلار می‌فروشید. حالا ما 10 هزار دلار داریم. فرض کنید قیمت بیت‌کوین به 8 هزار دلار کاهش پیدا می‌کند. شما یک بیت‌کوین خرید و بدهی یک بیت‌کوینی خودتان را به همراه سود آن پرداخت می‌کنید. در این مثال سود شما 2 هزار دلار است (منهای کارمزدهای تریدینگ و بهره‌ای که باید پرداخت کنید).