تحلیل تکنیکال و ترید

چهارشنبه, 17 دی 1399 06:41

خط روند (trend) چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

تحلیلگران تکنیکال و تریدرهای زیادی از خط روند استفاده می‌کنند. خطوط روند، خطوطی هستند که نقاط خاصی از نمودار را به هم متصل می‌کنند. معمولاً این نقاط مربوط به قیمت‌ها هستند اما نه همیشه. بعضی از تریدرها خطوط روند را بر روی اندیکاتورهای تکنیکال و اُسیلاتور هم رسم می‌کنند.

هدف و ایده کلی خطوط روند، به تصویر کشیدن بعضی از تغییرات قیمتی است. به این ترتیب تریدرها می‌توانند ساختار بازار و روند کلی آن را شناسایی کنند.

قیمت بیت‌کوین چند بار با یک خط روند برخورد کرده و این نشان دهنده حرکت صعودی آن است.

بعضی از تریدرها از خطوط روند برای رسیدن به درکی بهتر از ساختار بازار استفاده می‌کنند. بعضی دیگر هم از این خطوط برای ایجاد ایده‌های کاربردی بر اساس تعاملات خطوط روند با قیمت‌ها استفاده می‌کنند.

می توان خطوط روند را برای نمودارهای هر بازه زمانی استفاده کرد اما مثل سایر ابزارهای تحلیل بازار خطوط روندی که بر اساس بازه‌های زمانی بزرگتر ترسیم شده باشند قابل اطمینان تر هستند.

یکی دیگر از جنبه‌هایی که باید در نظر گرفت، قدرت خط روند است. طبق تعریف خط روند، این خطوط باید حداقل دو یا سه بار با یک قیمت خاص برخورد کنند تا معتبر باشند. معمولاً هر چقدر این برخوردها بیشتر باشد، خط روند مورد نظر قابل اطمینان تر است.